سؤالات پرشماری که درباره اخذ وقت سفارت کانادا مطرح می‌شود؛ این حقیقت را آشکار می‌کند که هنوز گردشگران درمورد این ویزا با مشکلاتی مواجه هستند. کانادا هم مانند سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی، در ۲دسته ‎بندی مهاجرتی و توریستی پذیرای مهمان‌هایش خواهد بود.

احتمالا شما هم شنیده‎اید که کانادا تا چندسال گذشته، یکی از کشورهایی بود که ایرانیان زیادی به آن مهاجرت می ‎کردند. شاید حتی دوستان و آشنایان‌ شما هم برای کار و یا تحصیل به این کشور سفر کرده و همان‌جا ماندگار شده باشند.

اما بهتر است در همین ابتدا بدانید که دولت این کشور در حال حاضر شرایط به نسبت سخت‌تری را برای متقاضیان ویزای کانادا در نظر گرفته است. دلیل این اقدام را می‌توان اوضاع بحرانی جهان، و جنگ‌هایی دانست که میلیون‌‌ها آواره را روانه کشورهای اروپایی و آمریکایی می‌کنند و این سیل مهاجر، ممکن است لطمه‌های فراوانی را به اقتصاد این کشورها وارد کند.

ویزای کانادا یکی از آن ویزاهایی‌ست که با وجود برخورداری از محبوبیت فراوان در میان گردشگران، سختی‌های خاصی را به متقاضیان تحمیل می‌کند. یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در مقابل گردشگران قرار دارد، عدم وجود سفارت کانادا در ایران است.

این امر موجب می‌شود که گردشگران ملزم به سفری ناخواسته به یکی از کشورهای همسایه ایران شوند تا رضایت یکی از کنسول‌گری‌های کانادا در خارج از کشور را جلب کنند. در این میان شاید مهم‌ترین قسمت کار، پس از تکمیل مدارک مورد نیاز، گرفتن وقت سفارت کانادا باشد.

با اینکه ویزای کانادا جزو ویزاهای آسان محسوب می‌شود و گردشگران می‌توانند با تحقیق مناسب و استفاده از مشاوره کارشناسان سالیان سفر، به راحتی به آن دست پیدا کنند، اما گرفتن وقت سفارت کانادا به واسطه لزوم برنامه‌ریزی برای سفر به یکی از کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی و یا ارمنستان، از آن دسته اعمالی در مسیر گرفتن ویزاست که باید به دقت و با آگاهی کامل انجام شود.

متقاضیان ویزای کانادا از این پس تا ۱۰ سال از انگشت نگاری معاف اند!

تاریخ ارائه اطلاعات بیومتریک بسته به ملیت افراد متفاوت می‌باشد، ارائه‌ی اطلاعات بیومتریک برای متقاضیان از اروپا، خاورمیانه و آفریقا از ۳۱ جولای ۲۰۱۸  و برای متقاضیان از آسیا، اقیانوسیه و آمریکا از ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸  آغاز خواهد شد. و افرادی پس از این تاریخ ها اطلاعات خود را ارائه دهند تا ۱۰ سال نیاز به ارائه اطلاعات بیومتریک نخواهند داشت.

انواع ویزای کانادا

کشور کانادا نیز مانند هر کشور دیگری انواع مختلفی از ویزا دارد که براساس نوع و هدف متقاضیان از ورود به خاکش هرکدام از این ویزاها را صادر می‎کند. در ادامه به معرفی انواع ویزاهای کانادا خواهیم پرداخت.

ویزای موقت

ویزای موقت همانطور که  از نامش پیداست به ‎گونه ‎ای است که افراد  باید از آن در بازه زمانی مشخصی استفاده کنند. انواع این ویزا عبارت است از:

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی که در حال حاضر به‎ صورت ویزای مولتی کانادا صادر می‎شود و در ایران با نام ویزای ۵ساله شهرت دارد؛ این ویزا به ‎منظور اهداف گردشگری و توریستی صادر می‎شود. کسانی که دارای این نوع ویزا هستند می‎توانند تا پایان اعتبار پاسپورتشان (هربار به مدت ۶ماه) در خاک کانادا بمانند.

نوع دیگری از ویزای توریستی، سوپر ویزای کانادا است که والدین و پدر بزرگ‎ها و مادربزرگ ‎هاست. آنها می‎توانند با این ویزا فرزند یا نوه خود را که شهروند کاناداست؛ ببینند. در این نوع ویزا هم متقاضیان می‎توانند به‎ مدت ۵سال (هر بار ۲سال) در خاک کانادا بمانند. مهم‎ترین مدارکی که باید برای اخذ این ویزا ارائه شود  دعواتنامه و مدارک اثبات ارتباط خویشاوندی است.

ویزای تحصیلی

تحصیل در کانادا در بین بسیاری از مردم جهان محبوب است زیرا این کشور دارای سیستم آموزشی منظم و مجهز است. جالب است بدانید کانادا یکی از کشورهایی است که بیشترین سرمایه‎ گذاری در بخش آموزش را نسبت به کشورهای دیگر دارد. ویزای تحصیلی در کانادا را می‎توان به ۲دسته ویزای دانش‎ آموزی و ویزای دانشجویی تقسیم کرد.

ویزای دانش ‎آموزی: سطوح آموزشی در کانادا از سطح۱ تاسطح ۱۲ تقسیم می‎شود. دانش ‎آموزان خارجی می‎توانند در مدارس  کانادا تحصیل کنند اما سالانه باید بین ۱۰تا ۱۴هزار دلار پرداخت کنند. از دیگر شرایط اخذ ویزای دانش ‎آموزی باید به داشتن حداقل ۴سال سن، داشتن قیم در کانادا و پشتیبانی مالی مناسب اشاره کرد.

ویزای دانشجویی کانادا: در کشور کانادا دانشگاه‎های بسیار معتبری وجود دارد که مدرکشان در همه جای دنیا از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. به ‎همین‎ دلیل است که بسیاری از دانشجویان از سرتاسر جهان تمایل دارند در این دانشگاه‎ها درس بخوانند. دلیل دیگری که شاید بسیاری از افراد را ترغیب کند تا کانادا را برای تحصیل انتخاب کنند؛ این است که امکان دارد بنا به شرایط خاصی افراد بتوانند ویزای تحصیلی خود را تبدیل به اقامت دائم کنند. در واقع شانس گرفتن اقامت دائم کانادا برای کسانی که ویزای تحصیلی دارند بسیار بیشتر است.

نوع دیگری از ویزا وجود دارد که به ویزای همراه معروف است. این ویزا به والدین (در ویزای دانش‎ آموزی) و همسر (در ویزای دانشجویی) اجازه می‎دهد به عنوان همراه وارد خاک کانادا شوند.

ویزای کار

کانادا دارای اقتصاد قوی و مالیات‎های پایین است. درواقع این کشور مکان مناسبی برای سرمایه‎ گذاری می‎باشد و همین یک دلیل کافی برای اخذ ویزای کاری کانادا می‎باشد. اما نکته قابل توجه این است که مجوز کار برای فعالیت‎های محدودی که دولت کانادا آن را برای مردمش مفید بداند صادر می‎شود. در واقع اخذ ویزای کار در کانادا کار آسانی نیست. برای اینکه شما بتوانید کسب و کار مورد نظرتان را راه بیاندازید باید کاری انتخاب کنید که شهروندان کانادا به آن اشتغال نداشته باشند. البته در مواردی می‎توانید بدون مجوز کسب و کاری راه بیاندازید که این موراد نیز قوانین مربوط به خود را دارند.

ویزای دائم

ویزای دائم کانادا همان طور که از نامش پیداست برخلاف ویزای موقت این اجازه را به متقاضی می‎دهد تا بدون محدودیت زمانی در خاک کانادا باشد.

معمولا برای اخذ ویزای دائم کانادا باید پله پله پیش بروید. برای مثال ابتدا برای یک ویزای موقت مانند ویزای تحصیلی یا ویزای کاری اقدام کنید و پس از آن  به فکر اقامت دائم باشید. جالب است بدانید حمایت دولت کانادا زمانی که فرد از طریق ویزای تحصیلی برای اقامت دائم اقدام می‎کند بیشتر از زمانی است که فرد از طریق ویزای کاری بخواهد برای اقامت دائم اقدام کند. در این روش فرد حتی احتیاج به مصاحبه با افسر اداره مهاجرت نیز ندارد و در ۹۰ درصد موارد نیز با درخواست اقامت دائمش موافقت خواهد شد.

در روش ویزای کار نیز متقاضی با داشتن سابقه کاری، مدرک تحصیلی دانشگاهی، مدرک زبان، شرایط سنی مناسب و… می‎تواند موفق عمل کند اما همانطور که در  بخش ویزای کار توضیح دادیم به‌طور کلی این کار سختی‎های زیادی را به متقاضی تحمیل می‎کند.

مدارک موردنیاز برای ارائه به سفارت کانادا

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای توریستی کانادا

  • اصل پاسپورت‌های جدید و قدیم (۱۰ سال اخیر) (امضا شده)
  • یک قطعه عکس ۴٫۵ * ۳٫۵
  • ترجمه رسمی شناسنامه و کارت ملی
  • ترجمه رسمی سند ازدواج
  • تکمیل فرم اطلاعات فردی و خانوادگی
  • نامه تمکن مالی + پرینت حساب بانک به زبان انگلیسی که نشان‌دهنده گردش درآمد ماهانه بالا باشد. (به همراه مهر لاتین بانک)
  • ترجمه رسمی سند ملکی
  • مدارک شغلی + ترجمه رسمی : برای صاحبین مشاغل، جواز کسب، روزنامه رسمی، آگهی تغییرات شرکت و برای کارمندان، نامه اشتغال به کار (ذکر تاریخ اشتغال به کار، سمت و حقوق دریافتی ماهیانه الزامی می‌باشد) + فیش حقوقی ۳ ماه آخر و برای بازنشستگان، ارائه حکم بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی الزامی می‌باشد.
  • رزرو بلیط و رزرو هتل و یا دعوتنامه به همراه مدارک اقامتی دعوت‌کننده (اسکن PR یا پاسپورت+مدارک مالی) و مدارک اثبات خویشاوندی با شخص دعوت‌کننده
  • پیوست‌ها:
    ۱- افراد متأهل، مطلقه و دارای فرزند ملزم به ارائه اسناد مربوطه به همراه ترجمه می‌باشند.
    ۲- پایان خدمت سربازی برای آقایان به همراه ترجمه به صورت اختیاری است.
    ۳- گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش‌آموزان و دانشجویان به همراه ترجمه رسمی
    ۴- تأیید دادگستری و تأیید اداره فنی قوه قضاییه برای تمامی ترجمه‌ها اختیاری می‌باشد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

  • اصل پاسپورت‌های جدید و قدیمی (۱۰ سال اخیر) (امضا شده)
  • یک قطعه عکس ۳٫۵ * ۴٫۵
  • ترجمه رسمی شناسنامه و کارت ملی
  • تکمیل فرم اطلاعات فردی و خانوادگی
  • نامه تمکن مالی به همراه مبلغ مبدل دلار کانادا
  • رزرو بلیط و رزرو هتل
  • مدرک زبان ILETS
  • نامه بانک از کانادا در صورتی که پول‌تان را به کانادا فرستاده‌اید
  • ترجمه سند ملکی و گردش حساب ۴ ماهه ساپورت‌کننده مالی
  • فیش واریزی تحصیلی
  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی + ریز نمرات
  • گواهی عدم سوء پیشینه برای افراد بالای ۱۸ سال
  • نامه پذیرش دانشگاه

متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا هم بهتر است بدانند که مسیر سختی را پیش رو دارند و الزامات و شرایط زیادی برای صدور این ویزا در نظر گرفته شده است. اولین شرط، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتراست و آن دسته از متقاضیانی که علاقمند به تحصیل در مقاطع پایین‌تر هستند، راه به مراتب سخت‌تری را پیش رو دارند. داشتن نمرات بالا در دروس تخصصی و همچنین معدل بالا در مقطع قبلی از دیگر شرایطی هستند که متقاضیان ویزای کانادا باید در نظر داشته باشند. از سوی دیگر، تحصیل در کشور کانادا برای غیرکانادایی‌ها پولی است و متقاضی باید ثابت کند که شرایط مالی مناسبی برای تحصیل در کانادا دارد.

هزینه های ویزای کانادا (براساس دلار کانادا)

هزینه سفارتانگشت نگاریقیمت نهایی مسافرقیمت نهایی همکار
بزرگسال بالای ۱۴ سال۱۰۰ CAD۸۵ CAD۳۷۰ CAD۳۴۰ CAD
کودکان کمتر از تا ۴ سال۱۰۰ CADمعاف۱۵۰ CAD۱۵۰ CAD
کودکان بین ۴ تا ۱۴ سال۱۰۰ CADمعاف۲۰۰ CAD۲۰۰ CAD
بزرگسال بالای ۸۰ سال۱۰۰ CADمعاف۲۸۵ CAD۲۵۵ CAD

جهت مشاهده قیمت بر اساس دلار آمریکا کلیک کنید

واریزی سفارت کانادا:

  • بالای ۱۴ سال، هر نفر ۱۰۰$ کانادا + ۸۵$ کانادا هزینه انگشت نگاری
  • زیر ۱۴ سال، هر نفر ۱۰۰$ کانادا

هزینه انگشت‌نگاری:

  • بالای ۱۴ سال، ۸۵$ کانادا
  • زیر ۱۴ و بالای ۸۰ سال از هزینه انگشت‌ نگاری معاف می‌باشند.

توضیحات مهم:

  • درخواست وقت سفارت کانادا به صورت آنلاین بوده و تمام مدارک ترجمه شده باید در وب‌سایت‌ کنسول‌گری کانادا بارگذاری شوند؛ لذا پیش از تکمیل مدارک لازم است که از صحت و اهمیت آن‌ها مطلع باشید.
  • مطابق قوانین جدید ورود به کانادا، حضور فرد برای انگشت نگاری الزامی‌ست.
  • انگشت نگاری در دفتر VAC (visa application center) صورت می‌گیرد و این مرحله پس از بارگذاری مدارک و پرداخت هزینه‌ها خواهد بود.
  • مراحل رسیدگی به پرونده‌ها از ۴ هفته تا ۶ ماه به طول می‌انجامد و لازم است که اقدامات لازم برای سفر به موقع صورت گرفته باشد.
  • تنها راه پیگیری ویزای در دست اقدام، Tracking ID است که پس از تحویل مدارک به سفارت‌خانه مربوطه قابل دسترسی‌ست.
  • پس از اعلام صدور ویزا، مسافرین کانادا ملزم به دریافت ویزاها از همان دفتر VAC که در آن ثبت‌نام کرده‌اند، می‌باشند.

هزینه ثبت نام ویزای کانادا (دلار آمریکا)

قیمت نهایی مسافرقیمت نهایی همکار
بزرگسال بالای ۱۴ سال۲۸۰ USD۲۵۰ USD
کودک زیر ۱۴ سال۲۲۰ USD۱۸۰ USD
بزرگسال بالای ۸۰ سال۲۲۰ USD۱۸۰ USD

با توجه به نوسانات قیمت ارز و تغییرات تبدیل دلار کانادا به دلار آمریکا، برای اطلاع از هزینه به روز وقت سفارت کانادا به دلار آمریکا به سایت  تبدیل دلار کانادا به دلار آمریکا مراجعه نمایید.

مراحل اخذ وقت سفارت کانادا

اگر بخواهیم یک پاسخ مختصر و ساده به این سوال که چگونه وقت سفارت کانادا بگیریم بدهیم باید به این نکته اشاره کنیم که وقت سفارت کانادا به ۲ صورت آنلاین و حضوری صورت می‌گیرد:

  • درخواست آنلاین: یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای درخواست ویزای کاناد به صورت آنلاین می‌باشد. در این روش اطلاعات فرد متقاضی توسط کارشناسان سالیان سفر در سایت سفارت کانادا ثبت می‌شود و یک حساب کاربری برای وی ایجاد می‌‌گردد. سپس مدارکی که در بالا به آن اشاره شد به همراه ترجمه و مهر دادگستری در سایت آپلود می‌شوند. شایان ذکر است که درخواست آنلاین خیلی سریع‌تر از درخواست حضوری مورد بررسی قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که پس از ثبت‌نام نهایی امکان تغییر مدارک وجود ندارد، لذا تقاضا می‌شود که مدارک به‌صورت کامل ارسال نمایید. پس از اتمام این مراحل نامه‌‌ انگشت‌نگاری، تاییده‌ی ثبت‌نام  شماره‌ی درخواست ارسال می‌گردد. بعد دریافت این اطلاعات متقاضی باید طی ۳۰ روز آینده جهت انگشت‌نگاری به یکی از کشورهای همسایه (ترکیه ، امارات) مراجعه نمایند. نتیجه‌ی نهایی از طریق حساب کاربری آنلاین به متقاضی اعلام می‌شود.
  • درخواست حضوری: درخواست حضوری وقت سفارت کانادا یک روش سنتی است که باید تمامی مدارک به‌صورت paper به سفارت ارائه شود و زمان بیش‌تری صرف خواهد شد. با توجه به این‌که کانادا کنسول‌گری در تهران ندارد، متقاضیان باید برای انجام تمامی مراحل به یکی از کشورهای ترکیه (شهرهای آنکارا، استانبول) و یا امارات متحده‌ی عربی (شهر دبی) مراجعه کنند. توجه داشته باشید مدارک‌تان باید به صورت کامل و بی‌نقض ارائه نمایید.

فرم مشخصات فردی درخواست ویزای کانادا

فرم مشخصات خانوادگی درخواست ویزای کانادا

آدرس سفارت‎های کانادا

آدرس سفارت کانادا در دبی

Canada Visa Application Centre

VFS (GCC) LLC,

آدرس سفارت کانادا در استانبول (دفتر وک)

Haciahmet Mah. Kurtulus Deresi Cad. No:29 Beyoglu-Istanbul 34440

آدرس سفارت کانادا در آنکارا

CinnahCaddesi No: 5806690, CankayaAnkara, Turkey

آدرس سفارت کانادا در ابوظبی

Canada Visa Application Centre VFS (GCC) LLC, Office MO2, Mezzanine Floor, Silver Wave Building, Mina Road, Abu Dhabi

وقت فوری سفارت کانادا

وقت فوری سفارت کانادا این امکان را به متقاضیان ویزای کانادا می‎دهد تا در کمترین زمان ممکن وارد سفارت شود. در این روش متقاضی پس از اینکه مراحل اولیه مانند تهیه و ارائه مدارک، ایجاد حساب کاربری و… را پشت سرگذاشت؛ ۳۰ روز بعد جهت انگشت‎نگاری باید به یکی از کشورهای همسایه که خدمات ویزا کانادا را برای ایرانیان انجام می ‎دهند مراجعه کنید. وقت فوری سفارت کانادا اگرچه هزینه بیشتری برای شما دارد اما از اتلاف وقت شما جلوگیری می‎کند.

چگونه وقت سفارت کانادا بگیریم؟

احتمالا تا اینجا به پاسخ این سوال که چگونه وقت سفارت کانادا بگیریم رسیده ‎اید؛ در پایان بهتر است به مواردی توجه کنید که برای گرفتن وقت سفارت کانادا و ویزای این کشور به کارتان خواهند آمد و در صورت بهرمندی از آنها، دولت کانادا امتیازاتی را برای شما قائل خواهد شد. سابقه سفر به کانادا یکی از بهترین پارامترهاست و در صورت برخورداری از آن نصف راه ویزای کانادا را حتی در شرایط حال حاضر رفته‌اید. مدارک کاری هم می‌تواند در گرفتن وقت سفارت کانادا تأثیر به سزایی داشته باشد؛ چنانچه که در صورت تمکن مناسب مالی و کاری، آفیسر ویزا برخورد بهتری با شما خواهد داشت!

در مقابل نکاتی هم وجود دارند که ممکن است اخذ ویزای کانادا را برای گردشگران دشوار کنند؛ توجه داشته باشید که هدف کشورهایی همانند کانادا در صنعت گردشگری، جذب سرمایه است و وضعیت ضعیف مالی و گردش حساب بانکی، از مهم‌ترین عوامل رد ویزای کاناداست. رد شدن ویزاهای توریستی گذشته نیز می‌تواند در رد شدن درخواست ویزای کانادا تأثیرگذار باشد.

نکته بسیار مهم دیگر، یکی از اهداف اخذ ویزاست که می‌تواند به شدت به عدم قبول‌شدن شرایط شما دامن بزند؛ ملاقات با نامزد و یا همسر قانونی که در کانادا اقامت دارد! پس بهتر است که به هیچ عنوان چنین قیدی را به عنوان هدف از سفر به کانادا با آفیسر ویزا در میان نگذارید! البته موارد خاصی هم وجود دارد که بهتر است در مورد شرایط خصوصی‌تان از مشاوران سالیان سفر کمک بخواهید و بدون مشورت گرفتن از افراد آگاه در امر دریافت وقت سفارت کانادا و ویزای کانادا، دست به هیچ اقدامی نزنید.

5 thoughts on “وقت سفارت کانادا

  1. نیما
    12/10/1397
    پاسخ

    سلام خدمت شما…با توجه به سابقه شما و این که زحمت ویزای دوستم رو کشیدید من هم میخواستم مزاحمتون بشم….فقط یک سوال داشتم از حضورتون….آیا برای ترجمه ها تایید دادگستری احتیاج هست یا خیر؟…خیلی ممنون

    • ادمین
      16/10/1397
      پاسخ

      در حال حاضر به خاطر سخت گیری کانادا در چک کردن مدارک بهتر است تایید وزارت امورخارجه و دادگستری داشته باشد ولی بطور کلی الزامی نیست

  2. Eli
    05/10/1398
    پاسخ

    سلام وقتتون بخیر
    برای درخواست ویزای کار,وقت سفارت کانادا مصاحبه داره؟
    ممنون از سایتتون

  3. برهان
    21/02/1399
    پاسخ

    با سلام. و وقت بخیر
    قبل از هر چیز متشکرم بابت این صفحه پربار و مفید.
    سوال من خیلی کلی هست.شاید حتی جوابی بمن ارسال نشه اما به شکل کلی برای پروسه ویزای تحصیلی خودم و ویزای همراه همسرم که بتونم براش ویزای ورک پرمیت بگیر م ،
    ایا مجموع هزینه از 500 میلیون تومان باید بیشتر بهمراه داشته باشم؟

  4. آرتین
    18/07/1399
    پاسخ

    درود برشما،
    کلا مراحل اخذ ویزا توسط والدین بالای هشتادسال، پروسه رفتن به سفارت در چند نوبت صورت میگیرد. آنطور که در سایت نوشتید برای مدیکال در داخل ایران صورت میگیرد.که خوشبختانه نیاز به مسافرت به خارج از ایران نیست .
    دیگر انجام امور توسط شما شامل چه مراحلی است .
    سپاسگزارم از پاسخگویی شما

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button