یونان یکی از کشورهای زیبای اروپای شرقی و از اعضای حوزه شینگن می‎باشد که از دیرباز مورد توجه گردشگران و علاقمندان به جهانگردی بوده است. علت اصلا این امر را باید در تمدن دیرینه و جذاب این کشور جستجو کرد. یونان از قدیم مهد فلاسفه، شاعران و دانشمندان بوده است از همین‎رو آن را به‎عنوان گهواره تمدن غرب می‎شناسند. همچنین دیرینه تاریخی آن باعث شده جنگ و ماجرا‎های زیادی را به چشم ببیند و قصه‎های زیادی برای گفتن داشته باشد. جدا از این مساله قرار گرفتن ویزای یونان در حوزه ویزای شینگن ارزش آن را بالا برده است. این مساله که کسانی که ویزای یونان را دارند می‎توانند به همه کشورهای عضو شینگن بدون ویزا رفت‎وآمد داشته باشند از اهمیت بالایی برخوردار است. مجموع این دلایل کشور یونان را به یک مقصد جذاب برای سفر تبدیل می‎کند. از همین رو ایرانیان زیادی نیز به دنبال اخذ ویزا و گرفتن وقت سفارت یونان هستند. اگر شما نیز جزو آن دسته از افراد هستید این مطلب می‎تواند راهنمای کامل و جامعی برایتان باشد.

سوالات بیشماری در خصوص وقت سفارت یونان وجود دارد که بخشی از مهم‎ترین آنها به این قرار است: چگونه وقت سفارت یونان بگیریم؟ آیا امکان اخذ ویزای تضمینی یونان وجود دارد؟ مدارک لازم جهت ارائه هنگام وقت سفارت یونان چیست؟ گرفتم وقت برای سفارت یونان چقدر زمان و هزینه می‎برد و سوالات دیگری از این دست. هدف این مقاله پاسخگویی به تمام این سوالات می‎باش

انواع ویزای یونان

وقت سفارت یونان

کشور یونان نیز مانند هر کشور دیگری انواع ویزای‎های مختلف را برای آن دسته از مهاجرانی که می‎خواهند وارد خاکش شوند در نظر گرفته است. ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای کار، ویزای ازدواج، ویزای کنفرانس و ویزای تجاری بخشی از این ویزاها هستند.

ویزای توریستی یونان

ویزای توریستی یکی از انواع ویزاهای کوتاه مدت یونان است. اگرچه مدت زمان اعتبار این ویزا به تصمیم سفارت و نوع درخواست شما بستگی دارد اما به‎طور کلی ویزای توریستی برای سفر کوتاه مدت و تفریحی است و به‎ درد کار یا تحصیل در یونان نمی‎خورد. وقتی ویزایتان صادر شد در برچسبی که روی پاسپورتتان می چسبانند اطلاعاتی از قبیل تاریخ اعتبار ویزا و تعداد دفعه‎هایی که می‏‎توانید سفر کنید؛ وجود دارد.

ویزای کاری یونان

درخواست‎های ویزای کار معمولا توسط وزارت امور خارجه یونان بررسی می‎شود. متقاضیان ویزای کار باید دارای یک پاسپورت معتبر، توانایی تامین هزینه بازگشت به کشور خودشتان و سلامت جسمانی باشند. ویزای کار با توجه به مدت آن انواع مختلفی دارد که هزینه گرفتن هر کدام از آنها با یکدیگر متفاوت است. همچنین ویزای کار برای کسانی که شهروندی اروپایی دارند و با کسانی که این شهروندی را ندارند متفاوت است. افرادی که شهروندی اروپایی ندارند باید از کشور خود برای اخذ ویزای کاری بلغارستان مراجعه کنند. اگر به‎دنبال اخذ ویزای کاری برای بلغارستان هستید؛ بهتر است از طریق آژانس‎های مخصوص کاریابی جستجو کنید.

ویزای تحصیلی یونان

تحصیل در یونان معمولا رایگان است. به‎‏همین دلیل افراد زیادی از سرتاسر دنیا طرفدار تحصیل در این کشور هستند. یکی از اصلی‎ترین شروط تحصیل در یونان این است که یا به زبان انگلیسی و یا به زبان یونانی مسلط باشید. در واقع تحصیل در یونان کار سختی نیست تنها کافی است از شرایط، مراحل و قوانین به‎خوبی آگاهی داشته باشید و با طی کردن مسیر درست در یکی از دانشگاه‎های این کشور پذیرش بگیرید. شما در دو بخش دانشگاهی و فنی می‎توانید در یونان تحصیل کنید.

ویزای ازدواج در یونان

یکی دیگر از انواع ویزای یونان ویزای ازدواج است. یکی از مزایای این ویزا این است که فرزند کسانی که ویزای ازدواج یونان دارند شهروندی یونان می‎گیرد. ویزای ازدواج یونان چندین شرط مهم دارد. یکی از این شرایط داشتن سن بالای 18 سال برای متقاضی است. شطر دوم این است که فرد باید از ده سال قبل از تقاضای خود مرتکب جرمی نشده باشد و همچنین نباید در آستانه اخراج از یونان باشد. همچنین متقاضی برای اخذ این ویزا باید 7سال متوالی ساکن یونان بوده باشد.

در بالا به چهار نمونه از مهم‎ترین و معروف ترین ویزاهای یونان اشاره مختصر شد. به‎نظر می‎رسد. با وجود شرایط ذکر شده ویزای تحصیلی بهترین و راحت‎ترین راه برای اخذ ویزا و مهاجرت به یونان می‎باشد.

چگونه وقت سفارت یونان بگیریم؟

وقت سفارت یونان

اگر بخواهیم به‎طور کلی و خلاصه‎وار روند اخذ ویزای یونان را توضیح دهیم باید بگوییم ابتدا باید مدارک لازم برای ویزای یونان را تهیه کرده و فرم مورد نیاز برای اخذ ویزا را پر کنید. سپس وقت مصاحبه‎ای برایتان تنظیم می‎شود که سوالاتی که افسر سفارت از شما می پرسد براساس اطلاعاتی است که از مدارک و فرم شما به‎دست آورده است. درواقع مامور سفارت است که تعیین می‎کند شما صلاحیت اخذ ویزای یونان را دارید یا نه. چنانچه شما مورد تایید سفارت قرار بگیرید؛ برای تحویل پاسپورتتان از کنسولگری یونان با شما تماس می‎گیرند. اما یقینا اخذ ویزای یونان به همین‎ سادگی هم نیست. شما باید برای رسیدن به مرحله آخر به بهترین وجه ممکن مراحل قبلی را پشت سر بگذارید. اما مراحل تعیین وقت سفارت یونان در تهران چیست؟ به‎طور کلی مراحل وقت سفارت را می‎توان به چهار مرحله تقسیم کرد.

مرحله اول تکمیل فرم و ارسال مشخصات فردی

ابتدا باید فرم درخواست ویزای یونان را دریافت کرده و تکمیل کنید. سپس فرم تکمیل شده را همراه با مشخصات و مدارک شخصی مانند تصویر پاسپورت و … به دست مشاورین ما در آژانس مسافرتی سالیان سفر بسپارید.

مرحله دوم، پرداخت هزینه

در مرحله دوم شما باید برای اخذ وقت و اپلیکیشن سفارت یونان هزینه وقت سفارت بونان را پرداخت کنید. این هزینه درسالیان سفر 300هزار تومان می‎باشد.

مرحله سوم، تعیین وقت سفارت

در این مرحله همانطور که از نامش پیداست مشاوران ما برایتان وقت سفارت می‎گیرند. وقت سفارت یونان بسته به ساعت کاری این سفارت و فصل دارد. وقت سفارت برای مصاحبه حتی برای کودکان زیر 14 سال نیز ضروری است.

مرحله چهارم، تهیه مدارک

برای سفارت یونان نیز مانند هر کشور دیگر ارائه مدارک برای اخذ ویزا اهمیت زیادی دارد این مدارک را باید براساس نوع ویزا و هدفتان برای سفر تهیه کنید. در ادامه لیستی از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای یونان آمده است.

شما می‎توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره وقت سفارت و همچنین دریافت فرم با کارشناسان سالیان سفر تماس بگیرید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان ما تماس بگیرید

مدارک لازم برای وقت سفارت یونان در ایران

توجه داشته باشید که کلیه مدارک ارائه شده به سفارت یونان باید مورد تایید دادگستری و امور خارجه قرار گیرند.

گذرنامه به همراه کپی از صفحات

شناسنامه ایرانی و ترجمه آن

سه قطعه عکس رنگی

مدارک شغلی و ترجمه آنها

گردش حساب از آخرین ماه حساب بانکی شخص متقاضی

ترجمه سند مالکیت

*برای ترجمه مدارک مهر تایید دادگستری و امور خارجه به جز در موارد خاص ضرورتی ندارد.

وقت سفارت یونان VFS

یکی از روش‎های جدید که با استفاده از آن می‎توان برای اخذ وقت سفارت یونان اقدام کرد؛ وقت سفارت یونان VFS است. معمولا برای اخذ ویزای یونان به هر آژانس مسافرتی که مراجعه کنید. مراحل کار شما را از طریق شرکت کارپردازی VFS Global پیگیری می‎کند. در واقع VFS یک رابط بین متقاضیان و سفارت‎خانه به‎حساب می‎آید. تمام مراحل اخذ وقت سفارت یونان مانند گرفتن وقت سفارت و انگشت‎نگاری توسط این شرکت کارگزار پیگیری می‎شود. در واقع VFS راهکاری مناسب برای گرفتن وقت سفارت یونان در تهران می‎باشد. به جز اخذ ویزای یونان از طریق VFS به دو طریق دیگر نیز می‎توان وقت سفارت گرفت یکی از این روش‎ها وقت سفارت یونان اینترنتی و دیگر حضوری است.

وقت سفارت یونان حضوری

امروزه دیگر این روش زیاد مورد استقبال متقاضیان قرار نمی‎گیرد زیرا؛ وقتی متقاضیان می‎توانند به‎راحتی از طریق اینترنت اقدام به اخذ ویزای یونان کنند چرا باید وقت و انرژی بیشتری را تلف کنند. در هرحال در روش تعیین وقت سفارت در تهران به‎صورت حضوری فرد متقاضی باید حضورا به سفارت یونان مراجعه کند؛ مدارک خود را ارائه دهد و منتظر جواب سفارت باشد. سفارت یونان درتهران روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح تا 16 بعد از ظهر باز است.

وقت سفارت یونان اینترنتی

در روش آنلاین شما به سایت سفارت مراجعه می‎کنید؛ اکانت می‎سازید؛ فرم درخواست ویزای سفارت یونان را پر می‎کنید؛ وقت سفارت تعیین می‎کنید و مدارک خود را همراه با ترجمه آنها بارگذاری می‏‎کنید. اگرچه این روش راحت به نظر می‎رشد اما ممکن است به‎دلیل عدم آشنایی متقاضی به شیوه وقت گرفتن، چیدن پرونده و … مشکلاتی به وجود آید. پس به نظر می‎رسد بهترین روش سپردن تمام کارهای وقت سفارت خود به یک آژانس مسافرتی مطمئن است.

زمان و هزینه وقت سفارت یونان

معمولا برای بررسی مدارک اولیه حدود دو هفته زمان لازم است. لازم به ذکر است پس از دریافت پاسپورت و مدارک شما توسط سفارت رسیدی صادر خواهد شد که تاریخ مراجعه به سفارت برای گرفتن پاسخ نهایی در آن ذکر شده است. در این دو هفته پاسپورت شما همراه با دیگر مدارکتان در سفارت یونان می‏‎ماند. هنگام مراجعه مجدد این رسید باید همراه شما باشد.

در مورد هزینه باید گفت برای گرفتن وقت سفارت یونان هزینه‎ای از شما دریافت می‎شود که البته این هزینه برای کودکان زیر 12 سال رایگان است.

وقت سفارت یونان فوری

برای اخذ وقت سفارت یونان نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر امکان گرفتن وقت سفارت فوری برای کسانی که عجله دارند یا به هر دلیلی نمی‎خواهند زمان زیادی را منتظر بمانند وجود دارد. بدیهی است تعیین وقت سفارت فوری هزینه بیشتری نشبت به تعیین وقت سفارت عادی در پی خواهد داشت.

آدرس سفارت یونان: خیابان آفریقا، بلوار ‌اسفندیار، پلاک ۴۳‌

مطالب مرتبط با یونان

Call Now Button