ایروان، پایتخت کشور ارمنستان و معجونیست از تمام جاذبه های گردشگری ارمنستان. وقتی که در شهر قدم می‌زنید، اطرافتان ساختمان‌ها و بناهای باشکوهی را می‌بینید که با معماری خاص و زیبایشان، هرکدام از قسمتی از تاریخ، نجات پیدا کرده‌اند. ایروان، شهرِ تماشا‌کردن و عکاسی است. شهریست که در آن قدم بزنید؛ به بشریت و تمدن فکر کنید؛ حرف‌های عاشقانه بزنید و با تاریخ، عکس‌های یادگاری بگیرید. البته در عین حال، در سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری خوبی در صنعت گردشگری این کشور شده‌است و در آن، مراکز تفریحی متنوع، فروشگاه‌های مدرن و هتل‌های بسیار مجهزی ساخته شده‌است و از این بابت، ایروان را می‌توان به‌روزتر از نمونه مشابه‌اش، تفلیس گرجستان دانست.

ایروان در دامنه کوه آرارات قرار دارد. رودخانه‌ها و باغ‌های اطراف شهر، زیبایی و طراوت مطلوبی به شهر می‌بخشند. آب‌وهوای ایروان شباهت‌هایی به آب‌و‌هوای شهرهای میانی ایران مانند خودِ تهران دارد. حداکثر دمایش در تابستان به حدود 40 درجه می‌رسد و البته زمستان‌های نسبتا سردتری از تهران را تجربه می‌کند. میزان بارش در این شهر هم اگرچه تا حدودی از تهران بیشتر است، نمی‌شود این شهر را شهری پربارش محسوب کرد. چنین آب‌وهوایی، بهار و بعد از آن تابستان را به بهترین زمان برای سفر به ایروان تبدیل می‌کند. هرچند پاییز و اگر با سرما مشکلی ندارید، زمستان ایروان هم غیرقابل تحمل نیستند و جذابیت‌های خاص خود را دارند.

ایروان از لحاظ جمعیت هم وضعیت مطلوبی دارد و با داشتن جمعیت حدود 1 میلیون نفر (سال 2011)، نه آنقدر شلوغ است که سرسام‌آور باشد و نه آنقدر خلوت که پرنده پر نزند. این شهر با داشتن تاکسی، اتوبوس‌ و مترو، از لحاظ حمل‌ونقل عمومی وضعیت مطلوبی دارد. پس مسافرانی هم که با خودروی شخصی خودشان به این شهر سفر نمی‌کنند، دغدغه‌ای از این بابت نخواهند داشت. مسافرانی هم که از تور ارمنستان استفاده می‌کنند که سرویس‌های رایگان مخصوص فراهم شده توسط آژانس مسافرتی به نقاط گردشگری مختلف ارمنستان را خواهند داشت.

Call Now Button