جمهوری فدرال آلمان یکی از کشورهای اروپایی است که محبوبیت بسیار زیادی برای مهاجران دارد. سالانه عده زیادی از مردم جهان برای اخذ وقت سفارت آلمان اقدام می‎کنند. علت اصلی این محبوبیت را باید آسانگیری این کشور به کسانی که قصد ورود به خاکش را دارند؛ دانست. اما جدا از آن شرایط این کشور برای زندگی نیز مناسب است. آلمان از شمال با دانمارک، از شرق با چک و لهستان، از جنوب با اتریش و سوئیس و از غرب با بلژیک و فرانسه هم مرز میباشد و مانند همه این کشورها در اقتصاد، شرایط بهداشتی، امید به زندگی و… در شرایط خوبی قرار گرفته است.

کشور آلمان 82 میلیون نفر جمعیت دارد. این تعداد درمیان کشورهای اروپایی که معمولا جمعیت بالایی ندارند عدد بزرگی محسوب میشود. بنابراین بدیهی است که آلمان را پر جمعیت‎‎ترین کشور اروپا بدانیم.

آلمان یکی از کشورهایی است که تاریخی پربار، طولانی و پرحاشیه داشته است. این کشور در سالهای مختلف یکی از قطبهای اصلی در فلسفه و علوم اجتماعی بوده و دانشمندان و جامعهشناسان زیادی را تربیت کرده است. حتی در سالهایی که هیتلر عرصه را برای فعالیت یهودیان تنگ کرده بود؛ جامعهشناسان این کشور بسیار فعال بودند و برای مثال مکتب فرانکفورت را به‎وجود آوردند. درحال حاضر نیز وضعت علومانسانی در آلمان خوب است؛ به‎طوری که دانشجویان زیادی از سرتاسر دنیا تمایل دارند در دانشگاههای آلمان به ادامه تحصیل بپردازند. بنابراین وقت سفارت آلمان برای ویزای تحصیلی نیز یکی از رایجترینها میباشد.

در این یاداشت سعی داریم شما را با نحوه گرفتن وقت سفارت آلمان و اخذ ویزای این کشور آشنا کنیم. اطلاعات مفید و کاربردی در این زمینه را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

چگونه وقت سفارت آلمان بگیریم

راهنمای گرفتن وقت سفارت آلمان را باید از اینجا شروع کنید که مشخص کنید اقدام شما برای اخذ کدام یک از انواع ویزای آلمان است. پس از مشخص شدن هدف به‎صورت آنلاین فرایند اخد وقت سفارت آلمان را شروع خواهید کرد. متقاضیان اخذ وقت سفارت برای ویزای شینگن بسیار زیاد هستند بنابراین اقدام آنلاین شما را از صفوف طولانی نجات خواهد داد.

وقتی انتخاب کردید که می‎خواهید برای کدام  نوع ویزا اقدام کنید کافی است برای شروع کپی پاسپورتتان را برای مشاوران ما در آژانس مسافرتی سالیان سفر بفرستید.

دو نکته بسیار مهم در خصوص ویزای آلمان وجود دارد که لازم است بدانید. نکته اول اینکه وقت سفارت آلمان مصاحبه ندارد و تنها برای انگشت انگاری نیاز به مراجعه متقاضی به کارگزاری سفارت آلمان می‎باشد. نکته دوم اینکه سفارت آلمان در ایران تعطیل است. بنابراین متقاضیان وقت سفارت آلمان باید درخواست خود را به ویزامتریک وقت سفارت که به‎عنوان کارگزار سفارت این کشور در ایران کار می‎کند؛ ارائه دهند.

حالا که نکات اصلی را می‎دانیم به سوال اصلی این بخش یعنی آموزش گرفتن وقت سفارت آلمان می‎پردازیم. وقت سفارت این کشور حتما بهصورت آنلاین و تنها توسط کارگزار سفارت این کشور یعنی ویزامتریک تعیین میشود. ابتدا باید به سایت ویزامتریک مراجعه کنید، برای خود یک اکانت بسازید و نوع ویزای خود را انتخاب کنید و سپس وقت سفارت را برای خود تعیین کنید. جالب است بدانید در گذشته این روز توسط خود کارگزاری تعیین می‎شد ولی امروزه متقاضی می‎تواند خودش روز مناسب را تعیین کند.

آژانس مسافرتی سالیان سفر به دو صورت عادی و vip به ارائه وقت سفارت می‎پردازد. تنها نکته‎ای که باید بدانید این است که شما باید هزینه وقت سفارت را که در هرکدام از این دو حالت متفاوت است به شماره حساب کارگزاری سفارت آلمان پرداخت کنید و هنگام مراجعه برای اخذ ویزا این فیش را نیز به مشاوران ما ارائه دهید.

مدارک لازم برای وقت سفارت

در آموزش تعیین وقت سفارت آلمان یکی از چیزهایی که حتما باید به آن پرداخته شود مدارکی است که باید به کارگزاری سفارت ارائه دهید. در ادامه چک لیستی از این مدارک را ارائه خواهیم داد.

اصل گذرنامه‎ای که حداقل دو صفحه خالی دارد.

عکس با پس‎زمینه سفید و ابعاد 45 میلیمتر در 35 میلیمتر

اصل و کپی شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج

کپی تمام ویزاهایی که طی 5سال گذشته دریافت کرده‎اید

فرم کامل شده درخواست ویزای آلمان

بیمه مسافرتی و کپی آن

پرسشنامه امنیتی تکمیل و امضا شده

مدارک مرتبط با هدف سفر

پرینت گردش مالی سه ماه اخیر

مدارکی که نشان دهد شما در کشور خودتان فعالیت اقتصادی و اجتماعی داشته‎اید

مدارک مبنی بر تمکن مالی

مدارک لازم بر اساس مشاغل

اگر کارمند دولتی باشید:

آخرین فیش حقوقی و گواهی انتساب به خدمت

اگر کارمند یا کارگر شرکت خصوصی باشید:

آخرین قرارداد یا گواهی کار

فیش حقوقی سه ماه آخر

گواهی بیمه

اگر کارآفرین باشید:

گواهی و مدارک ثبت شرکت مانند اساسنامه، روزنامه رسمی و پروانه ثبت شرکت و گواهی بیمه

اگر مدیر یا سهام‎دار باشید:

گواهی و مدارک ثبت شرکت مانند اساسنامه، روزنامه رسمی و پروانه ثبت شرکت

معرفی‎نامه از نماینده رسمی

گواهی تایید سمت

برای هنرمندان:

مدارکی که نشان دهد شما فعالیت هنری انجام می‎دهید

گواهی عضویت در انجمن هنری

بیمه اجتماعی و یا خدمات درمانی

برای بازنشستگان:

گواهی دریافت حقوق بازنشستگی

برای روزنامه نگاران

کارت خبرنگاری

گواهی یار در انتشارات یا روزنامه مربوطه

برای دانشجویان:

گواهی تحصیلی

کواهی موقعیت شغلی والدین

برای افراد بیکار:

گواهی موقعیت اقتصادی مانند استاد ملکی

گواهی موقعیت اجتماعی مانند سند ازدواج و…

توجه داشته باشید که با توجه به نوع سفر شما و اینکه متقاضی وقت سفارت آلمان برای ویزای کاری، تحصیلی، ازدواج، توریستی، وقت پزشکی سفارت آلمان و یا هر مورد دیگری که هستید ممکن است لازم باشد مدارک دیگری نیز به این لیست اضافه کنید بنابراین بهتر است با مشاوران ما تماس بگیرید و یک بار چک لیست مدارک را با آنها مروز کنید و یا اینکه به سایت ویزامتریک مراجعه و لیست مدارک مورد نظر را نگاه کنید.

هزینه و زمان لازم برای وقت سفارت

همانطور که ذکر شد هزینه گرفتن وقت سفارت آلمان توسط کارگزار آن بسته به اینکه وقت سفارت VIP بخواهیم یا وقت سفارت معمولی متفاوت است برای وقت سفارت معمولی باید 190 هزار تومان و برای وقت سفارت وی آی پی باید 600 هزار تومان به شماره حساب کارگزار سفارت آلمان بریزید و فیش واریزی را برای ما بفرستید تا ادامه کارهای شما را برای اخذ وقت سفارت پیگیری کنیم. زمان تقریبی وقت سفارت آلمان برای اینکه جواب وقت سفارت بیاید حدود 21 روز تا 1 ماه می‎باشد. وقت سفارت فوری آلمان نیز تنها در دو مورد داده می‎شود.  مورد اول زمانی که شخص بیماری خاصی داشته باشد و مورد دوم زمانی که جان شخص در کشور خودش در خطر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه‎ها با ما تماس بگیرید.

توجه داشته باشید که :

  •  هیچ آژانس مسافرتی یا کارگزاری نمی تواند به شما قول ویزا شدن قطعی را بدهد. زیرا هیچ تضمینی برای ریجکت نشدن شما وجود ندارد بنابراین هنگام مواجه شدن با عبارت ویزای تضمینی تحقیق کنید که آیا درصورت ریجکت شدن پول شما برخواهد گشت یا نه.
  • تاریخ قرار ملاقات شما تا آغاز سفرتان حتما باید کمتر از 90 روز فاصله داشته باشد.
  • اگر در زمان مشخص شده به ویزامتریک مراجعه ننماید مبلغ واریزی به شما بر نخواهد گشت.

آدرس ویزامتریک، کارگزار وقت سفارت آلمان در تهران

خیابان بهشتی _خیابان خالد اسلامبولی (خیابان وزرا )_ نبش خیابان بیست و یکم _ ساختمان شیراز _ شماره ۱۳۷ _ طبقه ۱ کدپستی: 1513933134

تلفن: ۴۳ ۰۳ ۷۰ ۸۸

ساعات درخواست ویزا: 8 صبح تا 16 و 30 دقیقه بعد از ظهر

ساعات تحویل گذرنامه: 8 صبح تا 17 بعد از ظهر

Call Now Button