پس از تأسیس دفتر VFS global در تهران و امکان اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران، بسیاری از متقاضیان ویزای انگلیس، مراحل اخذ ویزا را از تهران پیگیری می‌کنند؛ شاید تعجب کنید اما؛ این دقیقاً دلیلی‌ است که عده‌ای دیگر را وادار به اخذ وقت سفارت از کشورهای اطراف ایران می‌کند! شلوغی دفتر VFS تهران و عدم امکان اخذ وقت فوری، آن دسته از متقاضیان ویزا را که برای طی کردن مراحل ویزای‌شان عجله دارند، به دردسر می‌اندازد.

همان‌طور که گفته شد، این دسته از گردشگران مجبور به گرفتن وقت سفارت انگلیس از کشورهای اطراف ایران می‌شوند و به همین دلیل، باید دو سفر خارجی را برای اخذ ویزا تجربه کنند. سفر اول برای تحویل حضوری مدارک و انگشت‌نگاری و سایر مراحل اخذ ویزا، و سفر دومی برای مهر کردن پاسپورت‌شان، پس از صدور جواب مثبت ویزا!

انجام سفر اول ضروری است و همه متقاضیان ویزا باید رنج آن را تحمل کنند؛ اما با استفاده از خدماتی خاص می‌توان از سفر دوم معاف شد! این خدمات خاص که معروف به پیکاپ ویزا هستند، یکی از دشوارترین و پرهزینه‌ترین مراحل اخذ ویزا را تا حدود زیادی آسان می‌کنند.

پیکاپ ویزا چیست؟! سؤالی که بسیاری از متقاضیان ویزا آن را از مشاوران سالیان سفر می‌پرسند و در مورد کارکردهای آن دچار شبهاتی هستند؛ پیکاپ ویزا در واقع حلال یکی از دشوارترین بخش‌های اخذ ویزاست. پس از گرفتن وقت سفارت انگلیس و تحویل مدارک، معمولاً زمانی ۲ هفته‌ای برای صدور جواب از سفارت انگلیس زمان لازم است و این یعنی متقاضیان ویزا مجبورند کشور واسط را ترک کنند. دفتر VFS هم پاسپورت متقاضیان را به آن‌ها باز می‌گرداند. این در حالی‌ست که پس از صدور جواب ویزای انگلیس، باید برچسب ویزا به پاسپورت متقاضی الصاق شود. مشکل اینجاست که سفارت انگلیس، پاسپورت پست‌شده را نمی‌پذیرد و حتی خود این سفارت هم اقدام به پست کردن پاسپورت نمی‌کند. لذا متقاضیان مجبورند که شخصاً و یا از طریق نماینده‌ای که وکالت‌نامه‌ای رسمی از آن‌ها دارد، پاسپورت خود را به سفارت برسانند.

خدمات پیکاپ ویزا در واقع نقش همان نماینده را بازی می‌کنند و پاسپورت متقاضی را با هزینه‌ای بسیار کمتر از هزینه سفر مجدد او به کشور واسط، باز می‌گردانند.

مدارک لازم برای پیکاپ ویزای انگلیس

  • اصل پاسپورت امضا شده متقاضی
  • ایمیل جواب سفارت
  • رسید بارکد دار سفارت انگلیس
  • فرم وکالت‌نامه پیکاپ ویزای انگلیس 

توجه شود که برای پیکاپ پاسپورت انگلیس از استانبول و آنکارا، ارائه ۲ مدرک زیر هم ضروری است:

  • رسید بارکد دار سفارت انگلیس
  • اسکن صفحه اول پاسپورت متقاضی

فرم وکالت پیکاپ ویزای انگلیس

مدت زمان پیکاپ ویزای انگلیس

مدت زمان مورد نیاز برای پیکاپ ویزای انگلیس در شهرهای مختلف اگرچه متفاوت است اما؛ این تفاوت ممکن است 2 یا 3 روز بیشتر نباشد. برای مثال در ترکیه به‎طور معمول 2 تا 3 هفته زمان لازم است تا پیکاپ ویزای انگلیس انجام شود. درشهرهای دیگر مانند دبی و ابوظبی نیز شرایط به همین‎صورت است.

هزینه پیکاپ ویزای انگلیس

شهر پیکاپهمکارمسافر
دبی270 درهم امارات300 درهم امارات
ابوظبی450 درهم امارات480درهم امارات
آنکارا130 دلار150 دلار
استانبول130 دلار150 دلار

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button