پارک ملی دیلیجان

پارک ملی دیلیجان ارمنستان

ارمنستان از جمله کشورهای توریستی همسایه‌ی ایران به‌حساب می‌آید که سالانه پذیرای هزاران گردشگر از اقصی نقاط جهان به‌ویژه کشور خودمان است. در این کشور علاوه بر جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر، طبیعت بکر و خیره کننده‌ای قرار گرفته است که گردشگران تور ارمنستان را مجذوب خود می‌کند. یکی از این مکان‌های طبیعی حیرت‌انگیز پارک ملی دیلیجان است که از جمله پارک‌های ارزشمند به‌شمار می‌آید.

به‌واسطه‌ی طبیعت زیبای آن بسیاری زیبا و بکر آن گردشگران آن را به عنوان مکانی برای گشت‌وگذار و کمپ انتخاب می‌کنند. تنوع زیستی و گیاهی بالایی در این منطقه قرار گرفته است که از جمله‌ی آن می‌توان به درختان کاج، ممرز، سرخ چوب و… اشاره کرد که جذابیت خاصی را در سفر به ارمنستان برای علاقه‌مندان بوجود می‌آورد.

این پارک در استان تاوش بروی دامنه‎ی کوه‌های پامبک واقع شده است و ارتفاع آن در حدود 2300 متر از سطح دریا می‌باشد. شایان ذکر است که رودهای آقستو و گتیک از آن عبور کرده‌اند و مکانی برای را برای علاقه‌مندان به هاینینگ پدید آورده است. از جمله‌ی تفریحاتی که می‌توان در کنار این رودها انجام داد می‌توان به قایق‌سواری و ماهیگری اشاره کرد که گردشگران می‌توانند در کنار آن کمپ‌های تفریحی برگذار کنند.

Call Now Button