کشور پادشاهی نروژ یکی از کشورهای اسکاندیناوی است که بیش از 5 میلیون نفر جمعیت دارد. اگر بخواهیم خلاصه ‎ای از تاریخ نروژ بگوییم باید داستان را از 18هزار سال پیش که این کشور پوشیده از یخ بود شروع کنیم. با مرور زمان و با گرم شدن کره زمین امکان زندگی در این منطقه از زمین فراهم شد. ساکنین قدیمی نروژ وایکینگ ‎ها بودند که برای مدت ‎ها به جنگ و برده ‎داری  و تجارت می‎ پرداختند و سپس نروژ را ترک کرده و در دیگر نقاط جهان مستقر شدند. امروزه از نام و سبک زندگی آنها در بسیاری از فیلم‎ ها و سریال ‎های تخیلی بهره می ‎گیرند.

جالب است بدانید کشور نروژ یکی از قدیمی‎ ترین کشورهای پادشاهی می ‎باشد. اما در پاسخ به این سوال که چرا بسیاری از افراد این کشور را به ‎عنوان مقصدی مناسب برای مهاجرت انتخاب می‎ کنند باید گفت به این دلیل که کشورهای اسکاندیناوی معمولا دارای سطح بالایی از رفاه می ‎باشند و وضعیت زندگی ، تحصیل، بهداشت و… برای مردم در این کشورها بسیار خوب است. بدیهی است که با وجود این شرایط افراد زیادی به ‎دنبال وقت سفارت نروژ به‎عنوان یکی از کشورهای اسکاندیناوی باشند. در این مطلب سعی داریم شما را با نحوه گرفتن وقت از سفارت نروژ آشنا کنیم.

وقت سفارت نروژ
وقت سفارت نروژ

انواع ویزای نروژ

نروژ نیز مانند هر کشور دیگر انواع مختلفی از ویزا را برای کسانی که قصد ورود به خاکش را دارند؛ صادر می‎ کند که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهد شد.

وقت سفارت نروژویزای توریستی نروژ

ویزای توریستی نروژ درواقع این امکان را به شما می‎دهد تا بتوانید 90 روز در خاک این کشور بمانید. جالب است بدانید شما می ‎توانید در طول این 90 روز به دیگر کشورهایی که ویزای شینگن دارند نیز ورود کنید. برای اخذ ویزای توریستی و گرفتن وقت مصاحبه سفارت نروژ مهم‎ترین نکته تکمیل بودن مدارک می ‎باشد پس در این زمینه دقت لازم را داشته باشید. یک نکته مهم دیگر که باید به آن دقت کنید این است که اگر قصد دارید در طول سفر خود به نروژ به دیگر کشورهای حوزه شینگن نیز سفر کنید باید ویزای چندگانه اخذ کنید.

ویزای تحصیلی نروژ

مهم‎ترین دلیل محبوبیت ویزای تحصیلی نروژ رایگان بودن نظام آموزشی در این کشور است. جدا از امکان تحصیل رایگان از آنجایی که نروژ بازار کار خوبی برای افراد تحصیل‎کرده دارد متقاضیان وقت سفارت نروژ دانشجویی امید داشته باشند پس از پایان تحصیل نیز بتوانند در این کشور بمانند.

در دو حال می‎توانید تحصیلات خود را در نروژ ادامه دهید. اول تحصیلات برای افراد زیر 18 سال و دوم تحصیل در مقاطع بالاتر از دیپلم. اگر دانشجو هستید و نیاز دارید برای تامین هزینه‎ های خود کار کنید باید بدانید کشور نروژ اجازه 20 ساعت کار در هفته را به دانشجویانی که در دانشگاه‎ های این کشور تحصیل می ‎کنند خواهد داد. این می‎تواند در هفته 10 تا 13 یورو برای شما درآمدزایی کند.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور نروژ در درجه اول باید یک مدرک کارشناسی معتبر داشته باشید. همچنین داشتن مدرک آیلتس با نمره 6 یا 6.5 الزامی است. داشتن تمکن مالی قوی و معتبر نیز یکی از اصلی ‎ترین مدارکی است که برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ لازم دارید.

ویزای کار نروژ

ویزای کار نیز یکی دیگر از ویزاهایی است که افراد زیادی برای اخذ آن اقدام می ‎کنند.  برخی از کشورها برای کار در نروژ نیاز به اخذ ویزا ندارد اما ایران جزو آن کشورها نیست بنابراین این مساله برای ایرانی ‎ها صدق نمی‎کند. برای اینکه با هدف اخذ ویزای کاری برای وقت گرفتن از سفارت نروژ اقدام کنید لازم است قبل از هر چیز یک پیشنهاد کار از کارفرمایی در نروژ داشته باشید.

نروژ یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. همانطور که در بالا نیز ذکر شد وضعیت کار نیز در این کشور بسیار عالی است. تنها نکته‎ ای مهمی که باید بدانید این است که متقاضیان کار در نروژ که از کشور دیگری هستند باید قبل از ورود به این کشور ویزای خود را اخذ کرده باشند. یک استثنا در این مورد وجود دارد و آن جستجوی کار در حین تحصیل است. در کشور نروژ بیشتر به شغل‎ های مهندسی، آرایشگری، آشپزی و رشته ‎های مربوط به نظام سلامت نیاز است.

ویزای ازدواج نروژ

ویزای ازدواج یکی دیگر از انواع ویزاهایی است که کشور نروژ برای برخی از متقاضیان ورود به خاکش که شرایط لازم را دارند صادر می‎کند. ساده‎ ترین روش در این ویزا این است که یا با یک فرد نروژی ازدواج کنید و پس از چند سال زندگی مشترک با او در نروژ اقامتتان را بگیرید. برای اخذ این ویزا لازم است مدارک خود را به سفارت نروژ بفرستید درصورتی که این مدارک تکمیل باشد و مشکلی نیز وجود نداشته باشد ویزای شما پس از سه هفته صادر خواهد شد. این درصورتی است که شما بخواهید با یک نروژی ازدواج کنید اما اگر قصد ازدواج با یک خارجی در نروژ را دارید باید اقامت دائم این کشور را داشته باشید و یا پناهنده نروژ شوید.

چگونه وقت سفارت نروژ بگیریم

وقت سفارت نروژ

نحوه گرفتن وقت سفارت نروژ به این صورت است که باید مراحل و شرایط لازم برای اخذ ویزای نروژ را پشت سر بگذارید. ابتدا باید در پورتال درخواست ویزا وارد شده و برای خود اکانت بسازید. در مرحله بعد باید اپلیکیشن فرم را به‎ صورت آنلاین پر کنید. پس از تکمیل فرم باید وقت مصاحبه خود را تعیین کرده و منتظر ایمیل دریافت وقت باشید که پس از دریافت آن باید فرم ثبت ‎نام تکمیل شده و هزینه‎ گرفتن وقت سفارت نروژ در تهران پرداخت شود. لازم به ذکر است که ارائه پرینت این فرم همراه با دیگر مدارک در روز مصاحبه ضروری میباشد. در مرحله بعدی باید در وقت سفارت تعیین شده برای تحویل مدارک و انگشت‎ نگاری (ثبت اطلاعات بیومتریک) به سفارت نروژ مراجعه کنید. نتیجه از طریق ایمیل یا پیام کوتاه به اطلاع شما خواهد رسید.

از آنجایی که طی کردن این مراحل شاید برای بسیاری از متقاضیان کار دشواری باشد آژانس مسافرتی سالیان سفر این با درخواست هزینه‎ای 100 یورویی بخش زیادی از این مراحل را برای شما انجام می‎ دهد و شما بدون استرس می‎توانید فقط برای تحویل مدارک به سفارت مراجعه کنید.

مدارک لازم برای وقت سفارت نروژ

برای گرفتن وقت سفارت نروژ در ایران باید ابتدا چک لیست سفارت نروژ را حتما با دقت مطالعه کنید و مدارک لازم را جهت ارسال به دفتر vfs آماده کنید. در ادامه لیستی از مدارک مورد نیاز برای رزرو وقت سفارت نروژ آماده شده است.

اصل و کپی ازصفحه اول گذرنامه

کپی از ویزاهای شینگن قبلی با مهر ورود و خروج

یک قطعه عکس 3 در 4 با زمینه سفید

دعوتنامه

ترجمه رسمی شناسنامه متقاضی و همسرش

ترجمه رسمی کارت ملی

مدارک اثبات رابطه خویشاوندی با میزبان

اجازه رسمی پدر و مادر جهت مسافرت برای افراد زیر 18 سال

ترجمه رسمی مدارک شغلی

فیش حقوقی سه ماه آخر

گردش مالی

ترجمه رسمی سند خانه، ویلا، مغازه و…

بیمه مسافرتی و کپی آن

هزینه و زمان لازم برای وقت سفارت نروژ

هزینه وقت سفارت نروژ در آژانس مسافرتی سالیان سفر 100 یورو برای مسافر و 90 یورو برای همکار است. البته این هزینه برای اپلیکیشن فرم، اخذ وقت سفارت و همچنین واریزی سفارت می‎باشد. برای صدور ویزای نروژ به ‎طور معمول 15 روز زمان لازم است اما درصورتی که درخواست شما به اداره مهاجرت ارسال شود این زمان دو برابر می‎شود و یا حتی 60 روز به‎ طول بیانجامد.

آدرس سفارت نروژ در تهران

برای گرفتن وقت سفارت نروژ در تهران باید به دفتر vfs این کشور که در حوالی میدان هروی قرار دارد مراجعه کنید.

آدرس: میدان هروی، خیابان موسوی – هروی سنتر – طبقه چهارم

 

Call Now Button