بهترین زمان سفر به دبی

بهترین زمان سفر به دبی

30/07/1397
دبی

دبی یکی از مدرن‌ترین و زیباترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود. این شهر هر سال پذیرای هزاران گردشگری می‌شود که با تور دبی مهمانش می‌شوند. سفر به دبی می‌تواند خاطرات خوشی برای شما رقم بزند. این تفریحات دبی آن قدر متنوع هستند که هر گروه سنی و هر سلیقه‌ای را راضی به خانه برمی‌گردانند. فستیوال‌ها و جشنواره‌های هیجان‌انگیز مختلفی در دبی برپا می‌شود که طرفداران زیادی به‌ویژه در بین گردشگران ایرانی دارد. پس اگر می‌خواهید اتفاقات هیجان انگیزی را در زمان سفرتان به دبی تجربه کنید، بهتر است را طوری برنامه‌ریزی کنید که با این جشنواره‌ها هماهنگ باشید. یکی از دغدغه‌های اصلی توریست‌ها برای انتخاب زمان سفرشان، هوای گرم این منطقه است؛ به همین دلیل قصد داریم در این مقاله، بهترین زمان برای سفر به دبی را با در نظر گرفتن فصل‌های مختلف سال با هم مقایسه کنیم و نکاتی در مورد سفر به این شهر به شما گوشزد کنیم.

سفر-به-دبی

بهترین زمان سفر به دبی بر اساس فصل‌ها

بهار و تابستان

باتوجه به موقعیت جغرافیایی دبی، باید توقع آب و هوای گرم و سوزان را داشته باشید. شرایط جوی این شهر در بهار و تابستان، به‌شدت گرم و مرطوب است. میانگین دمای هوای دبی در طول روز 41 درجه و در طول شب به 30 درجه سانتی گراد می‌رسد. اما این مسئله نمی‌تواند مانع سفر به دبی در تابستان شود. در تمامی مراکز خرید دبی و جاذبه‌های گردشگری سرپوشیده کولرهای گازی روشن هستند، پس اگر در بهار و تابستان موقعیتی برای سفر به این شهر رویایی داشتید، نیازی نیست در مورد گرمای هوا نگران باشید. وقتی به شهر مدرنی مثل دبی قدم می‌گذارید باید انتظار امکانات مختلف را داشته باشید؛ چیزهایی که به احتمال زیاد قبلاً ندیده‌اید. در هتل‌های دبی  با کمک دستگاه‌های مخصوص، آب استخر را خنک می‌کنند تا لذت شنا در آب خنک را در دل تابستان تجریه کنید.

اگر می‌خواهید هزینه سفر به دبی برای شما ارزان و مقرون به صرفه تمام شود، بهتر است که تابستان را برای سفرتان انتخاب کنید. همان طور که گفتیم به خاطر گرمای هوا خیلی از افراد سفرشان به زمان دیگری موکول می‌کنند و همین مسئله تابستان را به ارزانترین زمان سفر به دبی تبدیل کرده است.

پاییز و زمستان

در طول فصول سرد سال از اواسط مهر ماه تا اواخر اسفند هوای دبی در شرایط مطلوبی قرار دارد. در واقع این بازه زمانی بهترین موقعیت برای سفرتان به این شهر به شمار می‌رود. احتمالاً در این فصول شاهد گردشگران زیادی خواهید بود که از سرتاسر دنیا به این شهر زیبا سفر قدم گذاشته‌‌اند. در طول زمستان در روز میانگین دما بین 20 تا 25 درجه سانتی گراد و در شب نیز تا 15 درجه می‌رسد. اما توجه داشته باشید هزینه‌های سفر در این دوره از سال نسبت به فصول گرم، کمی با افزایش روبه‌رو می‌شود.

نکات سفر به دبی

وقتی به یک کشور خارجی سفر می‌کنید، با قوانین و فرهنگ‌های مختلفی روبرو خواهید شد. بهتر است برای این که مشکلی برایتان پیش نیاید و دلخوری در طول سفر ایجاد نشود، با این قوانین آشنا باشید. در کشور خودمان اولین راه حلی که برای یک سردرد ساده به ذهن می‌رسد، استامینوفن کدئین است. اما اگر در امارات این قرص را همراه داشته باشید، جریمه و مجازات خواهید شد! تعجب آور است که این مقدار از تفاوت بین قوانین دو کشور وجود دارد.

 

نکات-سفر-به-دبی

مصرف مواد مخدر و نوشیدنی‌های الکلی در مکان‌های عمومی شهر دبی جرم به شمار می‌رود. تنها گردشگرانی که مسلمان نیستند می‌توانند در فضاهای تعیین شده مثل هتل، برای استفاده از نوشیدنی‌های الکلی اقدام کنند.

با وجود این که نرخ جرم و جنایت در دبی خیلی کم است، اما نرخ تصادفات آن بالاست. اگر در سفرتان هوس کردید یکی از ماشین‌های لوکسی که در سطح شهر دیده‌اید را کرایه کنید، باید به قوانین رانندگی هم دقت کنید.

اگر در فصل‌های گرم سال مثل تابستان وارد این شهر می‌شوید، باید حتماً به فکر لباس مناسب باشید. همراه داشتن لباس خنک و کفش مناسب می‌تواند به راحتی شما در طول سفر کمک کند.

تور ارزان دبی

بسیاری از افراد بین ماه‌های نوامبر تا مارس سفر به دبی را تجربه می‌کنند، اما خوب است بدانید که به‌دلیل ازدحام گردشگران قیمت تور کمی بالاست. در فصول گرم سال قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند و برای جلب رضایت مشتریان، علاوه بر تجهیزات خنک کننده در مراکز خرید و هتل‌ها، پارک‌های آبی مختلفی هم فعالیت خودشان را قویتر از قبل از سر می‌گیرند و خدمات با کیفیتی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. سالیان سفر امکان رزور تورهای ارزان دبی را در تمامی فصول سال برای گردشگران فراهم کرده است و شما می‌توانید سفری هیجان‌انگیز به دبی را تجربه کنید.

فصل جشنواره‌های خرید دبی

در دبی جشنواره‌ها و فستیوال‌های مختلفی برپا می‌شود که علاقه‌مندان زیادی را به‌خود می‌کشاند. یکی از این جشنواره‌ها، فستیوال خرید یا جشنواره‌ی زمستانی دبی است از روز 26 دسامبر( 5 دی) تا 27 ژانویه (6 بهمن) ادامه دارد. در طول برپایی جشنواره علاقه‌مندان می‌توانند علاوه‌بر لذت خرید، از انواع فعالیت‌های تفریحی لذت ببرند. اگر علاقه‌مند به خرید هستید توصیه می‌شود که جشنواره‌ی خرید دبی را از دست ندهید.

Call Now Button