همه چیز درباره گلدن سندز

دریای سیاه در چند کشور مانند بلغارستان ساحل دارد و همین سواحل رونق خوبی به صنعت گردشگری این کشورها داده است. یکی از معروف‎ترین مناطق ساحلی مربوط به دریای سیاه به نام گلدن سندز در 17 کیلومتری شمال شهر وارنا کشور بلغارستان قرار دارد. بسیاری از هتل ‎های مطرح و لوکس بلغارستان در این منطقه قرار دارند. سالانه گردشگران زیادی از فرانسه، اوکراین، لهستان، انگلیس، آلمان، اسکاندیناوی، روسیه، ایران و دیگر کشورهای دنیا برای گذراندن اوقاتی رویایی و لذت بخش تور گلدن سندز را انتخاب کرده و به این  منطقه ساحلی سفر می‎کنند. در این یاداشت سعی داریم شما را با این منطقه ساحلی و زیبا در بلغارستان آشنا کنیم.

گلدن سندز کجاست ؟

اگرچه بلغارستان وارنا گلدن سندز همیشه وجود داشته اما تا سال 1957 این منطقه یک منطقه گردشگری نبوده است. از آن زمان به بعد بود که کم کم پتانسیل گردشگری این منطقه توسط سرمایه‎ گذاران کشف شد؛ هتل ‎‎ها، رستوران‎ها و مراکز خرید لوکس ساخته شدند و گردشگران از سرتاسر جهان به سوی این منطقه سرازیر شدند.

همانطور که ذکر شد هتل‎ های زیادی در منطقه گلدن سندز وجود دارند که بیشتر تور بلغارستان در ایران یکی از هتل‎ های این منطقه را برای اقامت انتخاب می‎کنند اما درصورتی که هتلتان در این منطقه نباشد باید با وسیله نقلیه خود را به آن برسانید. شما می‎توانید برای این کار از سرویس‎ های منظمی که در همه ساعت‎ها از وارنا به سوی گلدن سندز راهی می‎شوند؛ استفاده کنید. خط‎های اتوبوس 9، 109 و 89 اتوبوس‎ هایی هستند که شما را به این منطقه در شمال وارنا می‎رسانند.

جاهای دیدنی گلدن سندز

اگرچه گلدن سندز سواحل بسیار زیبایی دارد اما این منطقه تنها به سواحل زیبایش محدود نمی ‎شود مناطق دیدنی زیاد دیگری نیز دارد. اگر هتلتان در این منطقه است بازدید از جاذبه‎ های گردشگری آن را از دست ندهید. غار آلادجا، کلیسای یحیی و کلاب ریورا از جمله معروف‎ترین جاذبه ‎هایی است که گردشگران به آنها سر می‎زنند اما پیشنهاد ما این است که جدا از تفریحات شبانه وارنا بلغارستان در منطقه گلدن سندز از جاذبه ‎های زیر نیز دیدن کنید.

پارک آبی آکواپلیس

این پارک در واقع بزرگ‎ترین پارک آبی وارنا است که حتی با وجود سواحل متعدد در این منطقه فکر رفتن به این پارک انسان را هیجان ‎زده می‎کند. این پارک که 40 هزار متر مربع مساحت دارد در شمال غربی این منطقه قرار گرفته است. شما می‎توانید یک روز کامل در کنار تفریحات پارک آبی به خوش گذرانی بپردازید.

پارک ملی گلدن سندز

یک پارک جذاب دیگر در این منطقه وجود دارد که مردم آن را به نام پارک ملی می‎شناسند. البته توسعه شهرنشینی در طول سال‎ها بخش ‎های زیادی از این پارک را به کام نابودی کشانده است. در حال حاضر 1300 هکتار از این پارک باقی مانده که جزو مناطق حفاظت شده قرار گرفته است.

بهترین زمان برای سفر 

درمورد بهترین زمان برای سفر به این منطقه نیز مانند بهترین زمان تور وارنا باید به شش ماه دوم سال اشاره کرد. زیرا در این ایام آب ‎هوای این منطقه فوق‎العاده خوب است.  البته این فقط از نظر آب‎ و هوایی است. اگر می ‎خواهید برای شرکت در جشنواره خاصی به گلدن سندز بروید باید تاریخ جشنواره را مد نظر قرار دهید.

Call Now Button