انواع ویزای نروژ

نروژ یکی از کشورها اسکاندیناوی است که به خاطر شرایط خوبی که برای زندگی از نظر رفاهی و اقتصادی دارد مردم زیادی دوست دارند به آن مهاجرت کنند. قبل  ‎تر درباره وقت سفارت نروژ و نحوه گرفتن آن به تفصیل توضیح داده شده است. در این یاداشت می‎خواهیم شما را با انواع ویزای نروژ برای ورود مهاجران به خاکش صادر می‎کند آشنا کنیم. با سالیان سفر همراه باشید.

ویزای توریستی نروژ

نوعی از ویزای توریستی نروژ معمولا به متقاضی اجازه می‎ دهد در یک دوره 90 روزه وارد خاک این کشور شود. جالب است بدانید این ویزا جزو ویزای شینگن محسوب می ‎شود و بنابراین با آن می‎توان به دیگر کشورهای این حوزه نیز سفر کرد. اگر برای سفر توریستی به نروژ دعوتنامه داشته باشید کار شما بسیار آسان‎تر خواهد شد؛ زیرا اخذ ویزای نروژ با دعوتنامه درصورتی که نقصی در مدارکتان وجود نداشته باشد بسیار راحت است. درصورتی نداشتن دعوتنامه باید واچر هتل را ارائه دهید.

یک نوع دیگر ویزای توریستی برای نروژ وجود دارد که به آن ویزای 180 روزه می‌‎گویند. با اخذ این ویزا شما می‎توانید برای 90 روز به‎ صورت یکجا درخاک نروژ بمانید. در واقع با این ویزا فقط می‎توانید در نروژ باشید و نه در دیگر کشورهای ناحیه شینگن.

آن‎ دسته از ایرانیانی که متقاضی دریافت ویزای تویستی هستند باید این ویزا را دریافت کنند اما کسانی که عضو کشورهای اتحادیه اروپا باشند نیاز به دریافت این ویزا ندارند.

ویزای تحصیلی نروژ

نروژ کشور مناسبی برای تحصیلات دانشگاهی است زیرا این کشور را باید یکی از 5 کشور اروپایی دانست که تحصیل در آن رایگان می ‎باشد و این چیزی است که برای بسیاری از دانشجویان در اولویت قرار داد. البته جدا از این مزیت نروژ دانشگاه ‎ها و کالج‎ های بسیار خوب و باکیفیتی نیز دارد که هر دانشجویی مایل است در آنها تحصیل کند.

با وجود رایگان بودن تحصیل هزینه ‎های زندگی در نروژ بالاست  اما درآمد هم به نسبت خوب است. دانشجویان می‎توانند در هفته 20 ساعت کار کنند و درآمد همین 20 ساعت برای یک زندگی دانشجویی راحت کافی است.

درباره شرایط ویزای نروژ در درجه اول باید مدرک زبان داشته باشید. بدون مدرک زبان امکان اخذ ویزای تحصیلی نروژ وجود ندارد. نامه پذیرش دانشگاه، اصل و ترجمه مدارک تحصیلی و مدارک شناسایی نیز باید به سفارت ارائه شود.

ویزای کار نروژ از انواع ویزای نروژ

نوعی دیگر از ویزا که کشور نروژ برای متقاضیان ورود به خاکش صادر می‎کند ویزای کار است. نوعی از ویزای کار در نروژ ویزای job offer  می‎باشد. درواقع این ویزا مربوط به کار در رشته تحصیلی است. در این مورد فرد می‎تواند به‎ دنبال شغل مناسب با رشته تحصیلی‎اش در نروژ باشد. اگر بتواند کار مناسب پیدا کند و کارفرما را قانع کند تا کار را به‎ او دهد می‎ تواند ویزای خود را یکساله تمدید کند. این ویزا را می‎تواند سال به سال تمدید کرده و پس از 5 سال اقامت دائم بگیرد. حتی در بعضی موارد ممکن است بعد از 3 سال کار، کشور نروژ اقامت دائم شما را صادر کند. تنها سختی پیدا کردن کار مرتبط با رشته در نروژ این است که تخصص مورد نظر باید توسط کارفرما ابتدا در خود نروژ و سپس در صورت پیدا نشدن نیرو در اتحادیه اروپا آگهی شود و پس از آن اگر پیدا نشد کارفرما می‎تواند برای شما دعوتنامه بفرستد.

یکی دیگر از انواع ویزای کار، ویزای کاریابی است. در این مورد یک ویزای شش ماهه برای شما صادر می‎شود که در این شش ماه شما باید شغل مناسب پیدا کنید. بعد از ان ویزای شما یک سال تمدید می‎شود و بعد از 5 سال نیز می‎توانید اقامت دائم بگیرید. البته برای اخذ این ویزا باید نیروهای ماهر و متخصص محسوب شوید.

ویزای ازدواج نروژ از انواع ویزای نروژ

ویزای ازدواج یکی از راه‎های دیگر است که احتمالا به اقامت دائم این کشور ختم می‎شود. راه‎ حل این است که شما با یک تبعه از کشور نروژ ازدواج کنید. البته برای این کار باید ابتدا شرایط لازم از جمله سن بالای 18 سال را داشته باشید و سپس مدارک لازم برای ویزای نامزدی نروژ را بدون نقص به سفارت ارائه دهید. نکته مهم این است که تا زمانی که درخواست ویزای نامزدی شما درحال بررسی است نمی‎توانید وارد خاک نروژ شوید اما به محض تایید این مانع از سر راهتان برداشته خواهد شد.

نکته مهمی که درباره اخذ ویزای نروژ و هر کشور دیگری باید بدانید این است که ویزای نروژ تضمینی و یا هر ویزای تضمینی دیگری به هیچ‎ عنوان وجود ندارد. هیچ کشوری تضمین نمی کند که صد در صد می‎تواند ویزای کشور دیگری را صادر کند زیرا این حق متعلق به کشور مقصد است. بنابراین هنگام مواجه با عبارت ویزای تضمینی دقت کافی را در بررسی شرایط آن داشته باشید و به راحتی اعتماد نکنید.

Call Now Button