انواع ویزای استرالیا

استرالیا یکی از محبوب‎ترین کشورها برای مهاجرت می‎باشد. این کشور امکانات رفاهی، آموزشی، تحصیلی، بهداشتی و… بسیار خوبی را در اختیار شهروندانش قرار می‎دهد. همچنین از وضعیت اقتصادی بسیار خوبی برخوردار است. بنا به این دلایل بدیهی است سالانه عده زیادی به ‎دنبال اخذ انواع ویزای مهاجرت استرالیا  باشند. قبلا درباره وقت سفارت استرالیا و نحوه گرفتن آن حرف زده‌ایم در این مقاله می‎خواهیم شما را با انواع ویزای استرالیا آشنا کنیم.

قبل از اینکه صحبت درباره انواع ویزای مهاجرت به استرالیا را آغاز کنیم باید به ای نکته بسیار مهم اشاره کنیم که اخذ ویزای استرالیا کار آسانی نیست. در واقع این کشور نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر جهان به ‎خاطر وضعیت اقتصادی و سیاسی ایران در جهان کمی به ایرانی‎ها سخت می‎گیرد با وجود همه این‎ها، با فراهم آوردن مدارک و شرایط لازم و همچنین طی کردن درست مراحل می توانید شانس ویزا شدن خود را افزایش دهید.

ویزای توریستی استرالیا

مردم همه کشورها به جز کشورهای ژاپن، نیوزلند، آمریکا، کانادا،دارالسلام، کره جنوبی، مالزی، سنگاپور، هنگ کنگ و بروئنی که می‎توانند با مجوز الکترونیکی سفر (ETA) به استرالیا سفر کنند؛ باید برای سفر توریستی به این کشور ویزا دریافت کنند. ویزای توریستی استرالیا را می‎توان به چند دسته تقسیم کرد که در ادامه به درباره هر کدام از انها توضیحاتی اشاره خواهد شد.

ویزای الکترونیکی سفر زیر گروه ۶۰۱ (Electronic Travel Authority)

این نوع ویزا در واقع همان ویزای الکترونیکی است که تنها مختص کشورهایی است که در بالا به آنها اشاره شد. در واقع ETA راحت‎ترین و کم‎هزینه‎ترین ویزای استرالیا محسوب می‎شود. دارندگان این ویزا می‎توانند 3 ماه در این کشور بمانند.

 ویزای توریستی زیرگروه ۶۵۱ (eVisitor)

این ویزا ویزای کوتاه مدت مولتی یک ساله است که دارنده آن طی 12 ماه می‎تواند حداکثر 3 ماه در کشور استرالیا اقامت داشته باشد. نکته مهم این است که تنها افراد بالای 18سال که در لیست کشورهای زیر قرار دارند می‎توانند رایگان این ویزا را دریافت کنند.

اتریش- بلژیک- بلغارستان – کرواسی – قبرس – جمهوری چک – دانمارک – استونی – فنلاند – فرانسه – آلمان – یونان – مجارستان – ایسلند – ایرلند – ایتالیا – لتونی – لیختن‌اشتاین – لیتوانی – لوکزامبورگ – مالت – موناکو – هلند – نروژ – لهستان – پرتغال – رومانی – جمهوری سن مارینو – جمهوری اسلواکی – اسلوونی – اسپانیا – سوئد – سوئیس – بریتانیا کبیر – واتیکان

نکته آخر اینکه برای دریافت این ویزا و همچنین ویزای زیرگروه 601 باید از خارج از خاک کشور استرالیا اقدام کنید.

ویزا توریستی استرالیا زیر گروه ۴۱۷ – تعطیلات کاری (Working Holiday)

زیرگروه 417 یکی از انواع ویزای استرالیاست که از ویزای توریستی معمولی این کشور اعتبار بیشتری دارد. جوانان بین 18 تا 30 سال که شهروند یکی از کشورهای  بلژیک، کانادا، قبرس، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، جمهوری کره، مالت، هلند، نروژ، سوئد، تایوان و مجموعه کشورهای بریتانیای کبیر می‎توانند متقاضی این ویزا باشند. یک استثنی نیز برای شهروندان کشورهای کانادایی و ایرلندی وجود دارد که تا سن 35 سال نیز می‎توانند برای اخذ این ویزا اقدام کنند.

 ویزا توریستی زیرگروه ۷۷۱ (Transit visa)

این ویزا به ویزای عبور یا ویزای ترانزیت نیز معروف است. اخذ آن رایگان است اما 72 ساعت بیشتر اعتبار ندارد. برای اخذ این ویزا نیز باید از خارج از خاک استرالیا اقدام کنید. معمولا با داشتن این ویزا از محدوده فرودگاه نمی‎توان خارج شد اما کشور استرالیا از این قاعده مستثنی است. در این 72 ساعتی که شما منتظر پروازتان هستید با وجود این ویزا می‎توانید وارد خاک استرالیا شوید و گشتی در شهری که پروازتان در آن نشسته بزنید.

ویزای توریستی استرالیا زیرگروه ۶۰۰ (Visitor)

هدف از اخذ این ویزا بازدید از خانواده، ملاقات‎های کاری و گردشگری است. این ویزا ممکن است اعتبار بین 3، 6 و یا 12 ماه داشته باشد که این اعتبار به صلاح‎دید آفیسر برای هر شخص تعیین می‎شود. درصورتی که ویزای زیرگروه 600 را دریافت کنید اجازه استفاده از خدمات پزشکی یا انجام کار را در استرالیا نخواهید داشت. با داشتن این ویزا به جز گردشگری اجازه تحصیل در یک دوره کوتاه مدت و همچنین دوره‎های آموزشی را دارید.

از دیگر ویزاهای توریستی استرالیا می‎توان به  ویزای توریستی Sponsored family stream که مناسب کسانی است که یکی از اعضای خانواده‎شان مقیم استرالیا هستند. این ویزا تا 12ماه اعتبار دارد.(می تواند 3 ماهه یا 6 ماه و یا 12 ماهه باشد) نوع دیگر ویزای توریستی  Business visitor stream می‎باشد. این ویزا تا3ماه اعتبار دارد .(ممکنه مهلت آن کمتر هم باشد) و دارنده آن حق کار یا مصاحبه‎های کاریف فروش محصول و… را در استرالیا ندارد.  این ویزا مناسب کسانی است که با هدف شرکت ذر جلسات کاری می خواهند وارد استرالیا شوند و یا سفر کوتاهی را برای اهداف بیزنسی دارند.

ویزای خویشاوندی استرالیا

منظور از ویزای خویشاوندی همان ویزایی است که افرادی می‎توانند آن را اخذ کنند که یکی از اعضای خانوادشان مقیم استرالیا باشد. مهاجرت از طریق همسر، مهاجرت از طریق ازدواج غریب الوقوع، مهاجرت از طریق والدین، ویزای کمکی والدین، مهاجرت از طریق فرزند، ویزای فرطندخواندگی از جمله ویزاهای مرتبط با خویشاوندی است که کشور استرالیا صادر می‎کند.

در دعوتنامه‎ای که برای شما از طرف خانواده ارسال می‎شود ذکر می‎شود که آیا درخواست ویزای شما دائمی است یا موقتی می‎باشد. بر این اساس ویزای خویشاوندی هم می‎توان در دسته ویزاهای دائم و هم در دسته ویزاهای موقت به حساب بیاید.

ویزای کار استرالیا

ویزای کار استرالیا یکی از پر طرفدارترین ویزاهایی است که این کشور صادر می‎کند. زیرا وضعیت اقتصادی این کشور بسیار مناسب می‎باشد و جالب است بدانید بسیاری از مردم استرالیا را از نظر شرایط کاری بهترین کشور دنیا می‎دانند. قبل از اینکه وارد مبحث انواع ویزای کار استرالیا شویم باید به این نکته مهم اشاره کنیم که ویزای کاری با اقامت کاری متفاوت است و به هیچ عنوان نباید این دو را با هم یکی دانست. در ویزای کاری دولت سر و کارش با کارفرما است و اگر کارفرما تمایل به ادامه همکاری با شما را نداشته باشد؛ باید کشور را ترک کنید. اما در اقامت کاری دولت استرالیا از ویزای شما حمایت می‎کند و در نهایت می‎تواند به شهروندی استرالیا ختم شود.

ویزای تحصیلی استرالیا

درباره ویزای تحصیلی استرالیا نیز در بخش وقت سفارت توضیحاتی داده‎ایم. این ویزا نیز مانند ویزای کاری محبوب است اما اخذ آن به سختی ویزای کاری نیست. قبل از اقدام برای گرفتن ویزا ابتدا باید در یکی از مراکز تحصیلی استرالیا پذیرفته شوید. پس از این می‎توانید برای گرفتن وقت سفارت اقدام کنید. مهم‎ترین شرط اخذ ویزای تحصیلی این است که تمکن مالی کافی داشته باشید و همچنین مدارک لازم برای ویزای تحصیلی را کامل و بدون نقص به سفارت استرالیا ارائه دهید.

Call Now Button