دبی، نه فقط برای ایرانیان، که برای گردشگران تمام نقاط جهان، یکی از مدرن‌ترین و هیجان‌انگیزترین مقاصد گردشگری محسوب می‌شود.

شاید تا چند دهه پیش، هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که بیابان‌های گرم جنوب خلیج‌فارس، روزی شاهد هجوم جمعیت مسافران به خود باشد. اما سرمایه‌گذاری‌های عظیم در این شهر مهم امارات، حالا آن را به یکی از مدرن‌ترین و حیرت‌انگیزترین شهرهای ساخته دست بشر تبدیل کرده‌است. هتل‌های غول‌آسا با معماری‌های خلاقانه و حیرت‌انگیز، وجود شعبه معروف‌ترین برندهای رستوران و کالاها، مراکز خرید بزرگ، ساحل نیلگون خلیج فارس و البته برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی، دبی را به یک رقیب قدرتمند برای شهرهای گردشگری کلاسیک جهان نظیر پاریس، لندن، رم و … کرده‌است.

همچنین، موقعیت ممتاز کشور امارات در منطقه خاورمیانه باعث شده تا فرودگاه بین‌المللی آن، نقطه اتصال ملل مختلف شرق و غرب به یکدیگر باشد. با وجود سیاست‌های باز این کشور، دبی علاوه بر قطب گردشگری، به یکی از مراکز کسب‌وکار مهم منطقه و جهان تبدیل شده‌است تا بسیاری از مذاکرات و قراردادهای مهم تجاری کشورهای مختلف و از جمله تاجران ایرانی در این شهر انجام و امضا شود.

ویژگی‌های جغرافیایی و اقلیمی دبی

امارات متحده عربی، در منطقه خاورمیانه، در جنوب خلیج فارس و در قسمت شرقی شبه‌جزیره عربستان قرار دارد. دبی، ارتفاعی نزدیک به سطح دریا دارد و به جز قسمت‌ کمی در جنوبش، تمام سرزمینش کویری و هموار است. دبی آب‌و‌هوای گرم بیابانی دارد و البته وجود خلیج فارس، آن را به خصوص در فصل تابستان، شرجی می‌کند. در طی سالیان گذشته، میانگین دمایی این شهر در تابستان به بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد و در زمستان به حدود ۲۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

دبی با مساحت ۴ هزار کیلومتر مربع، در بین شهرهای شناخته شده جهان، از نظر مساحت جزو شهرهای رده متوسط محسوب می‌شود. طبق آخرین آمارها، جمعیت این شهر در سال ۲۰۱۷ میلادی، بیش از دو و هفت‌دهم میلیون نفر بوده‌است. برای تصور بهتر از جمعیت شهر دبی، می‌توان اینگونه گفت که جمعیت دبی کمی از شهر مشهد کمتر و کمی از شهر اصفهان بیشتر است.

با توجه به اینکه شروع تحول و توسعه دبی از دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی بوده‌است، این امکان وجود داشته تا این شهر به صورت هوشمندانه توسعه پیدا کند و زیرساخت‌ها و استانداردهای شهری به خوبی تامین شوند. دبی شهری نوساز محسوب می‌شود که خیابان‌های پهن و ساختمان‌های استاندارد و مدرن دارد.

بازارها و مراکز خرید دبی
فهرست داروهای ممنوعه ی دبی
مکان های دیدنی دبی

Call Now Button