بهترین زمان سفر به لنگکاوی

بهترین زمان سفر به لنگکاوی

31/04/1396
لنگکاوی

لنگکاوی هم کم‌وبیش آب‌وهوایی مشابه سایر مناطق گردشگری جنوب شرق آسیا دارد؛ هوایی نسبتا گرم و مرطوب که در بعضی از زمان‌های سال، دما و رطوبت معتدل‌تر و دلچسب‌تری دارد. در ادامه نکاتی را بیان می‌کنیم که در انتخاب زمان سفر به لنگکاوی به شما کمک می‌کند:

1- از ماه ژانویه تا مارچ (اوایل دی تا اوایل فروردین)، تابستانِ لنگکاوی محسوب می‌شود. در این فصل، دما به حدود 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و تقریبا بارش بارانی نداریم. این فصل، بهترین زمان سفر به لنگکاوی است. اکثر هتل‌ها و مکان‌های تفریحی، مملو از جمعیت‌ هستند. بسیاری از فعالیت‌ها و تفریح‌های فضای باز انجام می‌شوند. خوشبختانه این فصل با بعضی از تعطیلات بین‌المللی از جمله نوروزِ ما ساکنان آسیای غربی و سال نوی بسیاری از فرهنگ‌ها در اوایل ژانویه، همزمان شده‌است. همزمانی با جشن‌های سال نوی ماه ژانویه، به رونق هرچه بیشتر لنگکاوی در این فصل منجر شده‌است. پس بنابراین اگر قصد سفر در این فصل را دارید، بهتر است که به امید سفر لحظه‌آخری نباشید و از قبل‌تر، برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید.

2- ماه سپتامبر و اکتبر (شهریور و مهر) ماه‌های بارانی لنگکاوی است. در این دو ماه، رطوبت و میزان باران در این جزایر بسیار زیاد است. مسافران کمتری به این منطقه سفر می‌کنند. بسیاری از فعالیت‌ها و تفریحات فضای باز، تعطیل می‌شوند. البته معمولا بارش باران، عصرها یا ساعت‌های پایانی شب است اما رطوبت و خیسی آن تا فردا وجود دارد و تمام فعالیت‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

3- از فروردین تا مرداد، فصل میانه لنگکاوی است. بارش باران در حد قابل تحملی‌ست. مسافران کمتری نسبت به فصل خوب لنگکاوی به این منطقه سفر می‌کنند و اکثر مسافران، کسانی هستند که تورهای ترکیبی را تجربه می‌کنند و فقط برای چند روز در این جزایر می‌مانند. همین مسئله یک مزیت برای این فصل محسوب می‌شود چراکه لنگکاوی هم کمی خلوت‌تر می‌شود و هم قیمت‌ها کمی تعدیل می‌شود. در این فصل، اکثر  لذت‌ها و تفریح‌های تور لنکاوی برقرار است اما نباید انتظار داشت که تمام آنچه در فصل ژانویه تا مارچ وجود دارد، را ببینید.

4- ماه رمضان مسلمانان در این منطقه بسیار اهمیت دارد. قیمت‌ها در این ماه، کاهش چشم‌گیری دارد. ولی بسیاری از تفریحات و فعالیت‌ها تحت تاثیر روزه بودنِ بومی‌ها قرار می‌گیرد، چراکه آنها روزها بیشتر می‌خوابند و شب‌ها بیدار می‌مانند. به گفته مسافران، این ماه برای خرید بسیار خوب است اما برای تفریح‌ها با کمی مشکل مواجه خواهید شد.

5- اما یک قاعده کلی: در زمان‌های شلو‌غ‌تر و پرمسافرتر، هتل‌ها و بسیاری از تفریح‌های شهرها نسبتا گران‌تر و شلوغ‌تر می‌شوند. در زمان‌های خلوت‌تر سال، قیمت‌ها ارزان‌تر می‌شود و اماکن مختلف خلوت‌تر و دنج‌تر می‌شوند. پیدا کردن زمانی که نه آنچنان شلوغ باشد و نه آنچنان خلوت، به صرفه‌جویی شما در هزینه‌ها کمک می‌کند. با توجه به این نکته، خوشبختانه اواخر اسفند و نوروز ما ایرانیان، زمان نسبتا خوبی برای سفر به لنکاوی است. چراکه هم جزو فصل خوبِ لنگکاوی است و هم از سال نوی سایر فرهنگ‌ها (ژانویه) فاصله گرفته‌است و خلوت‌تر شده‌است.

Call Now Button