سالیان سفر

موزه تاریخ ارمنستان

موزه تاریخ ارمنستان

موزه تاریخ ارمنستان یکی از برترین موزه‌های این کشور است که در آن اشیای گران بهایی مربوط به تاریخ و فرهنگ غنی ارمنستان نگه‌داری می‌شود. این موزه در سال 1920 تاسیس شده است و تمامی خدمات در این مجموعه توسط دولت ارمنستان حمامت مالی می‌شود.

موزه‌ی تاریخ ایروان دارای بخش‌های مختلف اعم از باستان‌شناسی، نیوماتیک، قومیت‌‌شناسی، تاریخ مدرن و ترمیم قرار داده شده است. یکی از ویژگی‌های بارز این موزه قدرت علمی آن است که بسیاری از محققان در زمینه‌های باستان‌شناسی از آن استفاده می‌کنند. توصیه می‌شود اگر علاقه‌مند به اطلاعات تاریخی و غنی کشور ارمنستان هستید موزه‌ی تاریخ این کشور را در تور ارمنستان از دست ندهید.

موزه‌ی تاریخ ارمنستان در نزدیکی میدان جمهوری ایروان قرار گرفته است و هرساله پذیرای هزاران گردشگر از سرتاسر دنیا با تور ایروان است.آثار قرار داده شده نشان‌دهنده‌ی ارتباط فرهنگی با اقوام آسیای شرقی مانند مصر، میتانی، پادشاهی هیتی، ایران و بسیاری دیگر می‌باشد. به‌علاوه یک مجموعه‌ی عظیم و باشکوه متعلق به دوران پیش از مسیح که یکی از شاهکارهای تاریخی جهان است در آن نگه‌داری می‌شود. در سالیان گذشته به‌طور مستمر آثار مختلف تاریخی باتوجه به کشفیات جدید حفاری به کلکسیون این موزه اضافه می‌شود.