اخذ ویزای کانادا

نحوه پیگیری جواب ویزای کانادا

کانادا یکی از کشورهای محبوب ایرانیان برای مهاجرت است. سالانه عده زیادی از مردم کشورمان برای اخذ ویزای کانادا اقدام می‌کنند که البته تعداد زیادی از آنها به‎دلایل مختلف از جمله عدم تمکن مالی، نقص در پرونده، جعلی بودن مدارک و… ریجکت می‎شوند. توضیح درباره دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا بسیار زیاد است و در حوصله این یاداشت نمی‎گنجد. در این مقاله سعی داریم اطلاعاتی درباره یکی از رایج‎ترین سوالات متقاضیان یعنی نحوه پیگیری جواب ویزای کانادا در اختیار خوانندگان قرار دهیم.

همانطور که می‎دانید از دو راه حضوری و آنلاین می‎توان برای اخذ ویزای کانادا اقدام کرد. در روش اول، یعنی ثبت‎نام حضوری فرد متقاضی به یکی از  دفاتر vfs مراجعه کرده و تمام مدارک خود را ارائه می‎دهد و مرحله انگشت‎نگاری را پشت‎سر می‎گذارد. سپس فرد باید آدرس ایمیلی ارائه دهد که از این پس آن ایمیل راه ارتباطی بین شخص و سفارت کانادا می‎باشد.

در روش دوم یعنی ثبتنام آنلاین شخص باید به سایت سفارت کانادا مراجعه کند. فرم تقاضای ویزا را دانلود کرده و  پر کند و همراه با مدارک پس از اینکه یک اکانت برای خود ساخت؛ آپلود کند. سپس از طریق تقویم سفارت کانادا  برای گرفتن وقت سفارت اقدام کند. جالب است بدانید در روش آنلاین مسیر کوتاه‎تری را طی خواهید کرد و زودتر به جواب خواهید رسید.

اخذ ویزای کانادا

نحوه پیگیری جواب ویزای کانادا

سایت پیگیری جواب سفارت کانادا همان سایت رسمی سفارت کانادا است. شما باید از طریق همان اکانتی که در اولین گام در این سایت ساخته‎اید و همان آدرس ایمیلی که در شروع کار به سفارت ارائه کرده‎اید؛ پیگیر جواب ویزا باشید. وقتی هزینه ثبت‎نام را پرداخت می‎کنید؛ یک شماره پیگیری دریافت خواهید کرد. تمام مراحل پیگیری جواب ویزا کانادا از طریق همین شماره پیگیری انجام می‎شود. برای پیگیری جواب ویزای کانادا تنها کافی است؛ وارد حساب کاربری خود در سایت شوید؛ شماره پیگیری خود را وارد کرده و در جریان آخرین اتفاقاتی که روی پرونده‎تان افتاده است؛ قرار بگیرید. این راه برای پیگیری جواب ویزای کانادا در روش ثبت‎نام آنلاین می‎باشد. در روش حضوری اما پیگیری کمی سخت‎تر است. در این روش اطلاع‎رسانی به متقاضی تنها از طریق ایمیلی که ابتدا به سفارت داده‎ است؛ انجام می‎شود. از آنجایی که ممکن است این ایمیل دیر به دست متقاضی برسد و یا متقاضی آن را دیر ببیند و یا پیام به فولدر اسپم برود؛ ممکن است متقاضی با مشکلاتی روبه‎رو شود. مساله مهم در خصوص مدت زمان جواب انگشت‎نگاری این است که پس از اینکه نامه انگشتنگاری صادر شد متقاضی تنها 30 روز وقت دارد که برای انگشتنگاری به یکی از سفارتهای کانادا مراجعه کند. پس بدیهی است اگر ایمیل را دیر ببینید نمی‎توانید خود را برای وقت انگشت‎نگاری آماده کنید.

اخذ ویزای کانادا

مدت زمان جواب ویزای کانادا

در پاسخ به این سوال که جواب ویزای کانادا چقدر طول می‎کشد باید گفت؛ سفارت کانادا مدت زمان لازم برای پردازش یک پرونده را 120 روز کاری دانسته است. نکته قابل توجه این است که این زمان نسبی است و بسته به دفتری که متقاضی برای اخذ ویزای کانادا با آن کار میکند متفاوت خواهد بود. معمولا جواب بیومتریک کانادا در ترکیه از ارمنستان و امارات سریع‎تر خواهد آمد.

پرونده درخواست ویزای کانادا معمولا پس از انجام مرحله انگشت‎نگاری تازه به جریان میافتد. در ثبت‎نام آنلاین بعد از یک یا نهایتا دو هفته نامه انگشت‎نگاری برای متقاضی ارسال می‎شود پس از آن همانطور که در بالا ذکر شد مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت‎نگاری حدود یک ماه است یعنی فرد 30 روز وقت دارد به یکی از دفاتر بیومتریک سفارت کانادا مراجعه کند.

نحوه اطلاع از جواب سفارت کانادا

اخذ ویزای کانادا

همانطور که ذکر شد پس از اینکه زمان پردازش پرونده به پایان رسید؛ جواب سفارت کانادا را می‎توانید از طریق اکانت خود در سایت سفارت مشاهده کنید. همچنین از طریق ایمیل هم این جواب به متقاضی ابلاغ می‎شود. ممکن است شما ویزا شوید و یا ویزای شما رد شود که در هر کدام از موارد، پاسخ‎های متفاوتی به شما ابلاغ می‎شود. در صورت ریجکت ویزا شما باید اقدامات لازم برای رفع ریجکتی را انجام دهید. لازم به ذکر است برای رد شدن ویزای توریستی کانادا و دیگر ویزاهای کوتاه مدت امکان اعتراض زدن وجود ندارد. درصورت ویزا شدن باید کارهای لازم برای پیکاپ ویزا و یا مراجعه حضوری به یکی از سفارت‎خانه‎های کانادا برای دریافت پاسپورت و ویزای الصاق شده به آن را انجام دهید. زیرا سفارت کانادا پاسپورت شما را برایتان ارسال نخواهد کرد.

Call Now Button