ویزای بلغارستان

همه چیز درباره اخذ ویزای بلغارستان

بلغارستان یکی از کشورهای اروپای شرقی است که می‎توان آن را یکی از زیباترین مقاصد تفریحی آن محدوده دانست. این کشور به سواحل زیبایش معروف است. البته به جز سواحل جاذبه‎های طبیعی و تاریخی فراوان دیگری نیز در بلغارستان وجود دارد که چشم هر بیننده‎ای را به خود خیره می‎کند. جدا از آن این مقصد برای ایرانیان جزو مقاصد نسبتا ارزان محسوب می‎شود. شما می‎توانید اطلاعات لازم درباره این کشور را از صفحه تور بلغارستان بخوانید اما؛ هدف از این مقاله ارائه یک راهنمای مفید برای اخذ ویزا بلغارستان می‎باشد. از آنجایی که مدت زمان زیادی نیست که ایرانیان این کشور را به‎عنوان مقصد سفر شناخته‎اند سوالات زیادی درباره انواع ویزای بلغارستان در ذهنشان وجود دارد که در این مقاله سعی شده به بخشی از این سوالات پاسخ داده شود.

انواع ویزای بلغارستان

ویزای بلغارستان

همانطور که می‎دانید برای سفر به بلغارستان ابتدا باید برای اخذ ویزا به سفارت بلغارستان مراجعه کنید ولی قبل از آن باید انتخاب کنید که می‎خواهید برای کدام یک از انواع ویزاهای بلغارستان اقدام کنید. سه نوع ویزا برای ورود به بلغارستان وجود دارد:

  • ویزای نوع Aیا ترانسفر فرودگاهی
  • ویزای نوع C یا اقامت کوتاه مدت یا اقامت با برنامه‌ریزی از قبل مشخص شده
  • ویزای نوع D اقامت بلند مدت

 

ویزای نوع A

برای مسافران حرفه‎ای، یعنی کسانی که همیشه در حال پرواز و سفر به کشورهای خارجی هستند؛ ویزای فرودگاهی نام آشنایی است. برای کشور بلغارستان نیز باید درصورتی که بخواهیم پرواز خود را در فرودگاه بلغارستان تعویض کنید باید از این ویزا استفاده کنید. با وجود این ویزا شما اجازه خروج از فرودگاه را نخواهید داشت.

ویزای تایپ C

ویزای نوع C درواقع همان ویزای توریستی است که بیشتر ایرانیان برای اخذ این نوع ویزا اقدام می‎کنند. برای اخذ ویزای توریستی بلغارستان مدارک زیر لازم است:

  1. فرم درخواست
  2. یک قطعه عکس 3.5*4.5 رنگی با پس زمینه سفید جهت الصاق به فرم درخواست
  3. اصل و کپی گذرنامه
  4. پرداخت مبلغ 60 یورو جهت صدور ویزا
  5. کپی پشت و رو کارت ملی متقضی ویزا
  6. . کپی صفحات اول و دوم شناسنامه متقضی ویزا
  7. ارائه ضمانت بازگشت به کشور (دعوتنامه، معرفی نامه، گواهی اشتغال به تحصیل، ‏فیش حقوقی و غیره)
  8. ارائه گزارش 6 ماهه از حساب بانکی
  9. کپی ویزا های قبلی
  10. بیمه مسافرتی بین المللی

ویزای تایپ D

ویزای نوع D همان ویزای بلند مدت است که باید مراحل مختلفی را برای اخد آن طی کرد. اگر قصد اخذ این ویزا را دارید باید مدارک مربوط باید مدارک مورد نیاز این نوع ویزا را فراهم و به سفارت بلغارستان ارائه کنید.

مراحل اخد ویزای بلغارستان

انواع ویزای بلغارستانبرای اخذ ویزای بلغارستان نیز مانند ویزای کانادا، انگلیس، آمریکا و… باید مراحلی مانند ثبت نام، تکمیل فرم، ارائه مدارک و بیومتریک انجام شود.

قبل از هر چیز باید گفت در تمام مراحل اخذ ویزا بلغارستان حضور متقاضی الزامی است. جالب است بدانید کسانی که از کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا و استرالیا بخواهند به بلغارستان سفر کنید می‎توانید حدود 90 روز بدون اخذ ویزا در این کشور حضور داشته باشید. نکته دیگر اینکه افرادی که ویزای شینگن دارند به بدون اخذ ویزای توریستی می‎توانند به بلغارستان سفر کنند. بنابراین سفر به بلغارستان بدون ویزا برای آن دسته از ایرانیانی که ویزای شینگن داردند امکان‎پذیر است.

با وجود تمام این مراحل، اگر قصد رزرو تور وارنا یا بلغارستان را دارید و نگران اخذ ویزا هستید؛ آژانس مسافرتی سالیان سفر با انجام مراحل اخذ ویزا کار شما را راحت‎تر می‎کند. در این صورت شما باید فرم درخواست ویزا بلغارستان را دریافت و تکمیل کرده و همراه با مدارکتان به کانتر بلغارستان ارائه دهید و تنها باید برای وقت انگشت‎نگاری به سفارت مراجعه کنید. درباره هزینه و مبلغ ویزای بلغارستان نیز باید گفت، سالیان سفر هزینه ویزا را نیز بر روی هزینه تور محاسبه می‎کند.

نکات تکمیلی درباره ویزای بلغارستان

اولین نکته که باید درباره ویزای کانادا بدانید این است که اگرچه کسانی که دارای ویزای شینگن هستند می‎توانند بدون اخذ ویزا به بلغارستان سفر کنند اما؛ در پاسخ به این سوال که آیا ویزا بلغارستان شینگن است باید پاسخ منفی داد. ویزای بلغارستان ویزای شینگن نیست ولی این کشور کاندیدای قرار گرفتن در لیست کشورهای حوزه شینگن می‎باشد.

نکته دوم اینکه باید بدانید به‎هیچ‎عنوان امکان اخذ ویزای بلغارستان فوری وجود ندارد بنابراین با در نظر گرفتن این نکنه زمان مناسبی را برای شروع اقدامات اولیه انتخاب کنید.

نکته سوم اینکه باید زمان مناسبی را برای اخذ هر کدام از ویزاهای بلغارستان انتخاب کنید. برای مثال اگر متقاضی اخذ ویزای تحصیلی هستید باید زمان‎بندی‎تان به‎گونه‎ای باشد که با شروع سال تحصیلی در بلغارستان باشید.

سفارت بلغارستان در تهران کجاست؟

آدرس سفارت بلغارستان در تهران، خیابان ولیعصر، خیابان توانیر، خیابان نظامی گنجوی، پلاک ۴۰ می‎باشد. برای رفتن به سفارت بغارستان باید از قبل وقت بگیرید. پس از رفتن بی مورد به سفارت خود داری کنید. سفارت بلغارستان روزهای جمعه و شنبه تعطیل است و در دیگر روزها از ساعت 10 تا ساعت 14 پاسخگوی متقاضیان خواهد بود.

تلفن

۸۸۷۷۵۶۶۲ ۸۸۷۷۵۰۳۷

Call Now Button