بهترین زمان سفر به روسیه

بهترین زمان سفر به روسیه

همانطور که گفتیم تور روسیه معمولا ترکیبی‌ست از تور مسکو و تور سن پترزبورگ. نکته مثبت اینجاست که این دو شهر از لحاظ آب‌وهوایی در وضعیت نسبتا مشابهی قرار دارند و بنابراین با انتخاب یک زمان مناسب برای سفر به روسیه، از تمام لذت‌های سفر به این دو شهر بهره خواهید برد. تنها تفاوت مسکو و سن پترزبورگ اینست که بعضی اوقات مسکو کمی سردتر و بارانی‌تر از سن پترزبورگ است.

بهترین زمان سفر به روسیه در قالب تور مسکو و سن پترزبورگ، اواخر بهار یعنی ماه‌های خرداد و تیر است. در این فصل، حداکثر دمای این دو شهر به حدود 25 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. برف‌ها آب شده‌اند، رودها پر آب گشته‌اند و مناظر طبیعی به سبزترین و زیباترین حالت خود رسیده‌اند. با سفر به روسیه در این دو ماه، پس از تجربه بهار دلچسب ایران در ماه‌های فروردین و اردیبهشت، برای دومین بار در عرض چند ماه، بهاری سرسبز و دلچسب را تجربه خواهید کرد. از طرفی در این فصل، روزها بلند است و هوای مطلوب و نه گرمِ روسیه، کمک می‌کند تا استفاده حداکثری از زمان حضورتان در تور روسیه داشته باشید و بتوانید در تمام ساعات روز، به گشت‌وگذار و تفریح بپردازید.

خرداد و تیر، فصل برگزاری جشنواره‌های مختلف روسیه هم هست. این جشنواره‌ها، به هرچه لذت‌بخش‌‌تر و کامل‌تر شدنِ تور روسیه کمک می‌کنند. البته از طرفی روسیه را شلوغ‌تر می‌کنند و قیمت‌ هتل و … را تا حدودی بالاتر می‌برند.  سفر در خرداد، یک ویژگی دوست‌داشتنی دیگر هم دارد. در این ماه، پدیده جالب و رویاگونه‌ی شب‌های سفید سن پترزبورگ را تجربه خواهید‌کرد، شب‌هایی که هوا همچنان روشن می‌ماند و تاریک نمی‌شود.

روسیه‌ی سردسیری در تابستان کمی گرم‌تر می‌شود. اما سفر به این کشور در ماه‌های تیر تا شهریور هم برای ما ایرانیان که در نقاط گرمسیری هستیم، همچنان سفری دلچسب و دوست‌داشتنی و خنک محسوب می‌شود.

پاییز، هوای روسیه کمی سردتر می‌شود. مناظر طبیعی این کشور حالا به رنگ زرد طلاییِ پاییز درمی‌آیند تا زیبایی دیگری از جنسی دیگر داشته باشند. در این فصل، به دلیل کوتاه شدنِ روزها و سرد بودن شب‌ها، برای دیدن نقاط گردشگری روسیه، با کمی محدودیت مواجه هستید. پس امکانات رفاهی و زیبایی هتل محل اقامت در این فصل اهمیتی بسیار بیشتر از هتل در تور تابستان روسیه خواهد داشت.

اما زمستانِ روسیه. زمستان روسیه با آن مناظر فوق‌العاده دیدنیِ سفید از برف و خلوت و خالی از مسافرش، رویایی به نظر می‌رسد، اما فقط برای کارت‌‌پستال‌ها! سفر به مسکوی برفی با دمای منفی ده تا بیست درجه سانتی‌گراد، چالشی بسیار سخت است، چالشی که در گذشته افرادی نظیر هیتلر هم در آن ناکام بوده‌اند! با این حال اگر به سرما علاقه دارید و به دنبال سفرهای چالش‌برانگیز می‌گردید، روسیه انتخاب خوبی‌ست. چراکه در این فصل هم موزه‌ها و بناهای تاریخی‌اش خلوت و دنج است و هم قیمت هتل‌های آن مناسب می‌شود.

Call Now Button