سالیان سفر

مقایسه کانادا و آلمان برای مهاجرت

کانادا و آلمان مقصد بسیاری از مهاجران محسوب می شوند که به دنبال شرایط بهتر زندگی برای خود و خانواده ی خود هستند. هردو این کشور ها شرایط نسبتا خوبی را برای ارائه به مهاجرین دارند. در این مقاله با مقایسه ی دو کشور به شما این امکان داده می شود که با توجه به شرایط خودتان گزینه ی مناسب را انتخاب نماید.

در ابتدا شمارا به طور مختصر با این دو کشور آشنا می کنیم و سپس به مقایسه آنها در مورادی که می تواند در تصمیم نهایی شما برای مهاجرت تاثیر داشته باشد و مزایا و معایب مهاجرت به هریک می پردازیم.

درباره ی آلمان


کشور آلمان واقع در قاره اروپاست و نام رسمی آن جمهوری فدرال آلمان است. پایتخت این کشور هم اکنون برلین می‌باشد. برلین بزرگترین شهر آلمان است و با ۳ میلیون و هفتصد هزار شهروند ساکن در برلین، این شهر پر جمعیت ترین شهر آلمان نیز می‌باشد. وسعت آلمان ۳۵۷۱۲۱.۴۱ کیلومتر مربع این کشور دارای 16 ایالت و  جمعیت آن حدود ۸۳ میلیون نفر است. زبان رسمی این کشور زبان آلمانی است که این زبان  به جز در آلمان، در اتریش، سوئیس، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، بخشهایی از بلژیک و جنوب دانمارک هم صحبت می‌شود.

نظام سیاسی کشور آلمان از نوع دولت فدرال دموکراتیک پارلمانی است و پول رایج در این کشور یورو می باشد.

درباره ی کانادا


کانادا دومین کشور وسیع دنیاست و جمعیت کشور کانادا حدود 38 میلیون نفر تا سال 2020 ارزیابی شده است. بر‌خلاف تصور اکثریت مردم که کانادا را کشوری سردسیر و با منابع کم تصور می‌کنند، این کشور از ذخائر بسیار زیادی بهره می‌برد. پایتخت این کشور، شهر اتاواست، دانشگاه دو زبانه ی اتاوا در این شهر قرار دارد. واحد پول این کشور دلار است و زبان های انگلیسی و فرانسوی در این کشور رایج می باشد.

 

مقایسه کانادا و آلمان و آب و هوا


در هر دو کشور محل زندگی شما تاثیر بسزایی در آب و هوایی که بیشتر فصول سال با آن رو به رو هستید می گذارد.

آب و هوای کانادا معمولا به سردی شهرت دارد ولیکن در تابستان ها هوا دلپذیر است.

آلمان آب و هوای معتدلی را دارد که این بدان معناست که اکثر شهرهای این کشور چهار فصل را تجربه می کنند. آلمان زمستان ها سرد و تابستان ها گرم و ملایمی را تجربه می کند ولی بارش‌ها در آلمان طوری هستند که معمولا در سراسر سال  در فصول مختلف پراکنده شده‌اند. این کشور ۱۶ ایالتی، دماهای مختلفی را از منفی ده درجه تا ۳۵ درجه بالای صفر، در ایالت‌های خویش گزارش کرده است.

 

مقایسه  کانادا و آلمان و هزینه ی زندگی


از مسائل مورد توجه در مهاجرت، هزینه ی زندگی در کشور مقصد است.

عوامل مختلفی در مجموع مخارج زندگی را تشکیل می دهند

که مهم ترین آنها هزینه ی خوراک، مسکن و حمل و نقل است.

 

 

هزینه ی خوراک

آلمان کانادا
غذا در رستورانی ارزان(برای دو نفر) ۱۰ یورو ۱۰.۱۸ یورو
رستورانی با قیمت متوسط(برای دو نفر) ۵۰ یورو ۴۴.۵۵ یورو
شیر (۱ لیتر) ۰.۷۸ یورو ۱.۶۰ یورو
نان سفید (۱ عدد) ۱.۳۳ یورو ۱.۸۵ یورو
برنج سفید (۱ کیلوگرم) ۲.۰۲ یورو ۲.۴۲ یورو
تخم‌مرغ (۱۲ عدد) ۲.۰۱ یورو ۲.۱۸ یورو
پنیر محلی (۱ کیلوگرم) ۷.۹۱ یورو ۸.۱۱ یورو

 

در یک نگاه کلی به جدول بالا می توان گفت به طور کلی هزینه ی مواد خوراکی در آلمان در مقایسه با کانادا کمتر است.

 

هزینه ی حمل و نقل

آلمان کانادا
بلیط یک‌طرفه (حمل و نقل داخلی) ۲.۸۰ یورو ۲.۰۷ یورو
ورودیه تاکسی ۳.۵۰ یورو ۲.۵۵ یورو
کرایه تاکسی به ازای هر ۱ کیلومتر ۲ یورو ۱.۲۷ یورو
بنزین(هر لیتر) ۱.۴۲ یورو ۰.۷۳ یورو

 

آنچه که از جدول بالا مشخص است، هزینه ی پایین حمل نقل کانادا در مقایسه با آلمان است.

 

هزینه ی مسکن

آلمان کانادا
اجاره‌بها برای یک آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر ۷۴۱.۹۲ یورو در ماه ۸۴۹.۹۹ یورو در ماه
اجاره‌بها برای آپارتمان ۱ خوابه خارج از مرکز شهر ۵۶۱.۳۱ یورو در ماه ۶۹۹.۷۲ یورو در ماه
هزینه هر متر مربع مسکن برای خرید (آپارتمان در مرکز شهر) ۵۱۵۶.۵۱ یورو ۳۸۱۹.۲۲ یورو
هزینه هر متر مربع مسکن برای خرید (آپارتمان خارج از مرکز شهر) ۳۴۹۷.۱۱ یورو ۲۶۶۳.۲۲ یورو

 

به طور کلی می توان گفت هزینه ی اجاره مسکن در آلمان کمتر ولی هزینه ی خرید مسکن در آلمان بیشتر است.

 

 مقایسه کانادا و آلمان و مهاجرت تحصیلی


هر دو این کشور ها از نظام آموزش عالی برخوردار هستند ولیکن باید بدانید که جایگاه نظام آموزشی کانادا در رتبه بندی جهانی یک سر و گردن از آلمان بالاتر است. در حال حاضر مطابق رنکینگ معتبر QS در سال 2020، برترین دانشگاه کانادا برای تحصیل دانشجویان خارجی دانشگاه تورنتو با رتبه جهانی 25 اما بهترین دانشگاه آلمانی با نام دانشگاه فنی مونیخ در رتبه 55 جهانی می باشند.

 

شرایط پذیرش دانشجو در کانادا و آلمان

آلمان کانادا
مدرک دیپلم متوسطه و کارنامه مربوطه مدرک دیپلم دبیرستان و کارنامه مربوطه
مدرک زبان آلمانی با ارائه نمره آزمون زبان TestDaF یا DSH یا مدرک زبان انگلیسی IELTS نمره 6.0 به بالا معدل کل (GPA) مورد تایید اکثر دانشگاه های کانادا 4.0
قبولی در آزمون ورودی (برای دانشجویان پزشکی) مهارت زبان انگلیسی IELTS آکادمیک با نمره 6.5

قبولی در آزمون MCAT (ویژه دانشجویان پزشکی)

 

از موراد دیگری که دربحث تحصیل در مقایسه کانادا و آلمان باید مطرح شود، مسئله ی زبان و هزینه ی تحصیل است.

 

مقایسه تحصیل در کانادا و آلمان و نکات حائز اهمیت

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

مقایسه کانادا و آلمان و مهاجرت کاری


نرخ بیکاری

کانادا و آلمان دو کشور مهم و پراهمیتی برای مهاجرت کاری محسوب می شود. اما جهت مقایسه کانادا و آلمان برای مهاجرت ابتداء بایستی با شرایط حاکم بر بازار کار این دو کشور آشنا شد. متوسط نرخ بیکاری کانادا در سال 2020 حدود 10.9% بوده ولی طبق گزارش اداره آمار آلمان میانگین نرخ بیکاری این کشور 4.5% می باشد. آماری که حاکی از وضعیت پایدار و مطلوب بازار کار آلمان نسبت به کانادا می باشد.

 

درآمد مردم و مهاجران خارجی

اکنون که با وضعیت نرخ بیکاری در کانادا و آلمان آشنا شدید بهتر است کمی نیز درباب میانگین درآمد مردم و مهاجران خارجی در کانادا نیز بشنوید. میانگین درآمد خالص در کانادا حدود 4383$ (دلار) اما متوسط درآمدی آلمانی ها نیز حدود 4721$ (دلار) می باشد.

 

 شرایط ویزای کار کانادا و آلمان

همان طوری که می دانید شرایط بازار کار در دو کشور کانادا و آلمان برای کارجویان ایرانی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. اما قبل از ورود به بازار کار این دو کشور، متقاضیان بایستی حتما ضمن بررسی لیست مشاغل مورد نیاز این دو کشور و ایضا اطلاع از شرایط و الزامات اخذ ویزا پا به این عرصه بگذارند. مطابق قوانین مهاجرتی کانادا 2020، سیستم مهاجرتی این کشور PBS بوده و در قالب برنامه اکسپرس اینترای تعریف می شود. اما سیستم مهاجرت کاری آلمان امتیاز محور نبوده بلکه کارفرما محور یا Employer-based می باشد. به عبارت دیگر به هنگام درخواست ویزای کاری آلمان حتما باید پیشنهاد کاری از اسپانسر آلمانی وجود داشته باشد. امتیاز ویزای کاری کانادا اخذ اقامت دائم (PR) کانادا و امتیاز ویزای کاری آلمان امکان اخذ ویزای جستجوی کار برای کاریابی می باشد. بر این اساس، دو ویزای کاری آلمان و کانادا به صورت زیر می باشد:

کانادا

ویزای کار کانادا در قالب برنامه اکسپرس اینترای یا Express Entry ویژه کارگران ماهر میباشد. سیستم مذکور مبتنی بر امتیازآوری متقاضیان می باشد. به عبارت دیگر، متقاضیان بایستی با درنظر گرفتن معیارهای معینی امتیاز مورد نیاز را کسب کنند. معمولا افراد در صورت کسب حداقل 67 امتیاز از مجموع 100 امتیاز کل می توانند وارد استخر متقاضیان شده و با کسب حداقل 450 امتیاز توسط CRS (سیستم جامع رتبه بندی) بتوانند به دعوت نامه درخواست اقامت دائم (PR) کانادا دست یابند.

آلمان

ویزای جستجوی کار آلمان

صادره برای یافتن کار در آلمان به مهلت حداکثر 6 ماهه و ارائه مدارک حداقل مدرک لیسانس، تاییدیه تمکن مالی کافی حدود 850€ (یورویی) در ماه، بیمه مسافرتی، سابقه حرفه ای 5 سال به بالا، مهرت زبان آلمانی در سطح B1

ویزای کار آلمان

اقامت موقت آلمان فقط به شرط داشتن پیشنهاد کاری یا جاب آفر از کارفرمای آلمانی

 

مقایسه کانادا و آلمان و مزایا و معایب هریک


در این بخش تصیم گرفتیم که لیستی از مزایا و معایب زندگی در هر یک از این کشور هارا با شما در میان بگذاریم تا بتواند در تصمیم گیری راحت تر شما تاثیرگذار باشد.

کانادا

مزایا زندگی در کانادا

معایب زندگی در کانادا

 

آلمان

مزایای زندگی در آلمان

معایب زندگی در آلمان