رزرو تورهای ترکیبی هند


تور مثلث طلایی هند یعنی سفر به دل تاریخ؛ سفری به یادماندنی با تور هند به سرزمینی متفاوت برای بازدید از زیبایی های خیره کننده و بناهای شگفت انگیز و متفاوت، بناهای غیرقابل توصیف مثل قصر بادها، شهر صورتی جیپور، کاخ شهر، یکی از عجایب هفتگانه جهان به نام تاج محل و… که هرکدام دنیایی از زیبایی و راز در خود دارند.

تور مثلث طلایی هند

از مغول ها و ماهاراجه ها گرفته تا مسلمانان و انگلیسی ها باعث شده اند که سده ها تاریخ، شکوه و اتفاقات مختلف، در این مکان به هم تنیده شوند و همه آنچه گذشتگان به ارث گذاشته اند و به بهترین شکل ممکن صیغل خورده اند را پشت دیوارهای معماری این شهرها به رخ بکشند.

دهلی رأس مثلث طلایی هند

بیشترین گردشگران تور مثلث طلایی هند از پایتخت باشکوهش دهلی، سفر خود را آغاز می کنند. شهری که به دو بخش دهلی قدیمی و دهلی جدید تقسیم شده که درست در جوار یکدیگر قرار گرفته، ولی دنیایشان زمین تا آسمان با هم فرق می کند گویی از دو جهان مختلف هستند.

جاهای دیدنی دهلی هندوستان

با سفر به دهلی با تور هند می توانید از مکان های دیدنی و جذاب مانند قلعه ها و آثار باستانی به جا مانده از دوران مغول ها بازدید کنید.

  • دروازه هند

دروازه هند

یکی از بناهای تاریخی و فرهنگی که به نمادی از شهر دهلی تبدیل شده است. این بنای زیبا و شگفت انگیز که در واقع به طاق پیروزی مشهور می باشد و در بیشتر شهرهای جهان مشابهش دیده می شود، به سربازان هندی مبارز جنگ جهانی اول، تقدیم شده است.

 

آدرس: Rajpath, India Gate, New Delhi, Delhi 110001, India

  • قلعه سرخ

قلعه سرخ هندوستان

یکی دیگر از بناهای بی نظیر در عین حال دیدنی دهلی در تور مثلث طلایی هند، قلعه سرخ نام دارد. بنایی باشکوه که از همان اول بخاطر رنگ سرخ سنگهایش، توجه گردشگران را به خود جذب کرده است. این قلعه در مرکز شهر قرار دارد و نه تنها در گذشته، خاندان سلطنتی مراسم تشریفاتی خود را در این محل برگزار می کردند، بلکه امروزه هم مراسم های ملی و سیاسی در این مکان برپا می شود.

 

آدرس: Netaji Subhash Marg, Lal Qila, Chandni Chowk, New Delhi, Delhi 110006, India

  • مسجد جامع

مسجد جامع هندوستان

معماری بی نظیر و معروف که از مرمر و ماسه سنگ قرمز ساخته شده هم که یکی از مهم ترین عبادتگاه های دهلی است. این مسجد، به نماد عشق و برادری شناخته شده و نشانه های اسلام به زیبایی حیرت آوری به شکل نمادین به چشم می خورد.

 

آدرس: Meena Bazaar, Jama Masjid, Chandni Chowk, New Delhi, Delhi 110006, India

شهر صورتی جیپور منتظر شماست

پس از آگرا حالا نوبت به شهر صورتی جیپور است. چرا شهر صورتی جیپور؟ دلیل این نامگذاری به خاطر دیوارها و ساختمان های صورتی رنگ این شهر قدیمی است. جاذبه های گردشگری جیپور به قدری مهیج و دوست داشتنی است که خستگی راه را کاملا از تنتان خارج می کند؛ از مهمترین جاذبه های گردشگری جیپور که نباید از دستش بدهید هوا محل یا قصر بادها است که در خیابان اصلی شهر قدیمی جیپور واقع شده است.

جاهای دیدنی جیپور هندوستان

این شهر با داشتن امکانات تفریحی هیجان انگیز و مناطق توریستی فوق العاده، خاطرات به یادماندنی را برای شما رقم می زند و باعث می شود از سفر خود با تور مثلث طلایی هند با خشنودی کامل به خانه تان برگردید.

  • کاخ شهر

کاخ شهر جیپور

یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری جیپور، کاخ شهر است که در قلب این شهر واقع شده و قدمتش به قرن 19 برمی گردد. تلفیق شگفت انگیز از سبک های معماری راجپوت، مغول و اروپایی که قسمت های مختلف مجموعه به جز «چاندرا محل»، امروزه به موزه و گالری های هنر تبدیل شده است و در آن ها، مجموعه ای از عتیقه جات، زره ها، لباس، کالسکه و یادبودهایی مربوط به مهاراجه های سابق و همسرانشان به نمایش گذاشته شده است.

 

آدرس: Kanwar Nagar, Pink City, Jaipur, Rajasthan – 302002

  • موزه آلبرت هال

موزه آلبرت هال در مثلث طلایی هند

قدیمی ترین موزه راجستان در باغ رام نیواس، موزه آلبرت هال است. طاق های حکاکی شده، گنبد های زیبای ماسه سنگی صورتی و مجموعه های دست سازه مثل نقاشی، اسلحه، صنایع دستی آهنی و چوبی، آلات موسیقی و جواهرات متعلق به قبیله های گوناگون راجستان، این موزه را به یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری جیپور تبدیل کرده که سالانه میزبان توریست های زیادی از سراسر جهان شده است.

موزه آلبرت هال نه تنها از مهمترین میراث هندی ها محسوب می شود، بلکه موزه مرکزی دولت نیز می باشد.

 

آدرس: Ram Niwas Garden, Adarsh Nagar, Jaipur, Rajasthan – 302004

شهر آگرا و یکی از عجایب هفتگانه جهان

شاید از خودتان بپرسید در سفر با تور مثلث طلایی هند ،تاج محل را در کدام شهرش می بینیم؟ یکی از عجایب هفتگانه جهان در شهر آگرا قرار دارد؛ کلمات نمی توانند گویای زیبایی، شکوه و عظمت این بنای جذاب و دیدنی باشند؛ شما با سفر به هند از این جاذبه گردشگری به همین راحتی نمی گذرید.

جاهای دیدنی آگرا در تور مثلث طلایی هند

جاذبه های آگرا برای عکاسی، تفکر، نشستن و قدم زدن و لذت از فضاهای اطراف فوق العاده است.

  • تاج محل

مقبره ای بزرگ با معماری شگفت انگیز و زیبا که با داستان عاشقانه ای که در دلش نهفته، به یکی از عجایب هفتگانه جهان و جاذبه های پرطرفدار تور هند تبدیل شده است. داستان از این قرار است که پنجمین شاه گورکانی به نام شاه جهان این صدف درخشان را برای همسر محبوبش بین سال های 1361 تا 1648 ساخت و به او تقدیم کرد.

 

آدرس: Taj Mahal, Dharmapuri, Forest Colony, Tajganj, Agra, Uttar Pradesh

  • باغ مهتاب آگرا

باغ مهتاب آگرا

درست در مقابل تاج محل، باغ مهتاب که چهار باغی است، منظره ای بی نظیر از سنگ های مرمری و گل ها را به نمایش گذاشته است. این باغ تا غروب آفتاب باز است و به یکی از مکان های عکاسی تبدیل شده که گردشگران زیادی برای خلق یادگاری های به یادماندنی به آن جا می روند.

آدرس: Near Taj Mahal, Dharmapuri, Forest Colony, Nagla Devjit, Agra, Uttar Pradesh

  • گنبد اعتمادالدوله

گنبد اعتمادالدوله مثلث طلایی هند

نخستین بنای ساخته شده با سنگ های مرمری سفید، این آرامگاه به عنوان بچه تاج محل نیز شناخته شده است و نسبت به تاج محل که جاذبه گردشگری شاخص هند محسوب می شود، بسیار خلوت تر است و می توان به عنوان مکانی معنوی و آرام به آنجا رفت.

 

آدرس: Moti Bagh, Agra, Uttar Pradesh

بهترین زمان سفر به مثلث طلایی هند

سفر با تور مثلث طلایی هند در هر فصل و زمان، محبوبیت های خاص خودش را دارد که به همین دلیل گردشگران زیادی در تمام طول سال به هندوستان سفر می کنند. کشور هند از دشت های سرسبزش تا بیابان های بی آب و علفش، از هیمالیای پوشیده از برف تا سواحل شبه جزیره اش مانند بومرنگی از نقاشی های خداوند روی کره زمین نقش بسته است.

سفر به هند تامل نمی خواهد، بیشتر یک هدف از پیش تعیین شده است برای یک سفر بی نظیر. بعضی ها عاشق سفر در بارندگی و قدم زدن زیر قطرات باران هستند، بعضی ها هم تابش مستقیم خورشید را دوست دارند و عاشق آفتاب گرفتن زیر نور مستقیم خورشید هستند و بعضی هم از پوشیدن پالتو و لباس های گرم و البته شبیه اسکیمو ها شدن لذت می برند.

در مجموع، هند در بیشتر ایام سال آب و هوای گرمی دارد اما هر منطقه نسبت به مناطق دیگرش، تغییرات آب و هوایی چشمگیری دارد.

سردترین آب و هوای هند از اواخر نوامبر تا ابتدایی مارس است، روزها اکثرا هوای آفتابی را می توان دید ولی در ساعت های صبح و غروب هوا بسیار سرد می شود.

گرم ترین آب و هوای هند بین ماه های مارس تا ژوئن است، آب و هوایی نامطبوع که با خشکی همراه می شود، گردشگری در این زمان ها را برای مسافران، کمی دشوار می کند.

فصل بارندگی یا مانسون در تابستان بین ژوئن و اوایل اکتبر است که برای گردشگران، بهترین پیشنهاد است.

معرفی غذاهای پرطرفدار هندوستان

زمانیکه اسم هند به گوشمان می خورد دو چیز اول از همه به ذهنمان خطور می کند، یکی بالیوود و بهترین فیلم های هندی و دیگری غذاهای تند و متنوع هندی است که خیلی هم خوشمزه و اشتها برانگیز هستند. غذاهای داغ، تند، چرب و بعضاً سنگین هندی. آیا می دانید پرطرفدارترین غذاهای هندی کدام هستند؟

می خواهیم ببینم از نظر مردم هند بهترین غذاهای هندی چه غذاهایی هستند.

پاو بهاجی خوشمزه ترین غذای تور مثلث طلایی هند

یک غذای فراموش نشدنی و خوشمزه که پیشینه اش به ماهاراشترا باز می گردد و امروزه در سراسر هند می توان این غذا را چشید.

در زبان هندی پاو به معنی نان و بهاجی به معنی سبزیجات است. پاو بهاجی از ترکیب پوره سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، نخود سبز، فلفل، کره و نان سفید درست می شود که با برش های لیمو طعم شگفت انگیزی می گیرد. این غذا از بهترین غذاهای هندی است که می توان در تمام فست فودهای هند پیدا کرد.

کاکوری کباب

اشتباه نکنید، این کبابی متفاوت است! کاکوری کباب یه غذای متفاوت که به کباب کوبیده ایرانی ها شباهت دارد. در تهیه این غذای خوشمزه هندی از گوشت بره چرخ کرده یا ساطوری که بسیار خوش خوراک و لذیذ است به همراه پیاز، تخم مرغ، رب و ادویه استفاده می شود. در آخر مواد ترکیب شده به سیخ کشیده و در حرارت بالا طبخ می شود.

در سال های گذشته این کباب را در تابه و در روغن زیاد درست می کردند که کمی چرب تر از این غذا می شد که بعد از مدتی، این غذا را بر روی شعله مستقیم درست می کنند.

بنجاری گوشت

به بنجاری گوشت که یکی دیگه از بهترین غذاهای هندی است، می رسیم. بنجاری گوشت یکی از خوشمزه ترین غذاهاست که از ماهیچه گوسفند تهیه می شود. در تهیه این غذا، گوشت به همراه پیاز سرخ شده و انواع ادویه جات در ماست طعم داده می شود و روی حرارت ملایم قرار می دهند.

اگر طعم گوشت قرمز را می پسندید حتما این غذا را در تور هند امتحان کنید. البته این را هم بدانید طعم تند فلفل را می توان در این غذای هندی به خوبی حس کرد.خوشم

آخرین اخبار از بازگشایی مرزها (آپدیت دی ماه 99)

به دلیل شیوع ویروس کرونا مرزهای کشور هند بسته شده و تورهای مثلث طلایی هند تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهد شد.


آخرین اخبار از بازگشایی مرزها (آپدیت دی ماه 99)

به دلیل شیوع ویروس کرونا مرزهای کشور هند بسته شده و تورهای مثلث طلایی هند تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهد شد.


Call Now Button