با دریافت ویزای تضمینی شینگن می توانید به سادگی به 28 کشور اروپایی سفر کنید. شما باید ابتدا به کشوری که ویزای خود را از آن گرفته اید وارد شوید. پس از آن هیچ محدودیتی برای رفت و آمد در سایر کشورهای حوزه شینگن ندارید.

برای مثال اگر شما ویزای کشور اتریش را دریافت کرده باشید، در ابتدا باید وارد اتریش شوید و پس از آن می توانید به سوئد، آلمان، هلند و سایر کشورهای حوزه شینگن بروید.

البته همیشه مراقب باشید که بیشتر از تاریخ اعتبار ویزای خود در این کشور ها اقامت نداشته باشید. اگر بیشتر از مدت زمان اعتبار ویزای خود در حوزه شینگن حضور داشته باشید، دفعات بعدی که بخواهید ویزای تضمینی شینگن را اخذ کنید با مشکل روبرو خواهید شد.

سالیان سفر یکی از آژانس های باسابقه در زمینه اخذ ویزای تضمینی شینگن است و کارشناسان این آژانس به کمک دانش و تجربه ی خود، مسیر اخذ این ویزا را برای شما هموارتر خواهند کرد.

تورهای اروپا

کشورهای حوزه شینگن

آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، سوئد، نروژ ، فنلاند، دانمارک، لیتوانی، لتونی، لهستان، مجارستان، اتریش، استونی، اسلواکی، اسلوونی، چک، ایسلند، مالت و یونان از کشورهایی هستند که برای سالیان طولانی عضو پیمان شینگن بوده اند و کماکان از کشورهای حوزه شینگن به شمار می آیند. قبرس، بلغارستان، رومانی و سوئیس هم که از سال 2009 مفاد پیمان شینگن را پذیرفتنه اند، در حال حاضر جزء کشورهای این حوزه محسوب می شوند. بنابراین با اخذ ویزای شینگن 100 درصد تضمینی می توانید به این 28 کشور سفر کنید و از امکانات آنها بهره ببرید.

تا چندی پیش اخذ ویزای شینگن برای هلند، ایتالیا و فرانسه به مراتب ساده تر از سایر کشورهای عضو این پیمان بود. سه کشوری که نام آنها آورده شده است، در طول سال توریست های بسیار بیشتری را نسبت به سایر کشورهای حوزه شینگن جذب می کنند.

در حال حاضر اخذ ویزای تضمینی شینگن هلند به دلیل سخت گیری های سفارت این کشور برای جذب توریست، تا حدودی برای ایرانیان مشکل شده است. اما اخذ ویزای شینگن برای کشورهایی نظیر ایتالیا، اتریش و فرانسه ساده تر از سایر کشورهای حوزه شینگن است. از طرفی کشورهای شرق اروپا نظیر مجارستان و جمهوری چک برای صدور ویزا سخت گیرتر از سایر کشورهای حوزه شینگن هستند.

انواع ویزای تضمینی شینگن

حال که تصمیم گرفته اید به حوزه ی شینگن سفر کنید، باید به طور کامل مشخص کنید که هدف شما از این سفر چیست و همچنین چه مدتی و به چه صورت قصد حضور در این کشورها را دارید. بر اساس مواردی که بیان شد، چندین نوع ویزای شینگن برای شما قابل دریافت خواهند بود که عبارتند از:

  • ویزا تضمینی شینگن نوع A: اگر شما به عنوان یک شهروند ایرانی نیاز داشته باشید که برای سفر به کشوری دیگر، از فرودگاه یکی از کشورهای حوزه شینگن استفاده کنید؛ می توانید از ویزای تضمینی شینگن نوع A که به آن ویزای ترانزیت فرودگاهی نیز گفته می شود استفاده کنید. در این شرایط می توانید از فرودگاه یکی از 28 کشوری که نام آنها آورده شده است استفاده کرده و به کشور ثالث پرواز داشته باشید. توجه کنید که شما در این وضعیت حق خروج از فرودگاه را نخواهید داشت.
  • ویزا تضمینی شینگن نوع B: این نوع ویزای شینگن مناسب افرادی است که قصد دارند به منظور سفر به یک کشور خاص، از چندین کشور عضو حوزه ی شینگن عبور کنند. معمولا اعتبار این ویزا تضمینی شینگن پنج روز است. شما می توانید در این مدت یک سفر زمینی یا هوایی را با عبور از کشورهای عضو شینگن، به کشور مقصد داشته باشید. ویزای شینگن نوع B را با نام ویزای ترانزیت هم می شناسند.
  • ویزا تضمینی شینگن نوع C: این نوع ویزا یک اقامت کوتاه مدت را در کشورهای عضو شینگن مهیا می کند. مدت زمان اعتبار این ویزا با توجه به نوع آن متغیر است و در ویزا ثبت شده است. اگر قصد دارید در آینده هم اقدام به دریافت ویزای تضمینی شینگن کنید، به هیچ عنوان پس از پایان اعتبار ویزای خود در حوزه شینگن حضور نداشته باشید.

این ویزا بسته به هدف شما از مسافرت به کشورهای عضو شینگن، به سه دسته تقسیم می شود:

  • ویزا تضمینی شینگن یک بار ورود: همانطور که از نام آن پیداست، شما تنها می توانید در محدوده ی اعتبار ویزای خود یکبار به حوزه شینگن مسافرت کنید. در صورتی که پس از ورود به این حوزه از آن خارج شوید؛ حتی اگر اعتبار ویزای شما باقی مانده باشد، حق ورود مجدد به این حوزه را نخواهید داشت.
  • ویزا تضمینی شینگن دو بار ورود: این ویزا هم شرایطی نظیر ویزای یک بار ورود را دارد؛ با این تفاوت که در محدوده ی اعتبار ویزای شینگن، می توانید یک بار از این حوزه خارج و مجددا وارد شوید. پس از خروج دوم حتی اگر اعتبار ویزای شما باقی مانده باشد هم حق بازگشت مجدد به کشورهای حوزه شینگن را ندارید و باید مجددا اقدام به اخذ ویزای شینگن کنید.
  • ویزای شینگن مولتی تضمینی: در ادامه ی معرفی انواع ویزای تضمینی شینگن، قصد داریم شما را با ویزای شینگن مولتی تضمینی آشنا کنیم. تعداد ورود و خروج در این نوع ویزا محدودیتی ندارد. شما می توانید با اخذ این ویزا، مدت زمان 90 روز را ظرف مدت 6 ماه به صورت پیوسته یا ناپیوسته در کشورهای حوزه شینگن سپری کنید.
  • ویزا تضمینی شینگن نوع D: این ویزا در بین متقاضیان اخذ ویزای شینگن به صورت تضمینی از محبوبیت بیشتری برخوردار است.با اخذ این ویزا شما اجازه دارید که در یک مدت زمان مشخص وارد کشورهای حوزه ی شینگن شوید و آزادانه در تمام این کشور ها تردد داشته باشید.

عموما افرادی که قصد تحصیل یا کار در یکی از این کشورها را دارند، اقدام به اخذ این نوع ویزای تضمینی شینگن می کنند. این ویزا همواره در صورت لزوم می تواند تمدید شود. به عنوان مثال اگر زمان تحصیل شما در یک کشور شینگن به هر دلیلی طولانی تر شد، می توانید درخواست تمدید ویزای خود را داده و برای مدت بیشتری در حوزه شینگن باقی بمانید.

به علاوه ویزای شینگن توریستی تضمینی هم که بسیار پرطرفدار است، زیرمجموعه همین ویزا به شمار می آید.

ویزای شینگن

مراحل اخذ ویزای تضمینی شینگن

برای اینکه بتوانید به کشورهای اروپایی حوزه شینگن سفر کنید، باید ویزای یکی از این کشور ها را دریافت کنید. پس از دریافت ویزا از یک کشور اروپایی عضو شینگن، قادر خواهید بود به طور آزادانه در سایر کشور ها نیز تردد داشته باشید. البته شما باید بیشتر زمان حضور خود در حوزه شینگن را در کشوری بگذرانید که ویزای خود را از سفارت آن دریافت کرده اید.

مراحل دریافت ویزای تضمینی شینگن عبارتند از:

  • کشور مقصد را مشخص کنید: ابتدا باید تعیین کنید که می خواهید از سفارت کدام کشور اقدام به دریافت ویزا کنید. مسلما زمانی که با مشاوران سالیان سفر در این زمینه مشورت کنید؛ کشورهایی را به شما معرفی خواهند کرد که شانس شما برای دریافت ویزای شینگن را افزایش دهند.

به عنوان مثال در حال حاضر متقاضیان گرفتن ویزای تضمینی شینگن ایتالیا، اتریش و فرانسه از شانس بالاتری برخوردار هستند. این در حالی است که اخذ ویزای کشوری نظیر آلمان مشکلات بیشتری را برایتان به همراه خواهد داشت.

  • دریافت وقت سفارت: پس از اینکه کشور مقصد را مشخص کردید، مرحله بعدی اخذ وقت سفارت است. اخذ وقت سفارت را می توانید به صورت شخصی انجام دهید یا اینکه از مشاورین سالیان سفر در این زمینه یاری بخواهید.

برای مثال اگر می خواهید ویزای تضمینی شینگن فرانسه را دریافت کنید، باید وقت سفارت فرانسه را گرفته و در موعد مقرر در آن سفارت حاضر شوید.

  • ثبت قرارداد با آژانس سالیان سفر: جهت دریافت ویزا تضمینی شینگن می توانید از خدمات ویزای تضمینی سالیان سفر بهره مند شوید. بر اساس این قرارداد، سالیان سفر ضمانت می کند که تمام امور مربوط به اخذ ویزای شما را بر عهده بگیرد و تا لحظه اخذ ویزا در کنار شما باشد.

همچنین سالیان ضمانت می کند در صورتی که ویزای تضمینی شینگن با ریجکتی مواجه شود، هزینه ها توسط آژانس استرداد داده خواهند شد.

با استفاده از پکیج سالیان سفر، دریافت وقت سفارت نیز بر عهده آژانس خواهد بود.

  • آماده کردن مدارک: پس از عقد قرارداد با آژانس، کلیه مدارک مورد نیاز به منظور اخذ ویزا شینگن 100 درصد تضمینی را مهیا می کنید.
  • مصاحبه و انگشت نگاری: پس از تعیین وقت سفارت، مراحل انگشت نگاری و مصاحبه در سفارت انجام می شود. پس از آن در حدود دو هفته باید منتظر جواب سفارت باشید.

مدارک لازم جهت ویزای تضمینی شینگن

مسلما یک سری مدارک برای اخذ ویزای هر کشوری لازم خواهد بود. با توجه به کشور مقصد، این مدارک متفاوت هستند. مدارک مورد نیاز به منظور گرفتن ویزای تضمینی شینگن برای تمام کشورهای عضو این پیمان تا حدود زیادی شبیه به هم هستند. البته تفاوت هایی در برخی از جزئیات و مدارک تکمیلی وجود دارند که از جانب مشاوران سالیان سفر به شما اعلام می شود.

برخی از مدارک لازم جهت ویزای تضمینی شینگن عبارتند از:

·        فرم درخواست روادید

·        دو قطعه عکس پرسنلی رنگی با زمینه سفید (عکس پاسپورت و ویزا های قبلی قابل قبول نیستند)

·        فتوکپی تمام روادید شینگن (گذرنامه فعلی و گذرنامه های قبلی) که درای مهر ورود و خروج هستند

·        پاسپورت شما باید تا سه ماه بعد از اتمام اعتبار ویزای شینگن، اعتبار داشته باشد

·        دعوت نامه تکمیل شده

·        اصل و کپی مدارک شغلی متقاضی به همراه ترجمه انگلیسی

·        تاییدیه ی تمکن مالی

·        پرینت گردش سه الی شش ماه آخر حساب جاری با مهر و امضای بانک و با درج ارزش دلاری یا یورویی (این مدارک باید ترجمه شده باشند)

·        ارائه ی مدارک شغلی رسمی نظیر جواز کسب، روزنامه رسمی، فیش حقوقی و گواهی اشتغال به کار یا تحصیل

·        اصل و کپی بلیت مسافرتی یا ارائه ی رزرو آن

·        شناسنامه ی ترجمه شده به همراه کپی از تمام صفحات آن

·        اصل و کپی بیمه مسافرتی بین المللی، با پوشش حداقل 30000 یورو که کل دوره اقامت متقاضیان را در حوزه شینگن پوشش دهد

·        موافقت نامه محضری برای مسافرت کودکان الزامی است

·        زنان خانه دار نیاز است تا مدارک همسر خود به همراه سند ازدواجشان را ارائه دهند

اگر قصد دریافت ویزای شینگن تضمینی اروپا را دارید و همچنین می خواهید روند دریافت آن سرعت بیشتری داشته باشد، مدارک را به دقت و با حساسیت کامل مهیا کنید و به همکاران ما در سالیان سفر ارائه دهید.

ویزای شینگن

هزینه ویزای تضمینی شینگن

در جدول پایین هزینه ی اخذ ویزای شینگن 100 درصد تضمینی که توسط آژانس سالیان سفر ارائه می شود را برای برخی کشورهای حوزه شینگن مشاهده می کنید. با استفاده از خدمات ویزای تضمینی سالیان سفر، می توانید اخذ ویزا شینگن تضمینی ارزان را تجربه نمایید. در پایین جدول شاهد برخی نکات تکمیلی در مورد هزینه ها هستید.

کشورخدماتهزینه سفارتهر نفر اتاق دو تختههر نفر اتاق یک تخته توضیحات
ایتالیا

(رم)

ویزا + 4 شب هتل چهار ستاره با صبحانه+ بیمه مسافرتی90 €€ 450€ 770ترجمه مدارک به انگلیسی همراه با مهر مترجم با شخص متقاضی می باشد.
اسپانیا

(بارسلون)

ویزا + 4 شب هتل چهار ستاره با صبحانه + بیمه مسافرتی90 €

 

€ 490€ 840ترجمه مدارک به اسپانیایی همراه با مهر مترجم با شخص متقاضی می باشد.
اسپانیا

(مادرید)

ویزا + 4 شب هتل چهار ستاره با صبحانه + بیمه مسافرتی90 €€ 570€ 1015ترجمه مدارک به اسپانیایی همراه با مهر مترجم با شخص متقاضی می باشد.
ایتالیا

(میلان )

ویزا + 4 شب هتل چهار ستاره با صبحانه+ بیمه مسافرتی90 €€ 590€ 1050ترجمه مدارک به انگلیسی همراه با مهر مترجم با شخص متقاضی می باشد.
فرانسه

(پاریس)

ویزا + 4 شب هتل چهار ستاره با صبحانه + بیمه مسافرتی90 €€ 660€ 1050ترجمه مدارک به انگلیسی یا فرانسه همراه با مهر مترجم با شخص متقاضی می باشد.
هلند

(آمستردام)

ویزا + 4 شب هتل چهار ستاره با صبحانه+ بیمه مسافرتی90 €€ 690€ 1150ترجمه مدارک به انگلیسی همراه با مهر مترجم با شخص متقاضی می باشد.
سوئیس

( زوریخ)

ویزا + 4 شب هتل چهار ستاره با صبحانه+ بیمه مسافرتی90 €€ 480€ 810ترجمه مدارک به انگلیسی همراه با مهر مترجم با شخص متقاضی می باشد.
اتریش

( وین)

ویزا + 4 شب هتل چهار ستاره با صبحانه+ بیمه مسافرتی90 €€ 370€ 590ترجمه مدارک به انگلیسی همراه با مهر مترجم با شخص متقاضی می باشد.

توضیحات جدول هزینه ها:

  • هزینه ویزای تضمینی شینگن که توسط سالیان سفر ارائه می شود شامل هزینه های مربوط به هتل، اخذ ویزا و هزینه سفارت می باشد.
  • هزینه های مربوط به پرواز رفت و برگشت بر عهده متقاضی است که باید جداگانه پرداخت شود.
  • این مبالغ در زمان های شلوغ و تعطیلات ممکن است کمی افزایش یابند.
  • هزینه ها برای کودکان بین 2 تا 6 سال 25 درصد نرخ اصلی و برای کودکان بین 6 تا 12 سال 60 درصد نرخ اصلی است.
  • تاریخ سفر بنا به درخواست مسافر و با در نظر گرفتن اخذ نوبت سفارت در بازه زمانی مورد تقاضا می باشد.

اخذ ویزای شینگن بدون سند ملکی

یکی از سوالاتی که معمولا از جانب متقاضیان اخذ ویزای شینگن مطرح می شود این است که «آیا اخذ ویزای شینگن بدون سند ملکی امکان پذیر است یا خیر؟». در جواب باید گفت که ارائه یک سند ملکی که ارزشی بیش از 500 میلیون تومان داشته باشد، برای اخذ ویزای تضمینی شینگن تاثیرگذار است.

ارائه یک سند ملکی معتبر می تواند باعث افزایش اعتماد سفارت کشور مقصد به شما شود. سفارت باید مطمئن شود که شما وابستگی ها و دارایی هایی در ایران دارید که شما را ملزم به بازگشت خواهد کرد. اما توجه داشته باشید که اخذ ویزای شینگن بدون سند ملکی هم امکان پذیر است. در واقع اگر سایر ویژگی های مورد نظر سفارت کشور مقصد را داشته باشید، بدون نیاز به سند ملکی هم امکان قبول درخواست ویزای شما امکان پذیر می شود.

ویزای شینگن تضمینی بدون مدارک

گاها ممکن است نقص ها و کمبود های فاحشی در مدارک شما جهت اخذ ویزا وجود داشته باشد و با این وجود بعضی افراد یا شرکت ها به شما قول ویزا تضمینی شینگن را دهند. در چنین شرایطی باید توجه کنید که سفارت به طور دقیق مدارک شما را بررسی می کند و با مشاهده نقص های موجود در آن، ویزای شما را ریجکت خواهد کرد. بنابراین تصور گرفتن ویزای تضمینی شینگن بدون مدارک، کاملا واهی و دور از ذهن است.

همچنین اگر مدارکی جعلی را به سفارت ارسال کنید که توسط افسران سفارت تشخیص داده شوند؛ نه تنها ویزای شما ریجکت می شود، بلکه احتمالا سفارت شما را برای چندین سال (معمولا 5 سال) بلاک کرده و قادر به دریافت وقت سفارت نخواهید بود.

ویزای تضمینی شینگن

ویزای شینگن فوری بدون ضمانت برگشت

زمانی که قصد دریافت ویزای تضمینی شینگن را دارید، برخی از شرکت ها از شما ضمانت برگشت دریافت می کنند. این ضمانت معمولا در قالب یک چک ضمانت، مبالغ نقدی و سند مالکیت است. در صورتی که فرد در موعد مقرر به کشور باز نگردد، این ضمانت ها به صورت قانونی قابل پیگیری هستند و به عنوان جریمه به کشور میزبان پرداخت می شود.

برای مثال اگر شما ویزای شینگن تضمینی سوئد را دریافت کرده باشید و پس از پایان اعتبار ویزای خود از سوئد و حوزه شینگن خارج نشوید، آژانس می تواند ضمانتی که نزد آنها به امانت دارید را بابت جریمه به سفارت سوئد پرداخت کند.

مشکل آنجاست که بعضی مواقع با وجود اینکه افراد پیش از پایان اعتبار ویزای تضمینی شینگن به کشور باز می گردند، باز هم برخی از آژانس ها از ضمانت هایی که مشتری ها نزد آنها به امانت گذاشته اند برداشت می کنند.

به عنوان مثال زمانی که مشتریان در کشور حضور ندارند، آژانس چک ضمانت آنها را نقد می کند. در مورد وجوه نقد هم این مشکل وجود دارد. برخی آژانس ها پس از بازگشت مشتریان خود به دلایل مختلفی از روی مبالغ نقدی که نزد آنها امانت بوده است برداشت می کنند.

خوشبختانه ویزای شینگن تضمینی و فوری بدون ضمانت برگشت، این مشکلات را رفع کرده است. در همین راستا آژانس سالیان سفر برای صدور تضمینی ویزای شینگن، هیچ گونه ضمانتی از مشتریان خود دریافت نمی کند.

رفع ریجکتی ویزا تضمینی شینگن

یکی از امکاناتی که یک آژانس معتبر به شما ارائه می دهد، ویزای تضمینی شینگن با ریجکتی است؛ به این معنا که آژانس پیش از اقدام برای اخذ ویزای شینگن، تمام مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا را مهیا می کند و در صورتی که مدارک متقاضی کامل نباشد، برای گرفتن وقت سفارت اقدام نمی کند.

همچنین در صورتی که پس از گرفتن وقت سفارت و طی شدن روند دریافت ویزای تضمینی شینگن، درخواست متقاضی به هر دلیلی رد شود؛ آژانس تمام توان خود را به منظور رفع ریجکتی به کار می گیرد.

در اینجا برخی از مهمترین و رایجترین دلایلی که سفارت کشور مقصد ویزای شما را ریجکت می کند را مرور می کنیم :

  • بیمه درمانی نامعتبر: اگر نتوانید یک بیمه مسافرتی معتبر را برای سفر خود به حوزه شینگن مهیا کنید، به احتمال قوی ویزای شما رد خواهد شد. همچنین بیمه شما باید دارای اعتبار کافی باشد و کل مدت حضور شما در حوزه شینگن را پوشش دهد.
  • برگشت نامعلوم: شما باید با ارائه مدارک درست و کامل سفارت کشور میزبان را قانع کنید که به طور حتم بعد از پایان اعتبار ویزای خود، از حوزه شینگن خارج خواهید شد. همچنین نحوه پاسخ دادن شما به سوالات افسر ویزا در حین مصاحبه هم می تواند در این مورد تاثیرگذار باشد.
  • عدم توانایی در تامین هزینه های سفر: سفارت کشور میزبان باید قانع شود که شما می توانید در مدت زمانی که در حوزه شینگن حضور دارید، هزینه هایی نظیر هزینه هتل، رفت و آمد های درون شهری، خورد و خوراک و… را تامین کنید. برای این منظور باید مدارک مالی معتبری را برای اخذ ویزای تضمینی شینگن ارائه دهید.
  • سابقه کیفری: در صورتی که شما در پرونده خود سابقه کیفری داشته باشید، اخذ ویزای حوزه شینگن امری بسیار مشکل خواهد بود. سفارت کشور میزبان ترجیح می دهد درخواست ویزای افرادی که برای امنیت ملی تهدید به حساب می آیند را ریجکت کند.
  • پاسپورت آسیب دیده: اگر برگه های پاسپورت شما به هر دلیلی خوانا نباشند یا اینکه پاره شده باشند، به طور قطع می تواند باعث رد درخواست ویزای شما شود.

به منظور رفع ریجکتی ویزای خود ضمن مشورت با کارشناسان آژانس سالیان سفر، باید مدارکی که ناقص بوده اند را تکمیل و مشکلاتی که دلیل رد درخواست شما بوده اند را برطرف کنید. البته همواره سفارت کشور میزبان دلیل ریجکت ویزا را به شما اعلام خواهد کرد.

به عنوان مثال اگر شما برای دریافت ویزای تضمینی شینگن اسپانیا اقدام کرده باشید و به دلیل عدم ارائه مدارک مالی معتبر، ویزای شما ریجکت شده باشد؛ این مورد در نامه ریجکتی به شما آورده می شود تا برای رفع آن اقدام کنید.

سوالات متداول

آیا اصل پاسپورت برگردانده میشه بعد از انگشت نگاری ؟

خیر –اصل پاسپورت با مدارک ترجمه شده تحویل داده خواهد شد تا زمانی که جواب داده شود.

مدت زمان ویزا چند وقته هست؟

از اونجایی که سفارت ها باهم فرق دارن و همینطور بسته به شرایط و مدارک متقاضی حداقل مدت زمان ویزا 1 ماهه خواهد بود .

آیا واریزی سفارت انلاین پرداخت خواهد شد ؟

سفارت هایی مثل سوئد و نروژپرداختی آنلاین دارن که جزو خدمات ما هست .

در صورت ردی درخواست ویزا مبلغ پرداختی مسترد می شود ؟

در صورت رد درخواست ویزا سفارت هیچ هزینه ای را مسترد نخواهد کرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button