کشور پهناور کانادا، در شمال قاره‌ی آمریکای شمالی، یکی از شمالی‌ترین کشورهای جهان است. این کشور، اگرچه کشورِ به‌روزی است و شهرهایی مدرن با برج‌های غول‌آسا دارد، همواره نامش با «طبیعت» گره خورده‌است. ترکیب همین طبیعت بکر با ساختمان‌ها و امکانات رفاهی مدرن، کانادا را به یکی از بهترین و متفاوت‌ترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل کرده‌است.

کانادا روزگاری در استعمار فرانسوی‌ها بود و پس از آن هم به زیر استعمار بریتانیا رفت. همین مسئله موجب شده‌است که زبان انگلیسی، زبان رسمی این سرزمین باشد. در کنار آن، در بعضی از نقاط کانادا از جمله کِبِک، نشانه‌های فرهنگ فرانسه، از جمله صحبت به زبان فرانسوی بسیار پررنگ است.

کانادا، طبیعت و محیط زیست بسیار غنی دارد. این کشور، به عنوان دومین کشور وسیع جهان بعد از روسیه، دارای آب‌و‌هوایی بسیار متنوع است. مناطق شمالی‌ترش به دلیل نزدیکی به قطب شمال، پوشیده از یخ و برفند و بعضا غیرقابل سکونت هستند. اما مناطق جنوبی‌تر آب‌وهوای مطلوب‌تری دارن و پُرند از پوشش‌های گیاهی انبوه و رنگارنگ و گونه‌های جانوری متنوع.

جالب است که کانادا با آن وسعت، فقط حدود 36 میلیون نفر (سال 2016) جمعیت دارد، یعنی حتی کمتر از نصف جمعیت ایران! یکی از دلایل این تراکم پایین جمعیت، همان وضعیت آب‌وهوایی خاص کاناداست. اما همین جمعیت کم، به یک ویژگی دوست‌داشتنی برای کانادا تبدیل شده‌است و موجب تمایز تور کانادا با سایر تورها شده‌است. چراکه در بسیاری از نقاط این کشور، با شهرهایی با خیابان‌های خلوت و آرام و دهکده‌‌هایی با دشت‌های دست‌نخورده در اطرافشان روبرو هستید.

اصلی‌ترین مقاصد تورهای گردشگری در کانادا، تورنتو، ونکوور، مونترال و کبک هستند. با توجه به مسافت زیاد کانادا از ایران و البته قیمت و مراحل اخذ ویزای کانادا، معمولا تورهای کانادا همگی طولانی هستند و تور کوتاه‌مدت کانادا به صرفه نیست. تورها معمولا چیزی حدود 14 روز هستند و فقط به یک یا نهایتا دو شهر از شهرهای نام‌برده می‌روند. ضمن اینکه تورهای ترکیبی مهیجی از جمله تور کانادا و مکزیک توسط آژانس‌های مسافرتی ارائه می‌شوند.

تور کانادا، تورِ آرامش گرفتن است و زیاد بودن تعداد روزهای تور هم در خدمت این ویژگی است. چند هفته اقامت در کانادا کمک می‌کند تا بتوانید سر فرصت و بدون عجله از کانادا لذت ببرید؛ مناطق طبیعی بی‌نظیر این کشور از جمله پارک‌های ملی، دریاچه‌ها و رودخانه‌هایش را تماشا کنید؛ در کنار آبشار نیاگارا، مفهوم «عظمت» را درک کنید؛ جشنواره‌های پرشور کانادا را تجربه کنید و در هتل‌های بسیار پیشرفته این کشور، یک زندگی رویایی را تجربه کنید. پس توصیه می‌شود که اگر هم قصد مسافرت بدون تور به کانادا را دارید، حتما برای یک سفر طولانی برنامه‌ریزی کنید.

Call Now Button