کلیسا سنت نیکولاس در باتومی

09/10/1397
گرجستان

باتومی یکی از شهرهای زیبا و محبوب در تور گرجستان است. این شهر جاذبه‎های طبیعی و تاریخی زیادی برای جذب مخاطب به خود دارد.  جاذبه‎هایی که تور باتومی را به یکی از تورهای جذاب در آسیا تبدیل می‎کند. یکی از این جاذبه‎ها کلیسای سنت نیکولاس در باتومی  (st. Nicholas Orthodox) است. سنت نیکولاس با 150سال قدمت  از قدیمی‎ترین کلیساهای ارتودوکس در شهر باتومی به‎حساب می‎آیند.

در سال 1854 جامعه  یونانیان با حمایت و پشتیبانی شهردار وقت ایده  ساخت  یک کلیسای جامع در  شهر باتومی را مطرح  کردند، در سال 1865 بود که جامعه یونانیان توانستند در زمینی که خود شهردار وقف این کار کرده بود؛ بالاخره ساخت این کلیسا را در آغاز کنند اما، ترک‎ها که در آن زمان قدرت را در دست داشتند به شهردار وقت اجازه ندادند یک کلیسا با زنگ بسازد. در سال 1878 این کلیسا  بالاخره به زنگ مزین شد.

کلیسای سنت نیکولاس

قبل از اینکه کلیسای مریم مقدس در باتومی ساخته شود از سنت نیکولاس به‎عنوان کلیسای جامع استفاده می‎شد. در سال 1930 در زمان اتحاد جماهیر شوروی درهای کلیسای سنت نیکولاس نیز مانند هر مکان مذهبی دیگری در شوروی سابق بسته شد و تا 1964 یعنی چیزی حدود 20 سال بعد باز نشد. پس از 20 سال نیز این تلاش روشنفکران بود که به بازگشایی مجدد این کلیسا منجر شد. همان سال بود که پروزه بازسازی کلیسا کلید خورد. جامعه ارتودوکس باتومی حامی این مرمت اولیه بودند. مرحله دوم مرمت نیز در سال های 1998 و 1999 آغاز شد. در این مرحله علاوه بر نمای خارجی کلیسا داخل کلیسا نیز مرمت شد.کلیسای سنت نیکولاس در باتومی را امروز باید یکی از زیباترین بناهای تاریخی باتومی و از معماری های منحصر به فرد در میان کلیساهای جهان دانست.

کلیسای سنت نیکولاس

سنت نیکولاس در مرکز شهر باتومی قرار گرفته و دسترسی به آن از هر جای شهر آسان می‎باشد. یادتان باشد زمانی را برای بازدید از این کلیسا ی کوچک انتخاب کنید که زمان عبادت مسیحیان نباشد، در غیر این صورت  اجازه بازدید به شما داده نمی‎شود.

 

Call Now Button