سوئیس یکی از پرطرفداترین و محبوب‎ترین کشورهای اروپای غربی است که بیشتر این محبوبیت را به‎دلیل صلح‎طلبی و همچنین امکانات عالی رفاهی برای زندگی به‎دست آورده است. در واقع عده زیادی از متقاضیان مهاجرت به‎دنبال گرفتن وقت سفارت سوئیس می‎باشند. کشور سوئیس از شمال با آلمان، از شرق با اتریش، از جنوب با ایتالیا و از غرب نیز با فرانسه هم‎مرز است. سوئیس از 26 ایالت تشکیل شده که در مجموع این ایالت‎ها حدود 7 میلیون و 500 هزار نفر زندگی می‎کنند.

اگرچه ژنو معروف‎ترین شهر سوئیس است اما پایخت این کشور برن می‎باشد. امروزه کشور سوئیس را منادی بی‎طرفی و صلح می‎دانند. بسیاری از معاهده‎ها در این کشور برگزار می‎شود و همچنین این کشور مقرر سازمان صلیب سرخ و سازمان تجارت جهانی است و همچنین یکی از دو دفتر اروپایی سازمان ملل نیز در آن قرار دارد. با این‎ههه جالب است بدانید بعد از جنگ جهانی اول هنگامی که بیشتر کشورها اجازه حق رای زنان را صادر کرده بودند سوئیس جزو آخرین کشورهایی بود که این اجازه را به زنان دارد. از سال 1884 حق رای برای زنان در این کشور مطرح شده بود اما در سال 1971 بود که بالاخره این حق به زنان داده شد.

انواع ویزای سوئیس

کشور سوئیس نیز مانند هر کشور دیگری برای کسانی که می‎خواهند وارد خاکش شوند بسته به هدفشان از سفر ویزاهای مختلفی صادر می‎کند. هر کدام از انواع ویزای سوئیس ویژگی‎های مخصوص به خود را دارند و مدارک مربوط به هر کدام از این ویزاها هم ممکن است متفاوت باشد. در ادامه برخی از رایج‎ترین این ویزا را به‎صورت مختصر توضیح داده‎ایم.

ویزای یک بار ورود سوئیس

ویزای یک بار ورود همانطور که از نامش پیداست به شما اجازه می‎دهد تنها یک بار وارد خاک سوئیس و یا یکی دیگر از کشورهایی که شامل  ویزای شینگن است؛ شوید. فرقی ندارد که چند روز از زمان ویزایتان باقی مانده است. درصورتی که از کشور خارج شوید دیگر اجازه ورود به آن را ندارید.

ویزای دو بار ورود

ویزای دو بار ورود نیز دقیقا مانند ویزای یک بار ورود است تنها تفاوت بین این دو آن است که در ویزای دو بار ورود در بازه زمانی مشخص می‎توانید دو بار وارد کشور شوید. یعنی در واقع امکان اینکه یک بار در طول سفرتان از سوئیس خارج شده و با همان ویزا بار دیگر به سوئیس برگردید وجود دارد.

ویزای چند بار ورود

ویزای چند بار ورود اما به این صورت است که شما درطول مدت اعتبار ویزایتان می‎توانید چندین بار وارد خاک سوئیس شوید. در این مدت و با این ویزا می‎توانید دیگر کشورهای اروپایی که جزو حوزه شینگن هستند را نیز ببینید بنابراین بسیاری از افراد که به دنبال وقت گرفتن از سفارت سوئیس هستند بیشتر تمایل دارند این ویزا را دریافت کنند.

ویزای تحصیلی سوئیس

تحصیل در مقطع کارشناسی در سوئیس احتیاج به مدرک b1 و یا b2 زبان آلمانی دارد؛ چرا که آموزش در این مقطع به زبان آلمانی و فرانسوی است. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئیس احتیاج به مدرک آیلتس با نمره 6 دارد؛ چرا که آموزش در این مقطع به زبان انگلیسی و فرانسوی است. تحصیل در مقطع دکتری در سوئیس بسیار پرمخاطب است و هر سال عده زیادی این ویزا را درخواست می‌کنند؛ چرا که دولت سوئیس به دانشجویان بورسیه‌اش ماهیانه حقوق می‌دهد.

ضوابطی برای این ویزا وجود دارد که مهم‌ترین‌شان مدرک آیلتس 6.5 ، چاپ مقاله بین‌المللی و تألیف کتاب و…، مدرک لیسانس و فوق لیسانس از دانشگاه‌های مطرح کشور و تز دکترای مورد تأیید است که در صورت برخورداری از آن‌ها، دانشجویان باید به انتظار جواب دولت سوئیس بنشینند.

ویزای تجاری سوئیس

نوع دیگری از ویزا که به واسطه اقتصاد فوق‌العاده قوی سوئیس، بسیار پرتقاضا است، ویزای تجاری سوئیس می‎باشد. شرایط این ویزا هم بسیار متغیر و سلیقه‌ای ا‌ست مثلاً یکی از راه‌های دریافت این ویزا، راه‌اندازی شرکت تجاری و یا محیط کسب و کاری‌ست که برای حداقل 10 نفر شغل ایجاد کند. در این صورت، متقاضیان زندگی در سوئیس ویزای اقامتی 1ساله‌ای را دریافت می‌کنند.

ویزای اعتباری منطقه محدوده سوئیس

این ویزا به شما اجازه می‎دهد در مدت زمانی که در سوئیس هستید  به برخی از مناطق خاص حوزه شینگن نیز سفر کنید. اعتبار این ویزا فقط برای مناطق مشخص شده است. خارج از آن محدوده حتی اگر در جزو شینگن باشد شما اجازه ورود نخواهید داشت. از دیگر ویزاهایی که کشور سوئیس صادر می‎کند باید به ویزای تحصیلی، ویزای تجاری، ویزای ازدواج و… اشاره کرد.

نحوه گرفتن وقت سفارت سوئیس

ویزای توریستی سوئیس، یکی از آن ویزاهاست که اگر مسیر کاملاً درستی برای اخذ آن پیموده شود، به راحتی قابل دسترسی‌ است و از آن‌جایی که کشور سوئیس در ایران سفارت‌خانه دارد، تمام مراحل کار در ایران قابل انجام  است؛ وقت سفارت سوئیس را می‌توان در مدت کوتاهی دریافت کرد و نگرانی‌ای از این بابت وجود ندارد.

درخواست وقت سفارت سوئیس هم همانند سایر کشورها، در ابتدا به صورت آنلاین بوده و لازم است که گردشگران مدارکی را روی سایت بارگذاری کنند و درصورت تأیید مدارک و صدور وقت سفارت سوئیس، باقی مدارک را برای بررسی در روز مصاحبه به همراه داشته باشند. البته نیازی به نگرانی نیست؛ چرا که در صورت تکمیل صحیح مدارک و استفاده از مشاوره کارشناسان سالیان سفر، گردشگران می‌توانند ظرف مدت حدودی یک تا یک ماه و نیم وقت سفارت سوئیس را دریافت کنند.

دریافت وقت سفارت سوئیس به این صورت است که در مرحله اول مدارک و مشخصات شخصی، تصویر پاسپورت، تاریخ مورد نظرتان برای گرفتن وقت سفارت سوئیس و زمان پروازتان را برای مشاوران ما در آژانس مسافرتی سالیان سفر ارسال می‎کنید. در گام دوم فرم درخواست ویزای سوئیس را کامل و دقیق پر می‎کنید یا این کار را نیز به مشاوران ما می‎سپارید. در مرحله سوم وقت سفارت سوئیس در تهران برای شما گرفته می‎شود. همچنین در این مرحله باید مدارکتان را تکمیل و ترجمه کنید و منتظر وقت مصاحبه سفارت سوئیس باشید.

مدارک لازم برای وقت سفارت سوئیس

مهم‌تر از هر چیز، مدارکی‌ است که باید برای ثبت‌نام ویزای سوئیس و گرفتن وقت سفارت سوئیس در ایران، گردآوری شوند:

  • فرم تقاضای ویزا که به‎صورت دقیق تکمیل شده باشد و متقاضی آن را امضا کرده باشد. (توضیح: برای گردشگران زیر 18 سال، فرمی جداگانه ارائه خواهد شد که در آن صفحه‌ رضایت‌نامه‌ای وجود دارد که والدین ملزمند بالا و پایین آن را امضا کنند.)
  • اصل پاسپورت (توضیح: اعتبار پاسپورت باید 3 ماه بیشتر از مدت زمان سفر به سوئیس باشد و حداقل دو صفحه خالی برای برچسب ویزا داشته باشد.)
  • دو قطعه عکس 3.5 * 4.5 (توضیح: عکس‌ها رنگی و تمام‌رخ و بدون ویرایش بیش از اندازه باشند.)
  • دعوتنامه از بستگان درجه یک (در صورت وجود) و یا برگه واچر هتل (توضیح: واچر هتل برگه‌ای‌ست که به منزله رزرو رسمی هتل در اروپاست و در صورت عدم وجود دعوتنامه، وجودش الزامی خواهد بود.)
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
  • گردش‌های حساب شخصی و جاری در 6 ماه گذشته، سپرده‌های بانکی و… (توضیح: برگه تأیید اور بین‌الملل بانک موردنظر هم احتیاج است.)
  • مدارک شغلی شامل: گواهی اشتغال به کار، گواهی مرخصی با ذکر باحقوق یا بی‌حقوق بودن مرخصی و یکی از ‌مدارک: کارت پرسنلی، کارت مهندسی، کارت دانشجویی، حکم کارگزینی، کارت بازنشستگی، پروانه مطب، جواز کسب، پروانه فعالیت، کارت بازرگانی و… ، بیمه 6 ماه گذشته و گواهی تأییدیه آن، فیش حقوقی 6 ماه آخر، برگه مالیاتی پرداخت‌شده.
  • سند ملک‌هایی که به نام متقاضی‌اند (مسکونی و تجاری و زمین و…)
  • کپی صفحات پاسپورت در صورت سفر به کشورهای اروپایی و آمریکایی در گذشته
  • کپی از بلیط پرواز رفت و برگشت

اینها مدارک عمومی‌هستند که تمام گردشگران ملزم به گردآوری‌شان هستندو اما مدارک خاص دیگری هم موردنیاز خواهد بود که بهتر است مشورت در مورد شرایط شخصی‌تان با کارشناسان امر را فراموش نکنید و تمام اعمال مربوط به اخذ وقت سفارت سوئیس را با آگاهی انجام دهید؛ تا از هدر رفتن وقت و هزینه‌های پرداختی احتمالی جلوگیری شود.

هزینه لازم برای وقت سفارت سوئیس

هزینه ویزاهای توریستی سوئیس هم به دلیل نوسان نرخ ارز در ایران متغیر است و نمی‌توان هزینه ثابتی را به گردشگران اعلام کرد. اما برای گرفتن وقت سفارت سوئیس در تهران، گردشگر ملزم است که تقریباً 300 هزار تومان برای این کار بپردازد.

آدرس سفارت سوئیس در تهران

تهران، الهیه، خیابان بوستان، خیابان شریفی‎منش، کوچه یاسمن، پلاک 13

تلفن: 22008333

ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه ساعت 7:30 تا 15:30 پنجشنبه‎ها ساعت 7:30 تا 13:30

برای گرفتن وقت سفارت سوئیس vfs به آدرس میدان هروی، خیابان شهید موسوی، مجتمع تجاری هروی، طبقه چهارم مراجعه فرمایید.

One thought on “وقت سفارت سوئیس

  1. محمد حسین میرزایی
    07/02/1399
    پاسخ

    بله

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button