جزایر پرنس استانبول

جزایر پرنس استانبول جایی که ماشین ندارد!

تصور یک شهر بدون رفت و آمد اتومبیل برای شما هم سخت به نظر می‌رسد؟ اما در جزایر پرنس استانبول برعکس این ماجرا صدق می‌کند! اینجا همان جایی است که صدای سکوت و آرامش را به وضوح می‌شنوید.

خیلی از ما ایرانی‌های قبلاً به شهر استانبول سفر کرده‌ایم و حالا به دنبال تجربه کردن یک حس جدید و جایی متفاوت در این شهر هستیم. اگر شما هم یکی از افرادی هستید که از شنیدن صدای بوق ماشین‌ها و همهمه ترافیک خیابان‌ها خسته شده‌اید، بهتر است یک راست سراغ جزایر پرنس استانبول بروید.

اگر نمی‌دانید که در سفر به این جزیره چه چیزی انتظار شما را می‌کشد، با ما همراه باشید تا زیر و بم ماجرا را بریتان تعریف کنیم:

تاریخچه و دلیل نامگذاری جزایر پرنس

شاید باورتان نشود که سال‌های پیش از این جزایر به عنوان جایی برای تبعید استفاده می‌شده! یعنی این جای خوش آب و هوا و آرامش‌بخشی که الان تعداد زیادی از گردشگرهای خارجی را به سمت خودش جدب می‌کند، روزگاری به عنوان تبیدگاه مورد استفاده قرار می‌گرفته است؛ باورنکردنی است! اصلاً نام “پرنس” هم از همین تبعیدها برداشته شده است. از آن جایی که معمولاً شاهزاده‌ها را به این جزایر تبعید می‌کردند، نام جزایر پرنس بر روی آن‌ها باقی ماند و همیشگی شد.

جزایر پرنس استانبول

جزیره پرنس یا جزایر پرنس در استانبول؟

در اصل کلمه جزایر پرنس درست است؛ چون 9 جزیره‌ی تقریباً کوچک در دریای مرمره کنار هم قرار و جزایر پرنس استانبول را تشکیل داده‌اند. از بین این 9 جزیره، 4 مورد بیشتر از همه بین گردشگران محبوب شده و مورد توجه قرار گرفته است. بویوک آدا (Büyükada)، هیبلی ادا (Heybeliada)، بورقاز آدا (Burgazada) و کینالی آدا (Kınalıada) همان 4 جزیره معروف و دوست داشتنی هستند.

چرا به جزایر پرنس استانبول سفر کنیم؟

معمولاً گردشگران قبل از سفرشان با تور استانبول از ما سؤال می‌پرسند که: «بازدید از جزایر پرنس استانبول آن‌قدر ارزش دارد که یک یا دو روز از اقامتمان در استانبول را به آن اخصاص دهیم؟»

این از همان سؤال‌هایی است که در اصل باید از خودتان بپرسید! در واقع باید اول از خودتان بپرسید که دوست دارید بیشتر خرید کنید و پاساژ ببینید؟ یا چیزهایی مثل ساحل و قایق‌سواری و آب تنی را ترجیح می‌دهید؟ با توجه به توضیحاتی که درباره جزایر پرنس استانبول دادیم و با در نظر گرفتن حس خوبی که از آرامش فضای آن دریافت می‌کنید، در مورد برنامه ریزی برای سفرتان تصمیم گیری کنید.

جزایر پرنس استانبول

جاذبه‌های دیدنی جزایر پرنس استانبول

در سراسر جزیره پرنس استفاده از ماشین ممنوع است و مردم برای رفت و آمدشان، از دوچرخه و یا درشکه استفاده می‌کنند. البته فقط نیروهای شهرداری و پلیس از این قانون مستثنی هستند و اجازه استفاده از ماشین را دارند. با اجرا شدن چنین قانونی نه تنها آرامش بیشتری در سطح جزیره ایجاد می‌شود، بلکه کلک آلودگی و ترافیک هم کنده می‌شود!

این که شما به جای بیدار شدن با صدای بوق ماشینی که از خیابان رد می‌شود، صبحتان را با صدای زنگ دوچرخه یا سم اسب‌ها شروع کنید، در نوع خود یک جاذبه گردشگری تمام عیار محسوب می‌شود.

اما جاذبه‌های جزایر پرنس استانبول همینجا ختم نمی شود؛ در جزیره بیوک آدا جاذبه‌های تاریخی وجود دارد که حتماً توجهتان را جلب خواهد کرد. معروف ترین این جاذبه ها کلیسای آیایورگی (Aya Yorgi Church) است که بالای بلندترین تپه جزیره ساخته شده است. از آن جایی که این کلیسا در ارتفاع ساخته شده، نمای زیبایی از جزیره و دریای مرمره را می‌توانید از پشت پنجره‌هایش ببینید. قدمت این کلیسا به قرن ششم بر می گردد.

جزایر پرنس استانبول

زمان برگشت از کلیسا، وقتی که از تپه به سمت پایین راهی می‌شوید، یتیم خانه قدیمی یونانی را می‌بینید که با بنایی چوبی ساخته شده است. به علاوه می‌توانید کلیسای آییوس نیکولاس والد گریک، مسجد حمیدیه و همین طور بقایای هتلی قدیمی مربوط به قرن 19 را در این جزیره ببینید. این جاذبه‌ها را در جزیره بیوک آدا خواهید دید.

اما تمام دیدنی‌های جزایر پرنس استانبول در بیوک آدا متمرکز نشده و جزیره هیبلی آدا هم سهم زیادی در جذب توریست داشته است. هیبلی آدا که دومین جزیره بزرگ بین جزایر پرنس است، با جاذبه های تاریخی مانند کلیسا کارماریوتیسا، مدرسه قدیمی ناول جادت و … گردشگران را برای سفر ترغیب می‌کند.

دسترسی به جزایر پرنس

اگر به استفاده کردن از تور برای گشت و گزار عادت دارید، می‌توانید با خیال آسوده با خرید تور نیم روزی جزیره بیوک آدا، به جزایر پرنس استانبول قدم بگذارید. اما اگر می‌خواهید خودتان به جزیره بروید، بهتر است قبل از هر چیزی به فکر خرید یک استانبول کارت باشید تا هزینه‌ رفتن به جزیره پرنس استانبول را به حداقل برسانید.

چگونه از میدان تکسیم به جزیره بیوک آدا برویم؟

برای رفتن به جزیره بیوک آدا از میدان تکسیم، می‌توانید از مترو استفاده کنید. برای این کار از متروی ایستگاه میدان تکسیم با خط F1، خود را به ایستگاه کاباتاش برسانید. البته اگر در بخش قدیم اروپایی مانند آکسارای و لالعی هستید، می توانید با خط T1 تراموا خود را به این اسکله برسانید.

در اسکله کاباتاش یا باید از همان استانبول کارت استفاده کنید یا برای سوار کشتی شدن بلیت تهیه کنید. جدول زمانبندی حرکت کشتی‌ها را هم در ایستگاه می‌بینید؛ پیشنهاد می‌کنم از این جدول عکس بگیریدتا برای برگشتتان از جزیره هم برنامه ریزی کنید. حواستان باشد که آخرین کشتی را برای برگشت انتخاب نکنید تا از شلوغی و ازدحام سرویس آخر دور بمانید. حدود دو ساعت در راه هستید تا فاصله جزیره بیوک آدا تا استانبول را طی کنید.

Call Now Button