موزه های آنکارا

موزه های آنکارا یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری ترکیه

30/07/1398
آنکارا

آنکارا، پایتخت و دومین شهر بزرگ ترکیه شناخته شده است. شهری زیبا و دیدنی که جاذبه های گردشگری زیادی را در خودش جای داده و به یکی از محبوب ترین شهر های ترکیه تبدیل شده است.

منطقه ای مناسب برای تاریخ گردی، راهپیمایی در طبیعت و گذراندن تفریحات هیجان انگیز متنوع تور آنکارا که هرکدام جذابیت خاص خودش را دارد و می توان گفت شهری برای تمام سلیقه هاست.

محبوب ترین موزه های آنکارا را بشناسید


اما این شهر به دلیل داشتن موزه های متنوع، لقب شهر موزه ها را نصیب خودش کرده است، ما هم در این مقاله می خواهیم در مورد بهترین موزه های آنکارا اطلاعات کاملی به شما بدهیم تا در سفرتان به این شهر، این مناطق را از دست ندهید.

موزه و آرامگاه آتاتورک آنکارا ( آنتی کبیر)

موزه و آرامگاه آتاتورک آنکارا

موزه ای متشکل از چهار بخش اصلی تالار افتخار، پارک صلح، تشریفات پلازا و جاده ی شرها که در 9 سال ساخته شد. موزه و آرامگاه آتاتورک مهمترین جاذبه گردشگری فرهنگی و سیاسی آنکارا محسوب می شود که معماری های بی نظیری را در خودش جای می دهد.

تالار تشریقات این موزه دیدنی، تماما به آثار به جای مانده از آتاتورک اختصاص داده شده و تمامی عکس ها، کتاب ها، وسایل شخصی و هدایای ارزشمند روسای جمهور و سفرای خارجیست.

نزدیکی به ایستگاه های مترو تاندوغان (حدود 1 کیلومتر) و کیزیلای (حدود 2 کیلومتر) یکی از بهترین دسترسی ها به این موزه دیدنی است که باعث شده یکی از موزه های مهم آنکارا شناخته شود.

آدرس: آنکارا، خیابان آکدنیز، موزه و آرامگاه آتاتورک

ساعات بازدید: تمامی روزهای هفته به غیر از دوشنبه از ساعت ۹ الی ۱۷

هزینه ورودی و راهنما: ۱۰ لیر

موزه تمدن آناتولی آنکارا

موزه تمدن آناتولی آنکارا

یکی دیگر از موزه های آنکارا که از مهم ترین جاذبه ی گردشگری و توریستی این شهر محسوب می شود، موزه ی تاریخ و تمدن آناتولی است. این مکان دیدنی را به معنای واقعی کلمه میتوان، کتاب تمام نمای تاریخ دانست.

موزه تمدن آناتولی آنکارا، از دورانهای پیشینه سنگی و نوسنگی چند ده هزار ساله گرفته تا آثار کلاسیک یونایی و رومی، میزبان بیشترین آثار کشف شده از تمدن های پیشین آناتولی است.

بیشتر آثار این موزه، حاصل کشفیات و حفاری هایی است که در حوزه ی آناتولی و آسیای صغیر انجام گرفته شده.

معماری ساختمانی این بنای بی نظیر یکی از ویژگی های جالب این موزه خواهد بود که با قدمتی بیش از پانصد سال و با معماری سبک عثمانی، خودش را تا به امروز استوار نگه داشته است.

آدرس: آنکارا، خیابان گزجو سوکاک

ساعات بازدید: ۸:۳۰ الی ۱۸:۱۵

هزینه ورودی: ۱۵ لیر

موزه جنگ استقلال

موزه جنگ استقلال

تاریخ جنگ را از درون این موزه ببینید. یکی دیگر از بهترین موزه های آنکارا که وقایع جنگ استقلال در 98سال پیش را با عکس و مجسمه هایش به نمایش گذاشته و مومیایی رئیس جمهورهای گذشته ترکیه را در خود نگه داشته است.

موزه جنگ استقلال، به یکی از مهمترین ساختمان های شهر آنکارا با تاریخ غنی شهرت یافته است.

این ساختمان در ابتدا با هدف استقرار کمیته حزب اتحاد ساخته شد ولی قبل از تکمیلش به مرکز برگزاری همایش های ملی ترکیه تغییر کاربری داد.

پس از آن، این ساختمان کاربری های مختلفی را تجربه کرد، محل استقرار مجلس کبیر ترکیه شد، دفتر اصلی حزب جمهوری خواه مردمی، مدرسه علوم حقوقی و موزه مجلس کبیر ترکیه را در دوره های مختلف در خود جای داد ولی سرانجام…

در سال 1981 پس از انجام بازسازی های لازم، در انتها به عنوان موزه جنگ استقلال در لیست موزه های آنکارا جای گرفت؛ موزه ای که به یکی از تاثیرگذارترین جاذبه های گردشگری آنکارا تبدیل شده است.

ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۵:۳۰ عصر (این موزه در یکشنبه ها تعطیل است)

آدرس: آنکارا، خیابان کام هاری، اولاس

موزه هوانوردی در آنکارا

موزه هوانوردی در آنکارا

اگر از دیدن هواپیماهای غول پیکر و هلی کوپترهای عظیم الجثه لذت می برید و دوست دارید از سیستم های جنگنده هوایی این کشور دیدن کنید، حتما موزه هوانوردی آنکارا را از دست ندهید.

موزه هوانوردی به واسطه هواپیماهای کوچک و بزرگش، به یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار و بهترین موزه های آنکارا تبدیل شده است.

جالبه بدانید در این موزه هواپیماهای مختلف از کشورهای گوناگون مثل لهستان، چین و … وجود دارد و همچنین می توانید از عکس های هوایی جذابی که توسط هواپیماها گرفته شده دیدن کنید.

این مجموعه عظیم از دو محوطه سرپوشیده و روباز تشکیل شده و وسایل و تجهیرات هوایی گوناگون و عکس های هوایی جذاب را به نمایش عموم گذاشته است.

آدرس: اتیمسگوت آنکارا ، در بلوار سلطان محمد فاتح

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 5 عصر

هزینه ورودی : ۵ لیر

Call Now Button