جمهوری اتریش یکی از کشورهای اروپای مرکزی است که از شمال با کشورهای آلمان و چک، از شرق با کشورهای اسلواکی و مجارستان، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی و از غرب نیز با سوئیس همسایه می‎باشد. از آنجایی که این کشور جزو اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه شینگن است؛ افرادی که دارای ویزای شینگن هستند به خاک این کشور نیز می‎توانند وارد شود. اتریش یکی از کشورهای ثروتمند جهان است. طبق امار سال 2015 این کشور در رتبه چهارم ثروتمندترین‎ها قرار گرفته بود. همچنین اتریش نیز مانند دیگر کشورها در همسایگی خود در شاخص‎های مهمی مانند امید به زندگی، بهداشت، آموزش و پرورش و … در وضعیتی بسیار عالی قرار دارد؛ بنابراین طبیعی است که ایرانیان زیادی هم برای دست یافتن به زندگی بهتر به‎دنبال گرفتن وقت سفارت اتریش و در پی آن اخذ ویزای این کشور باشند. در این یاداشت سعی داریم شما را از چند و چون و نحوه اخذ وقت سفارت اتریش آگاه کنیم. با ما همراه باشید.

انواع ویزای اتریش

اتریش نیز مانند هر کشور دیگری انواع مختلفی از ویزا برای کسانی که قصد ورود به خاکش را دارند؛ صادر می‎کند. کسی که قصد دارد به اتریش مهاجرت کند ابتدا و قبل از هر اقدامی باید بداند کدام ویزا به دردش می‎خورد.

در ادامه به برخی از مهم‎ترین ویزاهای اتریش اشاره خواهیم کرد اما قبل از آن اشاره به این نکته ضروری است که همه کشورها برای ورود به خاک اتریش ویزا نیاز ندارند. مردم کشورهای آلبانی، آندورا، آنتیگوا و باربودا، آرژانتین، استرالیا، باهاما، باربادوس، بوسنی و هرزگوین، برزیل، برونئی،کانادا، شیلی، کلمبیا،کاستاریکا، دومینیکا، السالوادور، جورجیا، گرانادا، گواتمالا، مقدس، هندوراس، هنگ کنگ، اسرائیل، ژاپن، کیریباتی، ماکائو، مقدونیه، مالزی، جزایر مارشال، موریس، مکزیک، میکرونزی، مولداوی، موناکو، مونته نگرو، نیوزلند، نیکاراگوئه، پالائو، پاناما، پاراگوئه، پرو، ساموی، سان مارینو، سیشل، صرب، سنگاپور، جزایر سلیمان، کره جنوبی، سنت کریستف و نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین، تایوان، تونگا، ترینیداد و توباگو، توووالو، اوکراین، امارات متحده عربی، ایالات متحده آمریکا، اروگوئه، وانواتو، ونزوئلا برای ورود به اتریش احتیاجی به ویزا ندارند.

ویزای توریستی اتریش

ویزای توریستی اتریش مناسب کسانی است که قصد دارند برای گردش، یا یک سفر کوتاه مدت وارد خاک این کشور شوند. مهم‎ترین مدرکی که برای این ویزا نیاز دارد دعوتنامه و درصورت نداشتن مدارک مربوط به رزرو هتل می‎باشد. مدارک دیگر فرم سفارت اتریش به زبان آلمانی، دو قطعه عکس سه در چهار با زمینه سفید، گذرنامه معتبر حداقل با سه ماه اعتبار و مدرک زبان آلمانی می‎باشد.

ویزای تحصیلی اتریش

ویزای تحصیلی اتریش یکی از رایج‎ترین ویزاهایی است که ایرانیان به‎دنبال اخذ آن هستند. مناسب بودن هزینه تحصیل در این کشور و همچنین وجود دانشگاه‎های بسیار معتبر و بعضا رایگان محبوبیت این ویزا را بیش از پیش کرده است. قبل از هر اقدامی شما باید یک درخواست پذیرش برای دانشگاه مورد نظرتان بفرستید و وقتی پاسخ و تاییدیه آن آمد برای دیگر مراحل وقت سفارت اتریش برای ویزای تحصیلی اقدام کنید. برای این نوع ویزا علاوه بر مدارک شناسایی باید مدارک تحصیلی‎تان نیز ضمیمه پرونده‎ای که برای سفارت آماده می‎کنید باشد.

ویزای کار اتریش

یکی دیگر از راه‎های ورود به کشور اتریش مهاجرت برای کار در این کشور است. جمهوری اتریش یکی از با ثبات‎ترین اقتصاد‎های جهان را دارد. اجاره مسکن در این کشور پایین است و دیگر هزینه‎های زندگی نیز به گونه‎‌ای است که مردم به‎راحتی از پس آن بر می‎آیند. نرخ بیکاری در این کشور پایین است و مردم از نظر رفاهی و اقتصادی وضعیت خوبی دارند. به همین دلایل است که اتریش یک گزینه بسیار مناسب برای مهاجرت محسوب می‎شود.

آن‎دسته از افرادی که خواهان مهاجرت کاری به اتریش هستند، از چند طریق می‎توانند برای این کار اقدام کنند. آن دسته از نیروهای متخصصی که خارج از اتحادیه اروپا اقامت دارند می‎توانند به‎راحتی یک سال یا کمتر اجازه کار در اتریش را بگیرند تنها کافی است یک پیشنهاد شغلی داشته باشند. البته اخذ این ویزا شرایطی دارد که متقاضی باید این شرایط را داشته باشد. برای مثال متقاضی باید حداقل دارای مدرک لیسانس باشد. همچنین همراه با پیشنهاد شغلی باید یک دعوتنامه از کارفرما نیز داشته باشد. لازم به ذکر است پیشنهاد شغلی که به شما داده می‎شود ابتدا باید در خود کشور اتریش و در اتحادیه اروپا آگهی شود و اگر شخص مناسبی برای آن شغل پیدا نشد شما می‎توان برای گرفتن ان اقدام کنید. ایم پروسه حدود 4 ماه زمان می‎برد و متقاضی می‎تواند بعد از 3 سال برای ویزای دائم اقدام کند. راه دیگر این است که با کسب 70 امتیاز از 100 امتیازدر جستجوی کار مناسب ویزای 6 ماهه اتریش را بگیرید. در این 6 ماه شما باید یک شغل مناسب پسدا کنید تا بتوانید تلاشتان را برای اقامت دائم اتریش آغاز کنید.

چگونه وقت سفارت اتریش بگیریم؟

در پاسخ به این سوال که چگونه از سفارت اتریش وقت بگیریم باید گفت؛ ابتدا باید تصمیم بگیرید که میخواهید برای چه نوع ویزایی اقدام کنید. قبل از اینکه مقدمات اخذ ویزا در سفارت را آغاز کنید بهتر است کارهای مربوط به دعوتنامه، پذیرش کاری (اگر برای ویزای کاری اقدام میکنید) نامه پذیرش دانشگاه (اگر برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام میکنید) و… را فراهم کنید. در مرحله بعدی از آنجایی که ثبتنام وقت سفارت اتریش بهصورت آنلاین انجام می‎شود. اگر خودتان قصد انجام این کار را دارید باید مشخصات خود را به آدرس ایمیل VFS ارسال کنید اما برای بسیاری از افراد انجام این کارها به راحتی چیزی که اینجا میخوانند نیست. ممکن است گرفتن وقت سفارت و فرستادن ایمیل صحیح و کامل آنها را گیج کند بنابراین بهترین و مطمئنترین راه این است که این کار را به مشاوران ما در آژانس مسافرتی سالیان سفر بسپارید.

مدارک لازم برای وقت سفارت اتریش

در مرحله اول تنها کافی است اطلاعاتی مانند نام، نوع ویزا، کشور مقصد، شماره پاسپورت، تاریخ انقضای پاسپورت، ملیت، جنسیت، تاریخ تولد، تاریخ سفر، کپی پاسپورت و دعوتنامه را در ایمیلی به سفارت بفرستید در مرحله دوم باید مدارک خود را همراه با ترجمه آنها به سفارت اتریش ارائه دهید. مدارک لازم عبارت‎اند از:

پرینت فرم پر شده به زبان آلمانی یا انگلیسی

دو قطعه عکس در سایز 3.5 در 4.5

پاسپورت ( دارای 3 ماه اعتبار از زمان دریافت ویزا و حداقل دو صفحه خالی)

کپی پاسپورت

کپی ویزای شینگن قبلی

رزرو بلیط

بیمه مسافرتی شینگن همراه با تاییدیه حداقل ۳۰۰۰۰ یورو پوشش خدمات درمانی در جمهوری اتریش و کل حوزه شنگن

مدارک اثبات تمکن مالی

ترجمه آلمانی مدارک مربوط به تمکن مالی

ترجمه آلمانی اسناد ملکی

ترجمه آلمانی مدارک شغلی( گواهی اشتغال به کار، پروانه کسب، حکم بازنشستگی و…

ترجمه آلمانی مدارک تحصیلی

برای کسب اطلاعات دقیق‎تر درباره مدارک مورد نیاز با ما تماس بگیرید.

هزینه وزمان لازم برای وقت سفارت اتریش

اگر تصمیم بگیرید کار گرفتن وقت سفارت و پر کردن فرم خود را به آژانس مسافرتی سالیان سفر بسپارید. هزینه انجام این دو کار برای شما 300 هزار تومان خواهد بود. همچنین مدت زمان انتظار وقت سفارت اتریش نیز  بین 1 ماه تا 1 ماه و نیم می‎باشد. البته ممکن است بسته به شرایط و شلوغی سفارت زمان وقت سفارت اتریش در ایران افزایش نیز پیدا کند.

وقت سفارت اتریش vfs

در راهنمای وقت سفارت اتریش حتما باید به شرکت VFS Global نیز اشاره کرد. زیرا درحال حاضر این شرکت به‎صورت فعال کارهای وقت سفارت اتریش را انجام می‎دهد. این شرکت درحال حاضر خدمات مدیرت وقت ویزا از سفارت اتریش در ایران را انجام می‎دهد.  در Vfs در همه روزها به جز جمعه، شنبه و تعطیلات مشخص شده توسط سفارت اتریش در ایران از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۷:۰۰ آماده خدمت‎رسانی به متقاضیان وقت سفارت اتریش برای ویزا می‎باشد.  Vfsدر خیابان موسوی (گلستان پنجم)، میدان هروی، طبقه چهارم هروی سنتر تهران قرار گرفته است.

Call Now Button