ارمنستان یکی دیگر از سرزمین‌های کهن آسیا‌ست. حتی چند هزار سال پیش از میلاد مسیح (ع) هم اقوامی در این منطقه زندگی می‌کرده‌اند. ارمنستان در زمان‌هایی جزو سرزمین ایران بود. زمان‌هایی، عرصه جنگ‌های ایران و روسیه شده بود. آخر هم در سال 1206 شمسی با عهدنامه ترکمن‌چای برای همیشه از ایران جدا شد.

اما عهدنامه‌ها، مرزهای ساختگی بشر را تعیین می‌کنند و نه مرزهای انسانی را. ارمنی‌های ایرانی، به خصوص در شهرهایی نظیر تهران، اصفهان و تبریز، همواره بخشی افتخارآفرین و انکارناپذیر از جامعه ما بوده‌اند. از آن طرف هم، در ارمنستان و ایروان، هستند افراد زیادی که توانایی صحبت به زبان فارسی را دارند.

ارمنستان به واسطه سرسبزی‌اش که گویی ادامه‌ایست بر شمال سرسبز خودمان، آب‌وهوای مطلوبش، اماکن دیدنی و باستانی فراوانی که دارد، و البته قیمت‌های مناسبش، مورد استقبال گردشگران کشورهای مختلف قرار گرفته‌است. علاوه بر این‌ها، باید صحبت کردنِ بسیاری از مردمانش به زبان فارسی و نزدیکی فوق‌العاده‌اش به ایران را امتیازی ویژه برای گردشگران ایرانی در نظر گرفت. این نزدیکی باعث شده تا سفر به ارمنستان، فقط کمی بیشتر از یک سفر شمال، زمان ببرد.

پارک ملی دیلیجان

پارک ملی دیلیجان ارمنستان

ارمنستان از جمله کشورهای توریستی همسایه‌ی ایران به‌حساب می‌آید که سالانه پذیرای هزاران گردشگر از اقصی نقاط جهان به‌ویژه کشور خودمان است. در این کشور علاوه بر جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر،

Call Now Button