رستوران های کوش آداسی

شش رستوران مهم در کوشی آداسی

تازه نیست، قدیمی است؛ پای خاطرات توریست‌های حرفه‌ای که بنشینید امکان ندارد از دردسر غذا جستن و غذا خوردن‌ در کشور غریب چیزی نشنوید. بخش عمده‌ای از قصه‌های مسافران تازه برگشته نیز شرح و توصیف طعم و رنگ و بوی غذاهایی است که در طی سفر چشیده‌اند و دیده‌اند و بوییده‌اند.
خوراک هر سرزمین ریشه در فرهنگ و سنت مردمانش دارد؛ بدیهی است که در تور کوش آداسی تا پایمان به خاک آن سرزمین باز می‌شود، از غذاها و سوغات‌ها و رستوران های کوش آداسی بپرسیم و بنا بر مزه کردن خوراکی‌هایش بگذاریم . به خصوص اگر مقصد، همچون بهشتی گم‌شده‌ای، تا به امروز کم‌تر شناخته شده و یا جاذبه‌هایش به کل مهجور مانده باشد؛ کوشی آداسی یکی از این دسته است.

وسوسه‌انگیز نیست؟!

این بندر تاریخی که از گردنه حوادث بسیار گذشته و تا به امروز از پسِ بارها شکست و ویرانی باز از نو و هر بار دلفریب‌تر از گذشته سر برآورده است، حالا امروز یکی از جاذبه‌های مهم گردگشری در تور ترکیه به حساب می‌‌آید. وسوسه‌انگیز نیست آشنایی با بندری که به واسطه سکوت و آرامش ساحل‌هایش زبانزد خاص و عام است و  با زیبایی‌های طبیعی‌اش هوش از سر مسافران می‌پراند؟ برای آشنایی با جزیره پرنده(ترجمه تحت‌الفظی کوشی آداسی) چه راهی بهتر از آن‌که در رستوران های کوش آداسی سرک بکشیم و به غذاهایش ناخنک بزنیم؟!

رستوران هالیدی این

هالیدی این ، بیش از هر چیز به کباب‌های والی‌اش شهره است و همچنین محیط گرم و صمیمی‌اش که در طول اقامت‌ شما را حسابی نمک‌گیر خواهد کرد. پس اگر نیمه شب به هوای یک وعده غذایی در رستوران هالیدی این بی‌خواب شدید و دلتان یک بشقاب از آن کباب‌های والی را  هوس کرد، می‌توانید از محل اقامت بیرون بزنید و پشت یکی از میزهای رستوران هالیدی این بنشینید؛ کارکنان رستوران هالیدی این بیست و چهار ساعته چشم به راه‌تان هستند.

رستوران اوز اورفا

مسلمان‌هایی همچون ما به بسیاری از  آداب مقید اند؛ فرقی نمی‌کند کجا و در چه حالی باشند. آنان ترجیح می‌دهند هرگز پا بر روی خطوط قرمزشان نگذارند و سنت‌هایشان را حفظ کنند. به همین دلیل نیز هست که تا پای‌شان به کشور غریبه می‌افتد، سراغ از رستوران‌های حلال می‌گیرند. اگر عزم‌تان را برای سفر به کوشی آداسی جزم کرده‌اید و یا همین حالا در تور کوشی آداسی وقت می‌گذرانید و  به فکر ناهار ظهر هستید، می‌‎توانید از تورلیدر بخواهید شما را به اوز اورفا ببرد. امکان ندارد در این رستوران، غذایی به جز غذای حلال دست و بال‌تان را بگیرد. به آن‌جا که رسیدید یکی از غذاهای مدیترانه‌ای معروفش، مثلا ران مرغ ترکی‌، را سفارش دهید و جای ما را خالی کنید.

رستوران اوستا کاظم

از تاریخ و سنت کوشی آداسی گفتیم، و نوشتیم که غذاها یکی از سررشته‌های فرهنگی یک سرزمین‌اند اما از رستوران اوستا کاظم که از عمرش بیش از نیم‌قرن گذشته است، حرفی به میان نیاوردیم! اگر عاشق رستوران نوستالژیک با میزها و صندلی‌های چوبی هستید، حتما به این رستوران و غذاهای دریایی بی‌نظیرش سر بزنید.
اوستا کاظم نه تنها به واسطه قدمت، فضای تاریخی و غذاهای دریایی‌ بلکه به خاطر تنوع خارق‌ا‌لعاده در پخت و سرو ماهی‌ها و همین‌طور مواد غذایی تر و تازه‌ نیز معروف است.

رستوران‌های حاشیه بازار ماهی

پیشنهاد می‌کنم اگر به بازار ماهی بندر کوش آداسی رفتید، بعد از  یک گشت و گذار طولانی‌ مدت و خرید، ماهی تازه‌تان را به یکی از رستوران‌های همان حوالی بدهید تا از آن یک خوراک دریایی خوشمزه بسازند و روی میزتان سرو کنند.

رستوران اوکسی مارینا

از قدیم گفته‌اند سه چیز اشتهای آدمی‌زاد را باز می‌کند: موسیقی، خبر خوب، منظره دلنشین. از دو تای اولی که بگذریم، در کوشی داسی از سومی نمی‌شود گذشت. رستوران اوکسی مارینا متعلق به آن دسته از مسافرانی‌ست که قصد دارند نه تنها بر اشتهای سیری‌ناپذیر خود غلبه کنند بلکه چشم‌های‌شان را نیز از زیبایی سیر کنند. پس اگر خواستید غذایتان را در کنار یک منظره دلنشین میل کنید، ساعتی پیش از ظهر یک میز و صندلی شیک و لوکس و تجملاتی در تراس رستوران اوکسی مارینا رزرو کنید.

رستوران آولو

نکند می‌خواهید کوشی آداسی را بدون غذاهای محلی ترک کنید؟! حیف نیست که مزه بادمجان و گوشتِ کباب پاتلیجانلی را نچشید و از عطر لاهماجون بگذرید؟! مگر چندبار پیش می‌آید که آدمی دست از دلش بردارد و تورِ کوشی آداسی را تجربه کند؟! پس پیش از رفتن به فرودگاه حتما به رستوران آولو بروید و غذاهای محلی جزیره پرنده را امتحان کنید.
سرو غذاهای سنتی ترکیه تنها امتیاز رستوران های کوش آداسی نیستند. هر یک از آن‌ها در سرویس‌دهی سرآمدند و امکانات اولیه فوق‌العاده‌ای برای پذیرایی از کودکان و معلولان دارند؛ حالا یکی بیش‌تر، یکی کم‌تر.
اما پس از منوی غذا، نکته بسیار مهم، تنوع فضا و موقعیت جغرافیایی این رستوران‌هاست. اگر یک سالن شیک با منظره‌ای فوق‌العاده می‌خواهید، بروید به رستوران ماکسی مارینا. اگر مثل من به فضاهای کوچک و صمیمی دلبسته‌اید رستوران آولو همان رستورانی است که دنبالش می‌گردید. شاید هم فضاهای قدیمی و نوستالژیک برای شما جاذبه برانگیز ترند، در این صورت رستوران اوستاکاظم را از دست ندهید و لحظه‌ای در کنار فرهنگ و سبک زندگی مردم کوشی آداسی بنشینید.

Call Now Button