سالیان سفر

نکات مهم پیش از سفر به کوش‌ آداسی

نکات مهم سفر به کوش آداسی

کوش آداسی از جمله شهرهای ساحلی و توریستی ترکیه می‌باشد که محبوبیت بالایی در بین گردشگران به‌ویژه گردشگران ایرانی دارد. این شهر در زبان ترکی به معنای جزیره‌ی کبوتر است که نام جزیره‌ای‌ کوچک در همین منطقه نیز سمبل این شهر زیبا می‌باشد. کوش‌آداسی در 80 کیلومتری شهر ازمیر در شمال ترکیه واقع شده است و علاوه بر دریای نیلگون و سواحل خیره کننده جاذبه‌های گردشگری زیادی را در دل خود گنجانده است که گردشگران تور کوش‌ آداسی را مجذوب خود می‌کند. در این مقاله از سالیان سفر قصد داریم نکات مهم پیش از سفر به کوش ‌آداسی را بررسی کنیم، در ادامه با ما همراه باشید.

آب‌وهوای کوش‌آداسی

نکات مهم سفر به کوش آداسی

آب‌وهوای کوش آداسی به‌دلیل نزدیکی به سواحل مدیترانه معتدل است و در تمامی فصول آب‌ و هوای مطلوب دارد. معمولاً در فصل تابستان باران کم می‌باد و میانگین دمای هوا به بالای 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. تور کوش آداسی در تمام فصل‌های سال در دسترس است، اما مسلماً در فصول بهار و تابستان، سفر به کوش آداسی لطف بیشتری در بین مسافران و گردشگران خواهد داشت. این تور در این زمان‌ها، صحنه‌ها و آب و هوایی را به مهمان‌هایش هدیه می‌کند که به عقیده اکثر گردشگران، اعجاب آورند. در اوایل تابستان، خورشید مثل سایر شهرهای ترکیه داغ نیست و نسیمی که توسط آب دریا خنک می‌شود، تور کوش آداسی را به یکی از بهترین‌ها تبدیل می‌کند. البته بسیاری از گردشگران بین ماه‌های آگوست تا ژوئن  را برای سفر به این منطقه انتخاب می‌کنند.

 

مراکز خرید

نکات مهم سفر به کوش آداسی

بسیاری از گردشگرانی که علاقه‌مند به خرید هستند تور استانبول را انتخاب می‌کنند، اما به‌تازگی کوش‌ آداسی جایگاه ویژه‌ای را در زمینه‌ی مراکز خرید ایجاد کرده است که مراکز خرید آن در تمامی فصول بسیار شلوغ است. یکی از ویژگی‌های بارز مراکز خرید کوش آداسی برندهای مطرح دنیا در زمینه‌های مختلف همانند پوشاک هستند که در برخی از ایام سال برای جلب رضایت مشتریان تخفیف‌های باورنکردنی را بروی اجناس خود درج می‌کنند. از جمله‌ی این مراکز خرید می‌توان به Grand Bazzar و Orient Bazzar اشاره کرد که گشت‌وگذار در آن‌ها خاطره‌ای به‌یادماندنی را برای شما رقم می‌زند.

ورزش‌ها و تفریحات آبی

نکات مهم سفر به کوش آداسی

همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد، کوش‌آداسی از جمله شهرهای ساحلی می‌باشد که تفریحات آبی بی‌نظیری در آن قرار گرفته است. از جمله‌ی این ورزش‌ها می‌توان به غواصی اشاره کرد که فرصت تماشای دنیای زیر آب و دیدن ماهی‌های رنگارنگ برای شما فراهم خواهد شد. اسکی روی آب، جت اسکی، قایق‌سواری و پاراگلایدر از ورزش‌های آبی کوش آداسی به‌شمار می‌‌آیند. اگر علاقه‌مند به ورزش‌های آبی هستید توصیه می‌شود که سفر به این منطقه را در برنامه‌های سفر خود داشته باشید و از آن لذت ببرید.

حمام ترکی

نکات مهم سفر به کوش آداسی

حمام ترکی تجربه‌ای است که در سفرتان به کوش‌ آداسی از یاد نخواهید برد. این حمام‌های بخار برای شما آماده هستند تا به آن‌جا رفته و روی سنگ‌های داغ استراحت کنید. شایان ذکر است که علاوه بر کوش آداسی در شهرهای دیگر ترکیه از جمله تور آنکارا و آنتالیا حمام‌های ترکی قرار گرفته‌اند.

هزینه‌ی اقامت در هتل‌ها

نکات مهم سفر به کوش آداسی

هتل‌های کوش آداسی تنوعی بسیار عالی در سطح امکانات و خدمات دارند و قادرند همه جور سلیقه و بودجه‌ای را پوشش دهند. هتل‌های ۵ ستاره کوش آداسی آنقدر جذاب‌اند که برخی از آن‌ها به شهرت جهانی رسیده‌اند. این هتل‌ها که اکثراً در نوار ساحلی و خارج از هیاهوی شهر ساخته شده‌اند، فضایی آرام را برای استراحت در اختیار گردشگران می‌گذارند. قیمت هتل‌ها و اقامت‌گاه‌ها برحسب نوع بوجه‌ی شما متفاوت است؛ میانگین رنج قیمت هتل‌های 3 ستاره تا 5 ستاره از صد و شصت هزار تومان شروع می‌شود و تا یک میلیون پانصد هزار تومان برای هر شب می‌باشد. تمامی این هتل‌ها دارای تامی استانداردهای لازم هستند و خدمات ایده‌الی را در اختیار مسافران تور ترکیه قرار می‌دهند. در بین هتل‌های لاکچری کوش آداسی می‌توان به هتل Tusan Beach resort وSealight resort اشاره کرد که خدمات بی‌نظیری را ارائه می‌دهند.