کوش آداسی (Kusadasi) به معنی جزیره پرنده را باید یکی از خلیج‎های فوق‎العاده کشور ترکیه دانست. آب‎های درخشان فیروزه‎ای رنگ، سواحل شنی و تلالو زیبای آفتاب بر روی شن‎ها منظره خیره‎کننده‎ای را به‎وجود آورده است. همه این ویژگی‎هاست که سالانه صدها هزار توریست را به کوش‎آداسی می‎کشاند. سفر به کوش آداسی تجربه‎ای متفاوت نسبت به دیگر تورهای ترکیه به شما ارائه خواهد داد. درواقع یکی از تورهای مطرح ترکیه بدون شک تور کوش آداسی می‎باشد که در چند سال اخیر مخاطبان خود را درمیان گردشگران ایرانی پیدا کرده‌ است. امروزه تورهای لحظه آخری و ارزان کوش آداسی در سطح متنوعی در دسترس گردشگران ایرانی قرار می‎گیرد. قیمت تور کوش آداسی اگرچه به‎دلیل تفریحی بودن این تور اندکی از قیمت دیگر  تورهای ترکیه مانند تور استانبول و آنکارا گران‎تر است اما باز هم از لحاظ قیمت یک تور میان‎رده محسوب می‎شود. همچنین مانند هر مقصد دیگر، راه‎هایی برای  تبدیل این تور به تور ارزان کوش آداسی نیز وجود دارد.

تورهای لحظه آخری کوش آداسی

موقعیت شهری کوش آداسی

شهر کوشآداسی در 71 کیلومتری استان آیدین قرار گرفته است. این شهر طبق آخرین سرشماری حدود 63هزار نفر جمعیت دارد. بندر کوش آداسی در غربی‌ترین مناطق کشور ترکیه واقع شده و همین موضوع باعث شباهت هرچه بیشتر آبوهوای این کشور با اروپا می‌شود. شاید باورتان نشود اما؛ بندر کوش آداسی پس از وقوع یک زلزله شکل گرفت. پیش‌ترها بندری به نام افسوس در همین منطقه وجود داشت؛ اما زلزله موجب تغییر مسیر رودخانه و شکل‌گیری کوش آداسی فعلی شد. این شهر در نزدیکی شهرهای ازمیر و مریم قرار دارد. همچنین این بندر در نزدیکی جزیره یونانی ساموس قرار دارد. این جزیره گردشگران زیادی را به خود جذب میکند. قایقهایی بهطور منظم از جزیره کوش آداسی به جزیره ساموس میروند بنابراین با اقامت در کوش آداسی میتوان با یک تیز دو نشان زد و این جزیره راغ نیز از نزدیک دید.

چرا تور کوش آداسی

تور کوشآداسی به‎جرئت جزو بهترین تورهای اطراف ایران است. آنقدر امکانات تفریحی در این شهر ساخته شده است که گردشگران می‌توانند تمام وقت سفر خود را به آنها اختصاص دهند.

تور کوش‎آداسی را کسانی بهتر درک می‌کنند که به سفری آرام در یک منطقه ساحلی علاقه‎ دارند! سفر به کوش‎آداسی برای بسیاری از گردشگرانی که آن را تجربه کرده‌اند؛ سفری آرام و خاطره‌انگیز بوده است. این شهر به‎گفته بسیاری از مهمان‌هایش، آرامشی عجیب و دوست‌داشتنی دارد. سواحل کوش‎آداسی سواحلی بسیار جذاب هستند و می‌شود آنها را پاکیزه‌ترین و خلوت‌ترین سواحل درمیان تورهای ترکیه دانست.

تور کوش‎آداسی برای فرار از شلوغی‌های شهری بسیار مناسب است. جاذبه‌های طبیعی فراوانی در اطراف این بندر وجود دارند که با دور کردن گردشگران از فضای شهری، امکان وقت‌گذرانی‌های دسته جمعی و خصوصی را در زیباترین مناطق ترکیه فراهم می‌کنند. یکی از این مناطق که موردتوجه بسیاری از گردشگران جهانی است؛ جزیره یونانی ساموس می‎باشد. در فصل‌های بهار و تابستان این جزیره حیرت‌آور در اوج شکوفایی و زیبایی‌ست و همین موضوع باعث می‌شود که تورهای دریایی فراوانی با قایق‌های مدرن و متنوع، از کوش‎آداسی به سمت این جزیره حرکت کنند. این سفرهای دریایی یک روزه و یا حتی چند ساعته هم از دیگر علاقمندی‌های بزرگ گردشگران تور کوش‎آداسی است و توصیه می‌شود که حتماً امتحان شوند.

مناظری که در اطراف این بندرگاه وجود دارند؛ انتخابی مناسبی برای عکاسی از طبیعت هستند و به علاقمندان عکاسی توصیه می‌شود که یک بار تور کوش‎آداسی را امتحان کنند. نکته بارزی که درمورد این طبیعت وجود دارد؛ بکر بودن و عدم ساخت و ساز در آن است.

تور کوش اداسی

بهترین زمان سفر به کوش‎‎آداسی

تور کوشآداسی در تمام فصول سال در دسترس است اما؛ مسلماً در فصول بهار و تابستان، سفر به کوشآداسی جذابیت بیشتری خواهد داشت. سالیان سفر با سال‌ها تجربه در زمینه برنامهریزی تورهای ترکیه، گردشگران را یاری خواهد کرد تا بتوانند مناسب‌ترین تور و هتل را با توجه به خواسته‌ها و بودجه‌شان برگزینند.

تور تابستان کوش آداسی، صحنه‌ها و آبوهوایی را به مهمان‌هایش هدیه می‌کند که به عقیده اکثر گردشگران، اعجاب آورند. در اوایل تابستان، خورشید در کوش آداسی مثل سایر شهرهای ترکیه داغ نیست و نسیمی که توسط آب دریا خنک می‌شود؛ این بندر را به یکی از بهترین‌ها تبدیل می‌کند.

آبوهوای کوشآداسی به سبب نزدیکی به اروپا، معتدل و مطبوع است و هوای این شهر به نسبت شهرهای دیگر ترکیه خنک‌تر است. مثلاً در اواسط تابستان که استانبول و آنتالیا بسیار گرم می‌شوند؛ کوش‌آداسی با نسیم‌های خنک دریایی از مهمان‌هایش پذیرایی می‌کند.

قیمت تور کوش آداسی

در مورد قیمت تور کوش آداسی همانطور که در بالا ذکر شد؛ تور کوش آداسی بهخاطر تفریحی بودنش قیمت بیشتری نسبت به دیگر تورهای ترکیه دارد. با این حال هنوز هم باید این تور را از نظر قیمت یک تور میانرده دانست زیرا در آسیا تورهای گرانتر از کوش آداسی نیز یافت میشود. مسائلی مانند زمان سفر، تعطیلات، درجه هتل، نوع پرواز، خورد و خوراک، اضافه کردن هزینه فستیوال، کنسرت و … به هزینه سفر و خرید کردن در هزینه نهایی سفر شما به کوش‎آداسی تاثیر خواهد داشت. بنابراین برای پایین آوردن قیمت تور کوش آداسی باید در همین مسائل صرفهجوبی کنید.

مراکز خرید کوش‎آداسی

با اینکه مراکز خرید بسیار بزرگ و مطرحی مثل «کاله ایچی» در درون شهر کوشآداسی وجود دارد؛ اما بهتر است که گردشگران علاوه بر مراکز خرید درون شهری، برای خرید به ۲شهر «ازمیر» و «سوکه» در اطراف بندر کوش آداسی نیز سری بزنند.

این ۲شهر که در فاصله تقریباً نیم ساعته با بندر قرار دارند؛ محل‌های مناسبی برای خرید ارزان از برندهای مطرح جهان در ترکیه هستند و گردشگران می‌توانند بهصورت دسته جمعی از این شهرها و مراکز خریدشان دیدن کنند. مسیرهای تاکسی خطی که در ترکیه دلموش خوانده می‌شوند هم برای سفر به این شهرها در دسترس هستند و اگر سایر اعضای تور راضی به گشت در این دو شهر نبودند، گردشگران می‌توانند به تنهایی به این شهرها سفر کنند.

مرکز خرید کوش اداسی

در کوش آداسی چه غذایی بخوریم؟

در کوش آداسی نیز تقریبا همان غذاهایی را پیدا میکنید که در دیگر شهرهای ترکیه میتوان آنها را پیدا کرد. صبحانه ترکی، کباب ترکی و همچنین غذاهای مدیترانهای چیزهایی است که حتما باید در تور کوش آداسی خوردنشان را امتحان کنید. توصیه میشود به رستورانهای قدیمی کوش آداسی سر بزنید زیرا در این رستورانها میتوانید غذاهایی با کیفیت خوب و قیمت مناسب پیدا کنید.

جاذبه‎های کوش‎آداسی

بندر کوشآداسی بهصورتی که در عکس‌های آن مشاهده می‌کنید؛ مملو از جاذبه‌های تفریحی و طبیعی است و مطمئناً گردشگران زمان کافی برای وقت‌گذرانی در تمام آن مکان‌ها را ندارند. اما به مسافران تور کوشآداسی توصیه می‌شود که حتماً سری به جزیره ساموس بزنند و تصاویر خارق‌العاده‌ای را بهعنوان خاطرات سفر ثبت کنند. از دیگر مکانهایی که جزو مناطق دیدنی کوشآداسی هستند؛ می‌توان به غارهای کاراجا و سیرتلانینی، پلاژهای آب گرم که در فصل بهار بسیار دلپذیرند؛ کاروانسرای اوکوز محمد پاشا و پارک ملی اشاره کرد.

مراکز تفریحی

در کوش آداسی میتوانید ورزشهای آبی مختلفی را تجربه کنید. همچنین میتوانید لحظات دلچسب و لذتبخشی در پارکهای آبی این بندر _که تعدادشان هم زیاد است_ برای خود خلق کنید. تفریحات دیگری مانند جشنهای شبانه پر از شور و هیجان را نیز در سفر خود به کوش آداسی میتوانید تجربه کنید.

سواحل کوش آداسی

یکی از جذابترین بخش‌های سفر کوش آداسی بازید از سواحل آن است. اصلا این بندر بهدلیل وجود همین سواحل زیبا و آبوهوای فوقالعاده این سواحل شهرت جهانی پیدا کرده است. ساحل downtown را باید یکی از مهمترین این سواحل دانست. این ساحل در نزدیکی بیشتر هتلهای کوش آداسی قرار دارد. وجود امکانات رفاهی، تختهای فراوان برای نشستن و بارها و کافههای متعدد این ساحل را درمیان گردشگران محبوب کرده است. از دیگر سواحل کوش آداسی میتوان به ساحل بانوان اشاره کرد. این اسم مربوط به زمانی است که تنها زنان اجازه استفاده از این ساحل را داشتند اما امروزه دیگر ورود به این ساحل برای عموم آزاد است.

ساحل long beach، gold beach، silver sand beach، love beach و… چند نمونه از دیگر ساحلهای بندر کوش آداسی هستند.

سواحل کوش اداسی

هتل‌‎های کوش‎آداسی

هتل‌ها در تور کوشآداسی استثنایی‌اند! این هتل‌ها مهم‌ترین بخش سفر به این شهر هستند و امکاناتی باورنکردنی دارند. اکثر گردشگران در این تور، وقت‌گذرانی در فضای هتل را ترجیح می‌دهند و اگر هتل در تور کوشآداسی لوکس و شیک باشد؛ سفری دلچسب و پر از خاطره را تجربه خواهند کرد.

هتل‌های کوشآداسی تنوعی بسیار عالی در سطح امکانات و خدمات دارند و قادرند همه جور سلیقه و بودجه‌ای را پوشش دهند. هتل‌های ۵ستاره کوشآداسی آنقدر جذاب‌اند که برخی از آنها به شهرت جهانی رسیده‌اند. این هتل‌ها که اکثراً در نوار ساحلی و خارج از هیاهوی شهر ساخته شده‌اند؛ فضایی آرام را برای استراحت در اختیار گردشگران می‌گذارند. هتل‌هایی هم در همین نوار ساحلی وجود دارند که پارک‌های آبی بزرگی دارند و بهصورت شبانه‌روزی، فضای هیجان‌انگیزی را در اختیار گردشگران می‌گذارند.

نکاتی که باید قبل از سفر به کوش آداسی بدانیم

برای سفر به هرجای این کره خاکی اگر توصیه‎های لازمی که باید در آن نقطه به آنها عمل کنید را بدانید؛ آن سفر می‎‎تواند برایتان به بهترین سفر دنیا بدل شود. کوش‎آداسی هم مانند هر شهر دیگری از این قاعده مستثنی نیست.

  • نکته اولی که باید در کوش آداسی به‎خاطر داشته باشید این است که هزینه حمل‎ونقل با تاکسی بسیار بالا است. سعی کنید تاکسی را از سفر خود حذف کنید و به‎جای آن از وسایل حمل‎ونقل عمومی استفاده کنید.
  • همچنین شما می‎توانید در طول سفر خود به کوش آداسی اتومبیل، دوچرخه و یا موتورسیکلت کرایه کنید. اما برای این کار داشتن حداقل  ۲۱سال سن و همچنین ارائه مدارک شناسایی الزامی است.
  • درباره تلفن‎های ضروری در کوش آداسی باید بدانید شماره آمبولانس ۱۱۲، شماره پلیس ۱۵۵ و شماره آتشنشانی ۱۱۰ است.
  • هرگاه برای تفریح به تفریحگاه‎های اطراف کوش آداسی رفتید؛ حتما همراه با خود کرم ضدآفتاب، آب آشامیدنی، دوربین و کلاه ببرید. کلاه و کرم ضد آفتاب را خصوصا از ساعت ۱۲ظهر تا ۴بعدازظهر فراموش نکنید زیرا آفتاب کوش‎آداسی در این ساعات بسیار تند و تیز است.

مطالب مرتبط با کوش آداسی

Call Now Button