سالیان سفر

ربات شخصی گیتا، راهی ساده برای حمل وسایل در سفر

ربات شخصی گیتا

در دنیای مدرن امروز، همه‌روزه شاهد تکنولوژی‌های مختلف هستیم که سعی در ساده‌تر کردن زندگی ما انسان‌ها دارند. به‌تازگی یک شرکت ایتالیایی به‌نام پیاجیو محصولی را با نام ربات گیتا را کرده است که برای حمل و نقل وسایل ساخته شده است و توانایی حمل 18 کیلوگرم از وسایل را دارد.

این وسیله می‌تواند یک اختراع فوق‌العاده در سفر باشد و می‌توانید وسایل مورد نیاز ما را حمل کند تا دیگر دردسر حمل‌ونقل کوله‌های سنگین را نداشته باشید. در صورت وجود نقشه، این ربات به‌صورت خودکار به مقصد مورد نظر رفته و یا پشت سر شما به‌حرک درآید. شایان ذکر است که ربات شخصی گیتا با حداکثر سرعت 35 کیلومتر بر ساعت می‌تواند پا به پای شما و حتی همراه دوچرخه‌تان حرکت کند. شعاع چرخشی تقریباً صفر در این ربات باعث خواهد شد تا هنگام عبور از خیابان، حرکت در پیاده‌رو و مسیرهای گردشی، مشکلی در دنبال کردن‌تان وجود نداشته باشد.

قابلیت جالب دیگر ربات گیتا این است که اگر زمانی نخواهید خود را به‌همراه چمدان‌تان پیاده‌روی کنید، این ربات شخصی هوشمند می‌تواند لوکیشن مقصد را از شما دریافت کند و به‌صورت اتوماتیک به‌سوی مقصد برود و شما بدون این‌که نگران گم شدن چمدان باشید موقعیت آن را از طریق GPS کنترل نمایید. به عنوان نمونه در فرودگاه‌های پرتردد دنیا همانند فرودگاه بین‌المللی آتاتورک در تور استانبول شما می‌توانید بدون دغدغه از حمل وسایل سنگین آن را حمل کنید.

در حال‌حاضر قرار است این ربات جدید به‌صورت آزمایشی برای همکاری شرکت‌های تجاری آزمایش شود، اما سازندگان تلاش دارند تا آینده، مدل مصرفی آن را نیز روانه‌ی بازار کنند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تمایل به حمل وسایل خریداری در سفر ندارید، استفاده از ربات شخصی گیتا ایده مناسبی برای شما خواهد بود.