سالیان سفر

مواد غذایی که خوردن آن‌ها در هواپیما توصیه نمی‌شود

غذاهایی که نباید در پرواز استفاده شود

بسیاری از مسافران برای داشتن یک پرواز آسوده با خود ساندویچ و یا غذاهای آماده می‌آورند تا در زمان گرسنگی از آن استفاده کنند. خوردن برخی از غذاها و خوراکی‌ها می‌تواند مشکلات مختلفی در طی پرواز برای مسافران ایجاد کند. در این مقاله قصد داریم غذاها و مواد خوراکی را بررسی کنیم که خوردن آن‌ها می‌تواند بسیار مضر باشد.

غذاهایی که نباید در پرواز استفاده شود

سبزی‌ها کلمی در واقع گروهی از سبرزیجات است که شامل کلم بروکلی، گل کلم و کلک کالی می‌شود که حاوی کربوهیدرات و ویتامین‌های بسیار زیادی هستند و یک رژیم غذایی سالم و عادی محسوب می‌شوند. اما خوردن سبزی‌های کلمی در طول پرواز می‌تواند نفخ زیادی را برای شما ایجاد کند و در موارد نادر دیده شده حتی در محیط‌های فشار به‌ویژه در پروازهای طولانی منجر به سکته شده است.

غذاهایی که نباید در پرواز استفاده شود

بسیاری از میوه‌های خشک حاوی مقادیر زیادی سوریتول و فیبر هستند که همین امر باعث می‌شود گاز زیادی وارد روده و معده‌ی شما شود که احساس دل‌درد و سنگینی را برای مسافران ایجاد می‌کند.

غذاهایی که نباید در پرواز استفاده شود

خوردن یک فنجان قهوه 410 میلیگرم کافئین دارد و خوردن این مقدار کافئین و قهوه قبل از سفر می‌تواند تاثیر دوگانه‌ای در رفتار ما داشته باشد، به‌طوری که هم احساس هیدرانه کنید و هم نیاز داشته باشید که به دفعات بیش‌تری به دست‌شویی بروید. همچنین قهوه می‌تواند چرخه‌ی خواب شما را به‌هم بریزد و در پروازهای طولانی و یا پروازها در هنگام شب نتوانید درست بخوابید. به عنوان نمونه فردی که قصد سفر به استانبول را از ایالت متحده با تور ترکیه دارد، نوشیدن قهوه و نوشیدنی‌های کافئین دار می‌تواند آزار دهنده باشد.

غذاهایی که نباید در پرواز استفاده شود

آدامس‌های بدون قند حاوی مقادیر مانیتول و سوربیتول هستند که ممکن است از طریق دستگاه گوارش شما وارد معده شود و منجر به نفخ و اسهال شوند. خوردن این نوع آدامس‌ها به‌ویژه در پروازهای کوتاه همانند تور گرجستان و پروازهای طولانی توصیه نمی‌شود.

غذاهایی که نباید در پرواز استفاده شود

خوردن غذاهای شور و تند منجر به تشنگی شدید در شما می‌شود. همچنین برخی از این‌گونه ادویه‌ها می‌تواند به بافت دهان و معده آسیب برساند و در مواردی نادر منجر به ایجاد رفلاکس اسید معده در پرواز شده است.