فستیوال های گرجستان

آشنایی با جشنواره‌های دیدنی گرجستان

12/06/1397
نکات سفر

کشور گرجستان در منطقه‌ی قفقاز قرار گرفته است و و از آن‌جایی که این کشور در گذشته بخشی از خاک کشور ایران بوده است، تاریخ غنی چند هزار ساله را در دل خود گنجانده است. گرجستان امروزه به یکی از قطب‌های گردشگری در دنیای تبدیل شده است و هرساله پذیرای هزاران گردشگر از اقصی نقاط جهان به‌ویژه گردشگران ایرانی می‌باشد. در کنار جاذبه‌های دیدنی و طبیعت بکر، در این کشور فستیوال‌ها و جشنواره‌های مختلفی برگذار می‌شود که علاقه‌مندان زیادی دارد. مردم بومی این کشور از دیرباز مناسبت‌های گوناگون اعم از فستیوال موسیقی، جشن روز تفلیس، جشنواره شراب و… گرد هم می‌آمدند و جشن برپا می‌کردند. در این مقاله از سالیان سفر قصد داریم به آشنایی با جشنواره‌های دیدنی گرجستان بپردازیم، در ادامه با ما همراه باشید.

  • تبیلیسوبا، جشن روز تفلیس

فستیوال های گرجستان
فستیوال های گرجستان

بدون شک یکی از برترین جشنوراه‌های کشور گرجستان، فستیوال تبیلیسوبا یا جشن روز تفلیس می‌باشد که به مناسبت تاسیس شهر تفلیس جشن گرفته می‌شود. این جشنواره هرساله از سال 1979 در اواخر ماه اوکتبر درست بعد از پایان یافتن زمان برداشت محصولات در اوایل فصل پاییز برپا می‌شود و جذابیت‌های تور تفلیس را دوچندان کرده است. مکان اصلی برگذاری این فستیوال میدان گرگاسالی می‌باشد و مراسم‌های مختلفی همانند رقص و پایکوبی به سبک گرجی، کنسرت‌های خیابانی، سرو انواع غذاهای گرجی، آتش‌بازی و… در آن اجرا می‌شود. توصیه می‌شود برنامه‌ی سفر خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که در این فستیوال حضور داشته باشید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید.

  • جشنواره Tushetoba

فستیوال های گرجستان
فستیوال های گرجستان

این جشنواره هرساله در ایالت توشتی برگذار می‌شود و از جمله فستیوال‌های فرهنگی محسوب می‌شود. به‌طور سنتی مراسم با مسابقه‌ی اسب‌های گرجی آغاز می‌شود و کسی که اولین نفر به پرچم را بگیرد برنده‌ی مسابقه می‌باشد. این جشنواره در سازمان جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. یکی از ویژگی‌های اصلی فستیوال Tushetoba تهیه‌ی خوراک گوشت توسط مردم محلی می‌باشد که به جذابیت آن افزوده است. پیشنهاد می‌شود در تور گرجستان این فستیوال هیجان‌انگیز را از دست ندهید.

  • فستیوال Art-Gene

فستیوال های گرجستان
فستیوال های گرجستان

فستیوال Art-Gene یکی از زیباترین جشنواره‌های گرجستان است که از سال 2003 در موزه‌ی ملی قوم نگاری برپا می‌شود. در این جشنوراه انواع موسیقی‌های سنتی و محلی به‌همراه گروه‌های رقص سنتی درنظر گرفته شده است و هیجان خاصی را ایجاد کرده است. جشنواره‌ی Art-Gene هرساله در فصل تابستان به مدت یک هفته برپا می‌شود و برای علاقه‌مندان به موسیقی محلی و رقص‌های سنتی یک مکان ایده‌آل می‌باشد. شما می‌توانید در طی برگذاری جشن از نوشیدنی‌های محلی گرجستان همانند شراب و حتی برخی از غذاهای گرجی لذت ببرید.

  • فستیوال پنیر

فستیوال های گرجستان
فستیوال های گرجستان

تنوع پنیر در کشور گرجستان بسیار بالاست، از این جهت مردم بومی این کشور از آن به عنوان فرصتی برای پرپایی جشن استفاده می‌کنند. این فستیوال هرساله در تاریخ 24 جولای برپا می‌شود و شما می‌توانید طعم انواع پنیر گرجی را امتحان کنید. از جمله‌ی پنیرهای محلی گرجستان می‌توان به dambal-khacho و پنیر Guda اشاره کرد که بسیاری از آن‌ها از شیر تازه‌ی گاو و بز تهیه می‌شوند. شایان ذکر است علاوه بر گرجستان، این فستیوال در کشورهای ارمنستان و آذربایجان نیز برگذار می‌شود.

  • فستیوال Alaverdoba

فستیوال های گرجستان
فستیوال های گرجستان

فستیوال Alaverdoba از جمله جشنوراه‌های سنتی است که در زمان برداشت محصول در 28 سپتامبر برپا می‌شود و علاقه‌مندان زیادی در سرتاسر دنیا دارد. این جشنواره به مناسبت جشن سنت جوزف آلواردی، یکی از سیزده بدر آشوری و یکی از بنیان‌گذاران کلیسای قرن هفتمی برپا می‌شود.

 

Call Now Button