استانبول پل فیزیکی و فرهنگی میان آسیا و اروپا و البته بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهر ترکیه است. اصلی‌ترین ویژگی استانبول، باستانی بودن آن است. وقتی که پا در خیابان‌های استانبول می‌گذارید، با کوچه‌و‌خیابان‌ها و بناهایی مواجهید که قرن‌ها وجود داشته‌اند و در تاریخ منطقه بزرگی از جهان، نقش ایفا کرده‌اند. علاوه بر این بناهای تاریخی و بافت قدیمی که در بعضی از محله‌های شهر وجود دارد، آب‌و‌هوای مطلوب و مدیترانه‌ای شهر، جاذبه‌ها و چشم‌اندازهای طبیعی، رستوران‌ها و مراکز خرید جذاب، جشنواره‌های متنوع فرهنگی‌هنری و البته قیمت‌های بسیار مناسب، استانبول را به معجونی زیبا و دوست‌داشتنی برای مسافران تبدیل کرده‌است.

دریای سیاه و دریای مرمره، به وسیله‌ تنگه باریک زیبایی به نام بُسفر به یکدیگر متصل شده‌اند. همین تنگه باریک کافیست تا در نقشه جهان، اروپای سبز را از آسیای پرحادثه جدا کند. اما حالا استانبول که روزگاری نبردگاه سپاهیان غرب و شرق بود، تبدیل شده‌است به نقطه اتصالی میان این دو. یک پای استانبول این‌ور آب است و یک پایش آن‌ور آب. هم آسیاست و هم اروپا. مدرن است و باستانی. شلوغ است و آرامش‌بخش. و هنوز بعد از چند هزار سال، زنده است و در حال توسعه.

قدمت استانبول به 700 سال پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد. این شهر، در طول تاریخ، با نام‌هایی نظیر رم جدید و قسطنطنیه خوانده شده‌است. در زمان‌هایی حتی پایتخت حکومت‌های آن منطقه از جمله پایتخت امپراطوری روم شرقی و امپراطوری عثمانی بوده‌است و البته جنگ‌های بزرگی را در طول تاریخ به خود دیده‌است. و حالا حکومت‌ها رفته‌اند و عمارت‌هایشان به یادگار مانده‌است.

قرارگیری استانبول در نزدیکی دریای سیاه و دریای مرمره، آب‌وهوایی مطلوب را برای استانبول به همراه داشته‌است. استانبول، تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های سرد و برفی دارد و حتی در تابستان هم می‌توان انتظار بارانی زیبا و عاشقانه را در استانبول داشت. سرسبزی این شهر و وجود دریا در کنارش، مناظر خیره‌کننده و زیبایی را در پیش چشمان مسافران قرار می‌دهد.

این شهر همواره در طول تاریخ، از نظر جمعیت یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان بوده‌است. حتی در بازه میان قرن‌های 16 تا 18 میلادی، یعنی قبل از پیشی گرفتنِ لندن، پرجمعیت‌ترین شهر اروپا بود. هم‌اکنون هم با داشتن بیش از 14 میلیون جمعیت (سال 2015)، جزو پر جمعیت‌ترین شهرهای جهان است. در رده‌بندی شهرها از لحاظ وسعت هم اوضاع همینگونه‌ است. برای درک بهتر عظمت استانبول، کافیست به این نکته توجه کنید که جمعیت استانبول، کمی از تهرانِ پر هیاهوی ما بیشتر است  ولی مساحت این شهر، به طور قابل توجهی از تهران بیشتر است.

تور استانبول، یکی از مطمئن‌ترین انتخاب‌ها برای یک تور خارجی خاطره‌انگیز است. اگر دنبال سفری می‌گردید که شامل گشتن در بازارها و خیابان‌های زیبا، دیدن بناهای تاریخی، قایق‌سواری، عکاسی از مناظر بکر، جشنواره‌های پرهیجان و البته هتل‌های بسیار مدرن باشد و اگر زمان زیادی برای تحقیق و پیدا کردن شهر ایده‌آلتان ندارید، تور استانبول برای شماست.

Call Now Button