استرالیا را باید یکی از کشورهای محبوب برای مهاجرت دانست. وجود شرایط خوب اقتصادی، بهداشتی، تحصیلی، رفاهی، تفریحی و … عمده دلایل این محبوبیت هستند. اگر دقت کنید می‎بینید که عده زیادی از کسانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند یکی از گزینه‎ های اصلی‎شان استرالیا است. دلیل این استقبال دانشجویان امکان تحصیل رایگان و همچنین وجود دانشگاه ‎های بسیار معتبر و مطرح در این کشور می‎باشد. با وجود تمام دلایلی که ذکر شد طبیعی است که ایرانیان زیادی به‎ دنبال گرفتن وقت سفارت استرالیا و درپی اخذ یکی از انواع ویزاهای این کشور باشند. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع  ویزای استرالیا و نحوه گرفتن وقت سفارت و مدارک لازم برای آن آشنا کنیم.

انواع ویزای استرالیا

استرالیا نیز مانند هر کشور دیگری انواع مختلفی از ویزای استرالیا را برای افرادی که قصد دارند با هدف‎ های مختلف وارد خاکش شوند؛ در نظر می ‎‏گیرد. اخذ هر کدام از این ویزاها شرایط، مراحل و مدارک خاص خود را لازم دارد. در ادامه به برخی از مهم‎ترین ویزاهایی که کنسولگری استرالیا صادر می‎کند؛ اشاره خواهیم کرد.

ویزای توریستی استرالیا

انواع مختلفی از ویزا توریستی برای استرالیا وجود دارد که هر کدام از آنها شرایط خاص خود را دارند اما به طور کلی متقاضی ویزا توریستی استرالیا باید سابقه سفر داشته باشد و همچنین بتواند با تکیه تمکن مالی سفارت استرالیا را متقاعد کند که قصد بازگشت به کشور خود را دارد. شانس افرادی که دعوتنامه دارند بسیار بالاتر از افرادی است که دعوتنامه ندارند.

برای اخذ ویزا توریستی استرالیا ابتدا باید اقدام به گرفتن وقت از سفارت استرالیا در تهران کنید. به سایت سفارت مراجعه کرده و اکانتی بسازید. وارد کردن اطلاعات شخصی؛ بارگذاری مدارک، پرداخت هزینه و گرفتن وقت، مراحل وقت گرفتن از سفارت استرالیا می ‎باشد.

ویزا توریستی خانوادگی، ویزا توریستی برای والدین، ویزا توریستی و گردشگری و ویزای بازدید کننده تجاری را می‎توان انواع ویزا توریستی استرالیا دانست.

 وقت سفارت استرالیا برای ویزای کار

افراد زیادی به سفارت استرلیا برای ویزای کار مراجعه می‌کنند. این ویزای استرالیا یکی از رایج ترین ‎ها درمیان متقاضیان مهاجرت به این کشور می ‎باشد. همچنین کسانی قصد اقامت دائم در استرالیا را دارند با کمک این روش می‎توانند شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشند. در واقع دلیل اصلی اینکه شانس گرفتن ویزای کاری بالاتر از سایر ویزاهای این کشور می ‎باشد این است که سیاست استرالیا جذب نیروهای متخصص از سرتاسر دنیا است و بنابراین شرایط مناسبی را برای اینگونه افراد فراهم کرده است. اخذ ویزای کار استرالیا براساس امتیازبندی است. مدرک تحصیلی، سن و ارزیابی تسلط به زبان انگلیسی فاکتورهای اصلی در این امتیاز ها هستند. در جدول زیر می‎توانید نوع امتیازبندی را مشاهده کنید.

مدرک تحصیلی

مدرک معادل دکترای استرالیا20 امتیاز
معادل لیسانس استرالیا15 امتیاز
معادل فوق دیپلم استرالیا10 امتیاز
تحصیل در مناطق کم جمعیت استرالیا5 امتیاز
تحصیل در یک مقطع تحصیلی در استرالیا5 امتیاز

 

سن

18 تا 24 سال25 امتیاز
25 تا 32 سال30 امتیاز
33 تا 39 سال25 امتیاز
40 تا 44 سال15 امتیاز

 

تسلط به زبان انگلیسی و دیگر زبان ها

تسلط به زبان فارسی5 امتیاز
تسلط به دیگر زبان‎ها5 امتیاز
تسلط به زبان انگلیسی در حد خوب10 امتیاز
تسلط به زبان انگلیسی درحدعالی15 امتیاز
حداقل نمره 6 IELTS 0 امتیاز
حداقل نمره 7 IELTS 10 امتیاز
حداقل نمره 8IELTS 20 امتیاز

وقت سفارت استرلیا برای ویزای تحصیلی

همانطور که ذکر شد تحصیل در استرالیا رویای هر دانشجویی است که می‎خواهد خارج از کشور تحصیل کند. در کشور استرالیا 1100 دانشگاه و کالج وجود دارد که در آنها 22 رشته تحصیلی تدریس می‎شود. اولین چیزی که با خواندن این گزاره به ذهن مخاطب می رسد؛ تنوع چشمگیر رشته های تحصیلی در استرالیا است. جالب است بدانید 7 دانشگاه از میان 100 دانشگاه برتر جهان در استرالیا قرار دارد. همچنین 5 شهر این کشور در لیست 30 شهر برتر دنیا برای تحصیل قرار گرفته است.

متقاضیان ویزای تحصیلی استرالیا اگر زیر 18سال سن داشته باشند می‎توانند در مقاطع تحصیلی ابتدایی تا دبیرستان ثبت‎ نام کنند و اگر بالای 18 سال سن داشته باشند می‎توانند در یکی از مقاطع لیسانس، فوق لیسانس، دکترا و … شرکت کنند. دو نکته بسیار مهم درخصوص ویزای تحصیلی استرالیا وجود دارد که باید بدان توجه کرد. اول آنکه کسانی که با مدرک دیپلم برای ادامه تحصیل در استرالیا اقدام می کنند باید دوره پیش دانشگاهی را در این کشور بگذرانند. نکته دوم اینکه برای اخذ ویزای تحصیلی قبل از هر چیزی و قبل از اینکه برای وقت سفارت در تهران اقدام کنید باید از یکی از دانشگاه‎ های این کشور نامه پذیرش بگیرید.

از دیگر ویزاهای استرالیا می‎توان به ویزای مهاجرت همسر، ویزای آخرین فرد بازمانده، ویزای اقامت دائم و … اشاره کرد.

چگونه وقت سفارت استرالیا بگیریم

تعیین وقت سفارت استرالیا در ایران به این صورت است که ابتدا و قبل از هر اقدامی باید شرایط را برای اخذ ویزا فراهم کنید. یعنی سابقه سفر معتبر مثلا ویزای ژاپن یا ویزای شینگن داشته باشید؛ تمکن مالی مورد نظر سفارت استرالیا را تامین کنید و در نهایت مدارک شغلی و ملکی معتبری را به سفارت ارائه دهید.

پس از اینکه اطمینان حاصل کردید این شرایط برایتان وجود دارد؛ برای تعیین وقت سفارت اقدام کنید. مدارک لازم که چک لیست آن را در ادامه همین مقاله قرار خواهیم داد تهیه کرده و آن را در آژانس مسافرتی سالیان سفر به مشاور ما در اخذ ویزای استرالیا بسپارید. سوالاتی که برای ثبت ‎نام لازم است را پاسخ دهید. سپس ثبت ‎نام به ‎صورت آنلاین برای شما انجام می‎گردد. یعنی ابتدا یک اکانت در سایت سفارت استرالیا برایتان ساخته می‎شود؛ سپس مدارکتان و ترجمه آنها در سایت بارگذاری می‎شود؛ پس از آن هزینه برای وقت سفارت استرالیا واریز می شود و در نهایت شما باید منتظر جواب سفارت بمانید.
توجه داشته باشید در حال حاضر سفارت استرالیا مصاحبه لازم ندارد. فقط برای انگشت نگاری و چهره نگاری باید به مرکز هروی سنتر در تهران مراجعه نمایید.

 

هزینه ویزا برای مسافر 490 دلار آمریکا

هزینه ویزا برای همکار 440 دلار آمریکا

وقت سفارت استرالیا

مدارک لازم برای وقت سفارت استرالیا

به ‎طور کلی مدارک زیر برای ویزای وقت سفارت استرالیا لازم است. اما بسته به نوع ویزا ممکن است لازم باشد شما مدارکی را به این لیست اضافه کنید.

  • اصل پاسپورت قدیمی و جدید
  • یک قطعه عکس 4.5 * 3.5
  • ترجمه شناسنامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت
  • ترجمه سند ازدواج
  • ترجمه سند ملکی
  • تمکن مالی و گردش حساب 3 ماهه (با مهر لاتین بانک، روی همه صفحات)
  • رزرو بلیط و هتل
  • ترجمه مدارک شغلی:

کارمندان: نامه اشتغال به کار با ذکر سمت، تاریخ اشتغال به کار و میزان حقوق دریافتی، نامه مرخصی با ذکر تاریخ شروع و پایان، ترجمه فیش حقوقی 3 ماه آخر، لیست بیمه، آخرین حکم کارگزینی

مدیران: روزنامه تأسیس، آگهی تأسیس و تغییرات شرکت، مالیات 3 سال آخر، اساسنامه شرکت، لیست حقوق کارمندان

پزشکان: پروانه طبابت، پروانه مطب، مجوز نظام پزشکی، دانشنامه پزشکی

آزاد: جواز کسب، مالیات 3 سال آخر، لیست بیمه

  • نامه اشتغال به تحصیل دانشجویان و دانش آموزان به اضافه کارنامه آخرین مقطع

توجه داشته باشید: تمامی مدارک باید به صورت ترجمه شده و با مهر دادگستری و امور خارجه تحویل داده شود. (ترجمه ناتی نیز مورد تأیید سفارت استرالیا می باشد.)

دانلود مدارک و فرم ها ی مورد نیاز سفارت استرالیا

هزینه و زمان لازم برای وقت سفارت استرالیا

پس از اینکه تمام مراحل را طی کردید و شرایط لازم را نیز فراهم کردید باید منتظر جواب سفارت استرالیا باشید. معمولا حدود یک ماه زمان لازم است تا نتیجه درخواست شما مشخص شود. مدت زمان دریافت ویزای استرالیا معمولا 30 روز است و درصورتی که به وقت سفارت استرالیا فوری نیاز دارید می‎توانید با پرداخت هزینه بیشتر در زمان کمتری به نتیجه برسید.

انگشت نگاری ویزای استرالیا

طبق اطلاعیه سفارت استرالیا از تاریخ 23جون 2019 با همکاری VFS Global، جمع آوری اطلاعات بیومتریک شامل انگشت نگاری و چهره نگاری ویزاهای موقت را در ایران انجام می شود. متقاضیان می توانند 14 روز پس از ثبت نام در سایت مهاجرت استرالیا، برای دریافت معرفی نامه و انجام کارهای مربوط به اهراز هویت اقدام نمایند.

توجه داشته باشید که هزینه انجام انگشت نگاری در تهران، 23 یورو برای هر نفر می باشد.

ویزاهایی که نیاز به انجام تست های بیومتریک ندارند

ویزاهای نیروی متخصص استرالیا ساب کلاس های 189، 190 و 489 و البته ویزاهای تجاری با ساب کلاس های 188 و 132 نیازی به انجام اهراز هویت ندارند.

افرادی که از انجام بیومتریک معاف هستند

  1. افرادی که کم تر از 5 سال سن دارند / متقاضیانی که امکان ارائه رضایت نامه ندارند نیازی به انجام بیومتریک برای وقت سفارت استرالیا ندارند.
  2. متقاضیانی که از لحاظ جسمی قادر به ارائه اسکن اثرانگشت نیستند و می توانند فقط تصویر چهره خود را ثبت نمایند.
  3. شهروندان نیوزلند، استرالیا و افرادی که اقامت دائم استرالیا را دارا می باشند.
  4. دارندگان ویزای خاص برای اتباع استرالیا (دارای تابعیت دوگانه) و همچنین صاحبان کارت تجاری APEC

مدارک لازم برای انگشت نگاری


  • اصل گذرنامه
  • نامه بایومتریک / ایمیل از سفارت
  • حضور شخص متقاضی

آدرس سفارت استرالیا

آدرس: تهران- میدان هروی- خیابان موسوی(گلستان پنجم)- هروی سنتر- طبقه چهارم

ساعت کاری: یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 صبح تا 4 بعد از ظهر

روزهایی که برای انجام امور وقت سفارت استرالیا تعطیل است: جمعه و شنبه

Call Now Button