فرانسه یکی از زیباترین کشورهای حوزه شینگن است که به‎ دلیل زیبایی ‎ها و همچنین شرایط خاص تاریخی که دارد؛ افراد زیادی مایل‎ اند به آن سفر کنند. فرانسه در دریای مدیترانه ساحل دارد و این نیز یکی از دلایل محبوبیت آن درمیان کشورهای اروپای غربی است. از دیگر دلایل محبوبیت این کشور برای توریست‎ ها باید به حضور پررنگش در بیشتر اتفاقات تاریخی اروپا مانند جنگ‎ها و انقلاب‎های مهم اشاره کرد. ایرانیان هم از این قاعده مستثنی نیستند بنابراین طبیعی است که سالانه عده زیادی از آنها به دنبال گرفتن وقت سفارت فرانسه باشند. در این مقاله سعی داریم شما را با نحوه گرفتن وقت سفارت فرانسه آشنا کنیم. تا انتها با ما باشید.

انواع ویزای فرانسه

کشور فرانسه نیز مانند همه کشورها ویزاهای مختلفی را برای کسانی که می‎خواهند وارد خاکش شوند بسته به هدفشان از سفر صادر می‎کند. در این قسمت سعی داریم چند نمونه از مهم‎ترین این ویزاها را مختصرا توضیح دهیم.

ویزای توریستی فرانسه

از آنجایی که ویزای شینگن  شامل کشور فرانسه نیز می‎شود اگر شما این ویزا را داشته باشید وارد فرانسه نیز می‎توانید بشوید. ویزای شینگن به دو نوع بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم می‎شود. که برای شما بسته به سابقه سفرتان و موارد دیگر ممکن است هر کدام از این ویزاها صادر شود. در صورت داشتن دعوتنامه کار شما در اخذ ویزای توریستی فرانسه بسیار راحت‎تر خواهد شد.

ویزای تحصیلی فرانسه

برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه قبل از هرچیز باید در آزمون زبان فرانسه که توسط سفارت فرانسه در ایران و دانشگاه تهران برگزار می‎شود؛ شرکت کنید. پس از اینکه نمره قبولی را در این آزمون گرفتید می‎توانید برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه اقدام کنید. در کنار تمام مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه لازم است باید یک بیوگرافی و شرح حال از خودتان بنویسید. انگیزتان از تحصیل در فرانسه را مشخص کنید و از 2  استاد در دانشگاهی که می‎خواهید در آن پذیرش بگیرید معرفی‎نامه داشته باشید.

ویزای کاری فرانسه

قبل از هر چیز باید بگوییم اخذ ویزای کاری یکی از سخت‎ ترین‎ ویزاهای فرانسه می‎باشد.جمعیت فرانسه نسبت به دیگر کشورهای اروپا زیاد است و بنابراین نیروی کار کمتری از خارج از کشور نیاز دارد. روند کار به این صورت است که باید فرد یا شرکتی  از فرانسه برایتان دعوتنامه کاری ارسال کند که قبل از آن 3 ماه در فرانسه و  در 3 اتحادیه اروپا این موقعیت شغلی آگهی شده و کسی برای آن پیدا نشده باشد. سپس شما می‎توانید آن کار را بگیرید.

از دیگر ویزاهایی که کشور فرانسه برای متقاضیان ورود به خاکش امضا می‎کند باید به ویزای پزشکی، ویزای ازدواج، ویزای یک بار ورود و ویزای چند بار ورود اشاره کرد.

چگونه وقت سفارت فرانسه بگیریم؟

برای اخذ وقت سفارت فرانسه ابتدا به France-Visas مراجعه کرده و بر روی گزینه ثبت درخواست روادید کلیک کنید. اگر اکانت نداشته باشید از شما درخواست می‎شود یک حساب کاربری بسازید و به یک پرسش نامه پاسخ دهید. در مرحله آخر نیز باید وقت سفارت فرانسه به ‎صورت آنلاین را دریافت کنید. پس از آن لیست مدارک مورد نیاز و هزینه وقت سفارت فرانسه برایتان نمایش داده خواهد شد. شما باید از این لیست پرینت گرفته و به پرونده خود ضمیمه کنید. فرم اخذ ویزا برای شما نمایش داده می‎شود که باید آن را پر کنید.فرم را نیز پرینت بگیرید و ضمیمه پرونده خود کنید. در مرحله بعدی باید وقت سفارت فرانسه را دریافت کنید. پرونده خود را تکمیل کرده و منتظر فرا رسیدن زمان وقت سفارتتان باشید. برای همه حتی کودکان زیر 12 سال هم باید وقت سفارت ثبت شود و هر متقاضی به جز کودمان زیر 12 سال باید جداگانه درخواست دهد.

فرم فارسی سفارت فرانسه

مدارک لازم برای وقت سفارت فرانسه

برای مراجعه به سفارت فرانسه باید مدارک و ترجمه‎ هایی آماده کنید. این بخش از اهمیت زیادی برخوردار است چون در صورت ناقص بودن پرونده و یا جعلی بودن مدارک سفارت به راحتی درخواست ویزای شما را رد می کنند. به ‎همین خاطر دقت نظر لازم در این زمینه را به عمل آورید. در ادامه چک لیستی از مدارک مورد نیاز برای وقت سفارت فرانسه را تهیه کرده ‎ایم. برای اطلاع دقیق تر از مدارک مورد نیاز با مشاوران ما تماس بگیرید.

فرم درخواست وقت سفارت

رسید پرداخت هزینه ویزای توریستی

اصل و ترجمه کارت ملی و شناسنامه

اصل گذرنامه فعلا و گذرنامه ‎های قبلی

دو قطعه عکس 3.5 در 4.5

اصل و کپی بیمه مسافرتی

نامه اشتغال به کار

گواهی اشتغال به تحصیل

گردش حساب و تمکن مالی

واچر هتل و رزرو بلیط رفت‎و برگشت به فرانسه

ترجمه و اصل استاد ملکی

مدارک بازنشستگی

اصل و ترجمه سند ازدواج

هزینه و زمان لازم برای وقت سفارت فرانسه

قیمت نهایی مسافرقیمت نهایی همکار
وقت سفارت فرانسه100 ‏€80 €

آدرس سفارت فرانسه در تهران

میدان هروی، هروی سنتر، طبقه 4

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button