مراحل اخذ وقت سفارت آمریکا

مراحل اخذ ویزای آمریکا

کشور آمریکا همیشه یکی بهترین مقاصد برای مهاجرت چه برای زندگی و چه برای تحصیل بوده است. مسافران برای ورود به این کشور نیز مانند بیشتر کشورهای دنیا، نیازمند دریافت ویزا هستند. این مساله برای ایرانیان هم به همین منوال است اما از آنجا که ایالات متحده در ایران سفارت ندارد؛ کار برای آنها کمی سخت‎تر می‎شود. ایرانیان برای اخذ ویزا باید به یکی از کشورهای همسایه مراجعه کرد. از آنجا که سفارت هر کشور شرایط خاص خود را دارد بهتر است قبل از اینکه مدارک خود را به سفارتی ارائه دهید اطلاعات دقیق و کاملی درباره شرایط آن سفارت به دست آورید. سالیان سفر در این یاداشت سعی دارد اطلاعات مفیدی درباره اخذ ویزای آمریکا در اختیار خوانندگان قرار دهد. با ما همراه باشید.

اولین قدم برای اخذ ویزای آمریکا مشخص کردن نوع ویزای درخواستی می‎باشد. مشخص کنید نوع سفرتان توریستی، تحصیلی، تجاری، ازدواج، کار و یا سرمایه‎گذاری است. هر کدام از این موارد نیاز به ویزای مخصوص دارد و بدیهی است که مدارک مخصوص به خود را نیز لازم دارد. در جدول زیر به انواع این ویزاها و مدارک مورد نیازشان به تفکیک اشاره شده است.

نوع ویزاشرحمدارک مورد نیاز
ویزای B2 یا توریستیبه منظور بازدید از مراکز تفریحی ملاقات با دوستان و خانواده و درمان صادر می‎شود و حداقل ۶ماه اعتبار داردشناسنامه، کارت شناسایی ملی، سند ازدواج یا طلاق، کارت پایان خدمت یا معافیت (مخصوص آقایان) و…
ویزای B1 یا بیزینس ویزیتوربه منظور شرکت در جلسه، کنگره و یا کنفرانس کاری  یا گذراندن دوره کاری کوتاه صادر می‎ شود.گواهی اشتغال به کار، حکم کارگزینی یا بازنشستگی، فیش حقوقی، روزنامه رسمی و آگهی تغییرات و تصمیمات شرکت، کارت بازرگانی یا پرسنلی، جواز کسب، پروانه بهره وری، پروانه مطب و پروانه دائم طبابت، پروانه سازمان نظام مهندسی، گواهی شورای اصناف و …
ویزای F1 یا دانشجوییبه منظور تحصیل در دانشگاه ها و موسسه های علمی صادر می‎شود.مدارک تحصیلی مورد نیاز دانشگاه مورد نظر و همچنین برگه تاییدیه پرداخت SEVIS FEE و…
ویزای P1به منظور شرکت در مسابقات ورزشیمدارک شخصی و مدارک مربوط به شرکت در مسابقات و…
ویزای H1Bبه منظور کار در یکی از سازمان‎ها و شرکت‎های آمریکاییمدارک شخصی و دعوتنامه از  سازمان یا شرکت مورد نظر و…
ویزای K1 یا ویزای ازدواجبه منظور نامزدی و ازدواج صادر می‎شود.مدارک شخصی
ویزای E2

 

یه منظور سرمایه گذاری در آمریکا صادر می‎شود.مدارک شخصی و مد ارکی که ثابت کند شما می‎توانید در زمینه مورد نظر خود سرمایه گذاری کنید و…

انواع ویزاهای دیگر نیز مانند ویزای تبادل دانشجو، ویزای هنرجو، ویزای تبادل هنرمند و… ممکن است برای ورود به ایالات متحده صادر شود.

پس از اینکه مشخص شد نیازمند دریافت چه نوع ویزایی برای ورود به آمریکا هستید. به سراغ گام دوم می‎رویم. در این مرحله پر کردن فرمی به نام ” اپلیکیشن فرم ویزا”  یا DS160  می‎باشد. شما باید این فرم را به‎صورت کاملا صحیح و خوانا پر کنید. شاید مشکل شما هم مانند بسیاری دیگر از افراد پر کردن این فرم به زبان انگلیسی باشد. برای سهولت در انجام این کار می‎توانید با یک سرچ ساده نسخه فارسی این فرم را دانلود کنید. در تکمیل فرم نهایت دقت را به خرج دهید. برای اطمینان بیشتر در این کار می‎توانید از مشاوران در آژانس‎های هواپیمایی مختلف کمک بگیرید. فرم را باید همراه با یک عکس ۵*۵ زمینه سفید آپلود کنید. پس از submit فرم، از تاییدیه فرم پرینت گرفته تا در روز مصاحبه ارائه دهید. در صورت عدم ارائه این تاییدیه سفارت شما را نمی پذیرد.

گام سوم مرحله ترجمه مدارک است. در مرحله اول مشخص کردید که می‎خواهید چه نوع ویزایی بگیرید در این مرحله مدارک مورد نیاز برای اخذ آن ویزا را تهیه و به انگلیسی ترجمه کنید. برای اخذ ویزاهای امریکا تنها مهر مترجم رسمی کافی است و نیازی به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه نمی‎باشد مگر اینکه ویزای تحصیلی باشد و دانشگاه مورد نظر این تاییدات را نیاز داشته باشد.

در گام چهارم باید کنسولگری مورد نظر خود را برای مصاحبه حضوری انتخاب کنید. برای اینکار می‎توانید کشورهای ارمنستان، امارات و ترکیه را انتخاب کنید. افسرهای این ۳کنسولگری به زبان فارسی مسلط هستند و با مدارک ایرانیان نیز آشنایی دارند. به همین دلایل شانس ویزا گرفتن در این  ۳کشور برای ایرانیان بیشتر است. یکی دیگر از مزایای انتخاب این ۳کشور امکان پیکاپ ویزا است. از مزایا پیکاپ ویزای آمریکا این است که نیاز شما به چندین سفر برای اخذ ویزا را مرتفع می‎کند.

گام پنجم مربوط به هزینه‎های اخذ وقت سفارت آمریکا است. قبل از وقت سفارت باید هزینه‎های مربوطه را پرداخت کنید. هزینه پرداختی نه قابل استرداد و نه قابل انتقال است اما تا ۱سال در سیستم واریزی سفارت مورد نظر اعتبار دارد. پس از واریز پول رسیدی به  شما داده می‎ شود که باید این رسید را در روز مصاحبه همراه با خود داشته باشید.

مراحل اخذ ویزای آمریکا

گام ششم گرفتن وقت سفارت است. در این مرحله باید برای تمام افراد خانواده وقت گرفته شود و تمام متقاضیان باید در مصاحبه حضوری شرکت داشته باشند.

در گام هفتم پس از اخذ وقت سفارت، زمان مصاحبه حضوری در کنسولگری انتخاب شده می‎‎رسد. فقط در صورت درخواست برای ویزای مهاجرت  ۴۸ ساعت قبل از مصاحبه برای معاینه وقت پزشکی بگیرید و در غیراین‎صورت نیم ساعت قبل از مصاحبه در کنسولگری حضور داشته باشید. در طول مصاحبه صادق باشید و اطلاعات دروغ ندهید. پس از بررسی شرایط و فرم به شما گفته خواهد شد که آیا با درخواست شما موافق شده است یا نه؟ در صورت دریافت برگه صورتی ویزای شما در همان لحظه قابل صدور است. در صورت دریافت برگه زرد پرونده شما نیاز به بررسی اداری دارد. در این صورت می‎توانید شماره پرونده خود را در وبسایت کنسولگری وارد کرده و از آخرین وضعیت پرونده خود مطلع شوید و پس از اتمام این مرحله پاسپورت خود را جهت دریافت ویزا ارائه دهید.

Call Now Button